וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם: השף אנתוני בורדיין התאבד

8.6.2018 / 15:13

עולם הקולינריה המום: גופתו של אנתוני בורדיין, השף היהודי המפורסם, נמצאה הבוקר בבית מלון בצרפת

אנתוני בורדיין. GettyImages
אנתוני בורדיין/GettyImages

אבל כבד נפל על עולם הקולינריה. גופתו של השף האהוב והמוערך אנתוני בורדיין (61), נמצאה הבוקר בבית מלון בצרפת ללא רוח חיים. מסתמן כי השף שם קץ לחייו.

בורדיין סיים את לימודיו ב- Culinary Institute of America ב-1978, וקריירת הבישול שלו הגיעה לשיאה ב-1998, כאשר מונה לשף הראשי של הסניף הניו יורקי של רשת הבראסרי הצרפתית הענפה בראסרי לה האל, תפקיד בו כיהן במשך שנים רבות.

בהמשך זכה לתהילה עולמית בזכות ספרו המפורסם סודות מחיי המטבח: הרפתקאות בבטן הרכה של הקולינריה, שיצא לאור בשנת 2000 ובהמשך תורגם לעברית. הספר עסק בצדדים האפלים והפחות מוכרים של עולם הקולינריה בניו יורק, בהם סקס, סמים ואלכוהול. הוא כתב רבי מכר נוספים והרבה לפרסם טורים בעיתונים נחשבים ומגזינים כמו הניו יורק טיימס האינדפנדט ועוד. ההערכה הרבה כלפיו הייתה בין היתר בגלל סגנון הכתיבה המזוהה עמו, סגנון ציורי, עתיר קללות ושפה אותנטית שבה משתמשים גם במטבחים, בגובה העיניים, בסגנון זרם התודעה.

השבחים להם זכה ספר הזכרונות העסיסי סודות מחיי המטבח, הובילו להצעה שקיבל להגיש תוכנית משלו על אוכל ומסעות בעולם, בשם A Cook's Tour ששודרה לראשונה ב-8 בינואר 2002. בהמשך הנחה את התכנית Anthony Bourdain: No Reservations בערוץ הנסיעות, העוסקת בשילוב של הרפתקאות קולינריות ותרבותיות. במהלך צילומי הסדרה צולם גם פרק בביירות שתיעד את חוויותיהם של בורדיין וצוותו במהלך מלחמת לבנון השנייה. פרק זה היה מועמד לפרס אמי כתוכנית הדוקו הטובה ביותר לשנת 2007. עוד הופיע כשופט בריאליטי האמריקאי המצליח טופ שף.

בחודשים האחרונים צילם בורדיין תכנית ל-CNN ובימים אלו עבד על צילומי פרק בשטרסבורג. "בצער רב אנחנו מאשרים את מותו של חבר וקולגה, אנתוני בורדיין", נמסר בהודעה הרשמית מטעם ה-CNN. "אהבתו לאוכל, יין טוב, חברים חדשים והרפתקאות הפכו אותו למספר סיפורים נדיר. הכשרון שלו לא הפסיק להדהים אותנו ונתגעגע אליו מאוד. המחשבות והתפילות שלנו עם משפחתו בשעה קשה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully