וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורם המפתיע שעושה לכם חשק לג'אנק

2.6.2018 / 7:32

חשבתם שבא לכם ג'אנק פוד כי אתם גרגרנים חסרי גבולות? זה אולי נכון בחלק מהמקרים אבל מחקר חדש קובע כי יש משהו חיצוני שעלול לגרום לכם להעדיף המבורגר מושחת על פני סלט קינואה

במהורגר עם אורוגולה, בלסמי וגבינת בושה. רעות סהר,
מוזיקה רועשת עושה חשק לג'אנק. המבורגר/רעות סהר

חשבתם פעם מה גורם לכם לבחור מנה מסוימת בתפריט המסעדה? מסתבר שלא מדובר רק במנות שאנחנו אוהבים יותר, חוש הטעם והריח שלנו. מחקר חדש שהתפרסם השבוע מכניס גורם נוסף למשוואה - המוזיקה שמתנגנת ברקע.

כך שאם יצא לכם להזמין המבורגר מפוצץ בשחיתות לצד צ'יפס שמנים ושומניים, הקרייבינג שלכם לג'אנק פוד הוא לא האשם היחידי בסיטואציה. התשוקה לאוכל מסוג מסוים מושפעת לא מעט מהאווירה במסעדה שבה אתם נמצאים.

מוזיקה רגועה יותר, תייצר אפקט מרגיע יותר ומודע יותר להזמנה, בעוד שסביבה רועשת תעורר יותר חוסר שקט ולחץ ותדחוף את הסועדים ללכת לכיוונים בריאים פחות.

עוד מחקרים
למה אנחנו מעדיפים אוכל על פני סקס?
הדבר היחיד שצריך לאכול כדי להראות טוב

גרגרי קינואה בכף עץ. ShutterStock
מוזיקה רגועה עושה חשק לאוכל בריא. קינואה/ShutterStock

"מסעדות וסופרמרקטים יכולים להשתמש במוזיקה כדי לעודד התנהגות מסוימת", מסביר כותב המאמר, ד"ר דיפאיין ביסוואס מאוניברסיטת דרום קליפורניה.

כחלק מהמחקר שלו ביצע החוקר ניסוי בבית קפה בסטוקהולם שבו התנגנו ז'אנרים שונים של מוזיקה ובעוצמות שונות. המנות בתפריט חולקו לשלוש מחלקות: בריא, לא בריא ונייטרלי. הניתוח של הנתונים חשף עלייה של 20 אחוז בהזמנת אוכל לא בריא בחשיפה למוזיקה חזקה.

רשת מקדונלד'ס השתמשה בידע הזה כבר מזמן. הרשת סבלה מהתנהגות פרועה יחסית של לקוחות בסניפיה ועל ידי שינוי הפסקול למוזיקה קלאסית הצליחה למזער את התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully