וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באווירת סופ"ש: שייטל קצוץ עם צנוברים, טחינה גולמית ומח עצם

31.10.2018 / 11:00

למרות השם המפוצץ, מנת הטרטר המפנקת לא לוקחת יותר מ-20 דקות של הכנה, ואפילו לא מצריכה כשרון יוצא דופן, כל מה שצריך זה בשר איכותי וטרי ויש לכם מנת שף כמו במסעדה

.

טרטר בקר. דרור עינב
טרטר בקר/דרור עינב

את סוף השבוע הקרוב החלטנו לפתוח עם מנה קרניבורית מפנקת שלא לוקחת יותר מ-20 דקות הכנה. היא הולכת מצוין ליד משקה אלכוהולי בערב חברים או כמנה ראשונה בארוחת שישי משפחתית - כל מה שהיא מצריכה זה בשר איכותי, טרי וטוב ואתם מסודרים.

דנה מנור, הבעלים של מסעדת רוזנברג בהרצליה משתפת אותנו במתכון קל וכל כך טעים, לטרטר שייטל עם צנוברים, צ'ילי וטחינה גולמית שאוכלים לצד מח עצם ובייגל שרוף. על גבי הפרוסה הקלויה מומלץ למרוח כפית ממח העצם, מעליה את הטרטר ולנגוס.

טרטר בקר. דרור עינב
טרטר בקר/דרור עינב

כמות: עבור 4 סועדים
זמן: 15 - 20 דקות הכנה
דרגת קושי: קל

מצרכים:

200 גרם שייטל נקי משומן וגידים
4 חתיכות עצמות מח עצם
3 ענפי טימין
50 גרם צנוברים
3 ענפי זעתר טרי
1 בצל סגול
1 פלפל חריף
גרידה מחצי לימון
שמן זית
מלח גס
פלפל גרוס

להגשה:
טחינה גולמית
בייגל שומשום פתוח וחצוי ל-4 פרוסות או 4 פרוסות חלה קלויות על מחבת עם מעט שמן זית

אופן ההכנה:

1. מסדרים בתבנית אפייה את עצמות מח העצם עם הטימין , מכסים ברדיד אלומיניום וצולים כ- 10 דקות על חום של 180 מעלות.

2. בינתיים במחבת קטנה קולים את הצנוברים על אש בינונית-נמוכה למשך דקה או שתיים תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד הזהבה. כשהם מוכנים הבית מתמלא ריח אגוזי מדהים. מניחים בצד להתקרר.

3. עם סכין חדה קוצצים את השייטל לקוביות קטנטנות ומעבירים לקערה. קוצצים גם את הבצל והפלפל חריף לקוביות קטנות מאוד, מפרידים את העלים של הזעתר הטרי ומכניסים לקערה עם הבשר. מתבלים במלח, פלפל, גרידת לימון ושמן זית.

4. בודקים את מח העצם שבתנור עם סכין. במידה והוא עדיין לא מספיק רך נותנים לו מספר דקות נוספות. כשהוא מוכן מסירים את רדיד האלומיניום, מעבירים את התנור למצב טורבו ומעלים את הטמפ' ל-200 מעלות. צולים 3-4 דקות נוספות עד לקבלת צריבה חזקה וצבע שחום יפה.

5. מסדרים על גבי 4 צלחות הגשה: 1-2 כפות טחינה גולמית, מעליה את הטרטר המתובל (50 גרם בערך בכל צלחת), עצם מח ופרוסת בייגל או חלה קלויה ומגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully