וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש הארצות שכל אוהב שוקולד חייב לבקר בהן

וואלה! NEWS בשיתוף YOLO, וואלה! NEWS בשיתוף YOLO

15.11.2018 / 7:37

מה מאפיין את השוקולד השוויצרי? במה הוא שונה מהבלגי? ומיהי הדרום אמריקאית שתפתיע אתכם? כל טעימה של שוקולד מזכירה לנו שחיים רק פעם אחת אז חשוב ליהנות, אז הכנו לכם רשימה של מדינות שמייצרות עבורנו את הקקאו והשוקולד שעושים לנו טוב בלב וטעים בפה

שוקולד. ShutterStock
שוקולד/ShutterStock

דרך ארוכה עוברת בין הג'ונגלים של אמריקה הדרומית או אפריקה לחנויות הראווה המעוצבות בבריסל או בציריך שבהם מנחים בעדינות פרלינים מקושטים ומעוררי תאווה. תהליך ארוך עובר בין קטיף הפולים על ידי עובדי החוות רחוקות ועד שאנו פותחים את דלת המקרר ושולפים מעדן חלב או פורסת עוגה. כל טעימה של שוקולד מזכירה לנו שחיים רק פעם אחת אז חשוב ליהנות. אז קבלו את המדינות שמייצרות עבורנו את הקקאו והשוקולד שעושים לנו טוב בלב וטעים בפה.

שוויץ

ארץ האלפים היא שם נרדף לשוקולד איכותי. עם כל הכבוד לבנקים הגדולים ולשעוני היוקרה, קסמה של שוויץ הוא בשוקולדים המעולים שהיא מייצרת. השוויצרי הממוצע הוא שיאן צריכת השוקולד בעולם עם יותר מעשרה קילוגרמים של שוקולד בשנה. חברות השוקולד הגדולות בעולם צמחו ממדינה זו, שמסורת ייצור השוקולד בה מגיע לתחילת המאה ה-19. היו אלה השוויצרים שהוסיפו לראשונה חמאת קקאו לשוקולד הנוזלי והפכו אותו למוצק, ובכך יצקו את הבסיס לכל חטיפי השוקולד המוכרים לנו. השוקולד השוויצרי מאופיין במרקם קרמי וחלק מאוד ושוקולד החלב שלהם נחשב לטוב בעולם.

טעימה משוויץ

פרלינים של שוקולד. ShutterStock
זה לא רק נראה יאמי! שוקולד שוויצרי/ShutterStock

בלגיה

אם למדינות היו טעם שמאפיין אותן אז זה של בלגיה היה מתוק. הכי מתוק. הבלגים הפכו את ייצור השוקולד ומוצריו לסוג של דת והשוקולד שלהם נחשב לאנין מכל. בניגוד לשוויצרים, הבלגים מחבבים טעמים עזים ומשלבים שוקולד מריר בפרלינים והטראפלים היפהפיים שלהם. הבלגים לא מקררים את השוקולד בזמן אחסנתו והובלתו מה שתורם לשמירה על הטעמים והניחוחות שלו. אין ספק שהבלגים נועזים יותר גם בשילוב הטעמים ומשלבים בשוקולדים גם פירות יער, אגוזים, אלכוהול ומרקמים שונים של חמאת קקאו.

טעימה מבלגיה

sheen-shitof

עוד באותו נושא

OMG תנו לי עוד: השאלון שיגלה לכם עד כמה אתם שוקוהוליקים

וואלה! NEWS בשיתוף YOLO
וופל בלגי עם תותים. ShutterStock
הבלגים משלבים שוקולד עם פירות יער, אגוזים, אלכוהול ועוד/ShutterStock

חוף השנהב

נתחיל עם יצרנית הקקאו הגדולה בעולם. המדינה שבמערב אפריקה ייצרה ב-2017 כ-1.5 מיליון טונות של קקאו, כמעט פי שניים מגאנה, שנמצאת שנייה ברשימת היצרניות העולמית עם כ-800 אלף טונות. את הרוב המוחלט של התוצרת מגדלים חקלאים בעלי חוות קטנות וזו התעשייה החשובה ביותר במדינה.

חוף השנהב לא מייצרת שוקולד אלא מספקת קקאו איכותי, וככל שאחוז מוצקי הקקאו גבוהים יותר כך השוקולד יהיה טעים יותר וטעמו עז יותר. אז איך מרגישים את הטעמים של הקקאו מחוף השנהב? מכיוון שחיים רק פעם אחת, ושוקולד הוא הפינוק האולטימטיבי, YOLO שוקולד מריר EXTRA DARK מחוף השנהב הוא בדיוק מה שצריך כדי להרגיש טעמים חזקים ומודגשים ולהתענג עליהם.

טעימה מחוף השנהב

מעדני יולו.
חומרי הגלם מחוף השנהב וברזיל הופכים למעדני חלב טעימים

ברזיל

כן, היא לא רק מדינת הסמבה, הכדורגל והקפה, ברזיל היא גם אחת מיצרניות הקקאו הגדולות בעולם והגדולה ביותר באמריקה הדרומית. הברזילאים אוהבים שוקולד ולפי סקר שערכה האוגדה הברזילאית של תעשייני השוקולד עולה כי המקומיים אוכלים כ-2.2 ק"ג שוקולד בשנה ו-80% מעדיפים שוקולד חלב. התאווה הברזילאית לשוקולד רק עולה בשנים האחרונות ולפי ההערכות יגדל שוק ייצור השוקולד המקומי ב-25% עד 2020.

טעימה מברזיל

איטליה

לא באמת חשבתם שתהיה רשימה על שוקולד בלי המדינה שהיא סמל לאיכות ונהנתנות, נכון? תרומתם של האיטלקים לעולם השוקולד היא בשילוב סוגים שונים של אגוזים ופירות בו, ועם השנים הם פתחו קינוחים נפלאים שבהם הקקאו והשוקולד משתלבים במגוון רחב של מרקמים וצורות. אין גבול ליצירתיות האיטלקית והם אוהבים לשלב את טעמי הקקאו עם טעמי הקפה ולשחק עם השילוב בין מלוח ומתוק. התוצאה: מנות אחרונות מענגות - מהקקאו על הטירמיסו דרך קנולי מתקתקים ועוגות שונות ועד רביולי שוקולד, כן, יש גם קינוח כזה.

טעימה מאיטליה

קינוח איטלקי טירמיסו. ShutterStock
אין גבול ליצירתיות האיטלקית והם אוהבים לשלב את טעמי הקקאו עם טעמי הקפה. טירמיסו/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף YOLO, וואלה! NEWS בשיתוף YOLO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully