פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      איך אתם אוהבים לאכול את הבננה שלכם? הסקר שחירפן את הרשת

      מי היה מאמין שבננה פשוטה יכולה לעורר כזו מחלוקת גדולה? ברשת הדעות חלוקות לגבי רמת ההבשלה האידיאלית לבננה, עם כמה שמעדיפים אותה ירקרקה ואחרים צהובה עם כתמים. מומחית תזונה מנסה לשים סוף למחלוקת

      איך אתם אוהבים לאכול את הבננה שלכם? הסקר שחירפן את הרשת

      חשבון האינסטגרם fitness_meals, המתגאה ב-2.3 מיליון עוקבים, עורר מחלוקת רצינית ברשת עם שאלה פשוטה על בננות. מהי רמת ההבשלה האידיאלית לבננה? כלומר, איך אתם אוהבים לאכול את הבננה שלכם: ירקרקה, צהובה, מוכתמת או כמעט שחומה לגמרי?

      כדי להקל עליכם את הבחירה, לצד השאלה פורסמה תמונה עם 15 שלבי בשלות, מ-1 הלא בשלה בעליל ועד 15 הבשלה מדי. התשובות, כפי שאמרנו, חלוקות - אבל רוב חובבי הבננות בחרו ב-8, 9 או 10. רק מעטים הלכו על הקיצוניים יותר לשני הכיוונים. ואתם?

      עוד בנושא:

      לא קל כמו שזה נשמע: האם תצליחו לזהות את הפירות הללו - ללא הקליפה שלהם?
      למעלה או למטה? הגולשים שוב מנסים לפענח אשליה אופטית מתעתעת - והפעם על עוגה
      האם זו ארוחת הבוקר הגרועה בעולם? לא תאמינו כמה הוא שילם עליה

      מומחית התזונה, ריאנון למברט, טוענת שמידת הבשלות משמעותית עבור אנשים הסובלים מסוכרת או מבעיות עיכול. "זה פרי ששלב הבשלות שלו מגביל אנשים הסובלים מסוכרת", היא אמרה לדיילי מייל, "מחקרים מראים שבבננות העמילן מהווה 80-90 אחוזים מתכולת הפחמימות. כשהבננה בשלה העמילן הופך לסוכר פשוט. לכן, לאנשים שסובלים מסוכרת מומלץ לאכול בננות שאינן בשלות מדי כדי לא להעלות את רמת הסוכר בדם".

      בחורה אוכלת בננה (ShutterStock)
      בננות בשלות טובות יותר לעיכול (ספק: ShutterStock)

      היא הוסיפה: "מצד שני הבננות הבשלות טובות יותר לעיכול אצל אדם הממוצע. המדד הגליקמי הגבוה יותר של בננות בשלות מראה כי הן מתעכלות מהר יותר. תחשבו על שחקן טניס שאוכל בננה כתמריץ אנרגיה. אם זאת, אם אתם חובבי בננות, תיהנו מהם איך שבא לכם. אפשר לאכול בננות לא בשלות או בננות בשלות ועדיין לקצור את היתרונות של הפרי המזין הזה. ההבדל היחיד הוא עבור אנשים שסובלים מסוכרת מסוג 2".