וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן לוקח להכין ביצה קשה?

2.7.2018 / 12:29

להכין ביצה אולי נשמע לכם כמו משחק ילדים, אבל רבים וטובים נופלים בזה. אז מה הדרך להכין ביצה רכה או קשה, וכמה זמן זה לוקח? הנה התשובות

ערוץ היוטיוב DaveHax

בווידיאו: כך מכינים ביצה קשה בצורת לב

לא צריך כוכבי מישלן בשביל להכין ביצה טעימה, ועדיין, רבים וטובים כושלים במשימה ומכינים ביצה עם חלבון רך מדי ונדבק, או חלמון קשה מדי ומחניק. אז כמה זמן באמת לוקח לבשל את הביצה המושלמת?

כך תקלפו ביצה קשה בשניות. MicahMedia, צילום מסך
הקליפה מתקלפת בקלות/צילום מסך, MicahMedia

הדרך הבטוחה היא להשתמש בטיימר ולדאוג שבסיר תהיה כמות מספקת של מים. רצוי להוציא את הביצה מהמקרר לפני הבישול - לתוצאה אופטימלית הביצה צריכה להיות בטמפרטורה של כ-25 מעלות לפני תחילת הבישול (בטמפרטורת החדר).

ביצים קשות. ShutterStock
ביצים קשות/ShutterStock

זמני בישול ביצים במים רותחים:

4 דקות - לחלמון נוזלי.

5 דקות - לחלמון רך.

6 דקות - לחלמון מוצק יחסית.

7-12 דקות לביצה קשה.

שימו לב, הביצים ממשיכות להתבשל גם לאחר הפסקת הבישול והוצאתן מהמים, מה שמצער בעיקר במקרה של ביצה רכה. חשוב להעביר אותן מיד תחת זרם של מים קרים לצינון מלא והפסקת הבישול.

כדי לפתוח את מכסה הביצה משתמשים בסכין חדה ומכים בחלקו העליון של גוף הביצה.

ביצים קשות. ShutterStock
ביצה רכה/ShutterStock

באסיה נהוג להגיש את הביצה לאחר אידוי שמעניק מרקם שונה, עדין יותר. החלבון הופך לרך יותר והחלמון הופך למעודן יותר ודחוס פחות בגלל העדר המגע עם מים רותחים. כל מה שצריך על מנת להכין ביצה מאודה זה סיר עם מים רותחים ומכשיר אידוי או מסננת ממתכת. אחרי שהמים מעלים אדים מניחים את מכשיר האידוי מעל לסיר ובו הביצים, ומכסים. לכל זמני ההכנה שהופיעו למעלה מוסיפים בשיטת האידוי 2-3 דקות והביצה שלכם מוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully