וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוק לו מתוק: מסעדות ששווה להגיע אליהן במיוחד לקינוח

וואלה! NEWS בשיתוף Zap Rest, וואלה! NEWS בשיתוף Zap Rest

21.11.2018 / 7:38

נמסיס שוקולד בטאטי, צנצנת של שכבות תותים במסה וברד פודינג של גוז' ודניאל - גם עבורכם לפעמים הארוחה היא רק תירוץ? אנחנו מבינים ללבכם: קבלו את שמונה המסעדות שמגישות את הקינוחים המפתיעים והממכרים ביותר בארץ

פאדג' שוקולד של ליבירה. ZAP_REST,
עוגת שוקולד של ליבירה/ZAP_REST

אם אתם מהאנשים שמסוגלים לסיים את המנה העיקרית ולהזמין חשבון אפילו בלי להציץ בתפריט הקינוחים, אתם מוזמנים להמשיך הלאה לכתבה הבאה. אבל אם מבחינתכם המנה העיקרית היא רק שלב ביניים בדרך לדבר האמיתי - הכתבה הזו מוקדשת לכם.

ליבירה - חיפה

בליבירה החיפאית, שהחלה את דרכה כמיקרו מבשלה והפכה למסעדה משגשגת עם 200 מקומות ישיבה, מגישים מספר קינוחים מצוינים. בינן הקינוחים אפשר למצוא עוגת פאדג' שוקולד - מכשפה שחורה, המוגשת עם סורבה מנגו ורוטב שוקולד צ'ילי (34 שקלים), בבסבוסה פולנטה משובחת עם הדרים, צנוברים ויוגורט עיזים (28 שקלים) וכמובן פבלובה, שמוגשת במקום עם פירות אדומים ופיסטוקים (34 שקלים), וראויה לאיזכור מיוחד. אבל את ההצגה ללא ספק גונבת מנה נהדרת של קרם ברולה סטאוט.

את קרם הברולה של ליבירה, מכינים במקום בדיוק כמו שמכינים קרם ברולה קלאסי, רק שבמקום לתבל את תערובת החלמונים והשמנת עם וניל בלבד, מתבלים אותה עם סירופ סטאוט מצומצם מתובל בווניל. הקלייה של החיטה מעניקה לנוזל ארומה עדינה של קפה וכדי להשלים את החוויה, מגישים את המנה בליווי של ביסקוטי המיוצר במקום, שמוסיף למנה קראנצ'יות וטעמים של אגוזים ושקדים.

ליבירה - הנמל 26, חיפה. 053-9380940

פאבלובה של ליבירה. ZAP_REST,
פאבלובה של ליבירה/ZAP_REST

מחניודה - ירושלים

ודאי לא יפתיע אתכם למצוא ברשימה את מסעדת מחניודה הירושלמית, שנפתחה לפני קרוב לעשור. גם בתפריט של מחניודה תמצאו לא מעט קינוחים שכל אחד בפני עצמו הוא סיבה מספיק טובה להגיע למקום. די להזכיר למשל את קרם הבוואריה מרמלה שמוגש עם קרם הטופי מלוד (37 שקלים) או את המילפיי שבקייה (מוס מסקרפונה, ראס אל קינמון ורוטב טעים - 42 שקלים), בשביל לגרום לכל חובב קינוחים אמיתי לאבד את ההכרה לכמה שניות.

אבל מבחינתנו הקינוח הטעים, הנפלא והממכר ביותר הוא הבסבוסה של אמא של אורי, המוגש עם קצפת, פירות וסילאן. אורי הוא כמובן השף אורי נבון, שותפו של השף אסף גרניט ולפי האגדה, את המתכון למנה המנצחת הזו, קיבלה אימו עירית מסבתה שרה וזו האחרונה קיבלה את המתכון בירושה מאימה. לא ברור כמה דורות עבר המתכון מאם לבת אך הואיל ולאורי אין אחיות, בסופו של דבר המתכון מצא את דרכו לידיו וכולנו יצאנו נשכרים.

מחניודה - בית יעקב 10, ירושלים. 053-9381555

טאטי - יהוד

טאטי לופט יהוד, האחות ה"קטנה" של טאטי גבעתיים, באה לעולם ב-2008. מדובר במתחם ענק המתפרש על שטח של 900 מ"ר וכולל מאפיית בוטיק, חדר אירועים פרטי, פטיסרי איכותי במיוחד ומסעדת ביסטרו. בתפריט הקינוחים של המסעדה תמצאו לא פחות משמונה קינוחים מצוינים, כל אחד מהם הוא תוצר של שאיפה לשלמות והקפדה בלתי מתפשרת על חומרי גלם איכותיים. אבל הקינוח שעשה לנו את זה יותר מכולם, הוא הנמסיס (43 שקלים), שרבים נוטים לבלבל בינו לבין הפונדנט הנפוץ במחוזותינו.

הנמסיס של טאטי, המעוטר באבקת זהב, הוא דוגמה מצוינת למנה פשוטה יחסית, שמשאירה חותם רציני כבר מהביס הראשון. גם ללא תוספות מיוחדות היינו מוכנים לאכול את המנה הזו מדי יום ביומו, אבל כשהיא מוגשת עם משיחה של טופי מלוח ובליווי של כדור גלידת וניל מרשת אייסברג, מדובר כבר בהתמכרות קשה במיוחד.

טאטי לופט - אברהם גירון 3, יהוד. 053-9381335

נמסיס של טאטי. יחצ,
נמסיס של טאטי/יחצ

רוסטיקו - תל אביב

אם כבר קינוחים פשוטים אך בלתי נשכחים, אין לנו ברירה אלא להזכיר את השילוב המתבקש בין בצק של פיצה, ממרח נוטלה וגבינת מסקרפונה. ברשת המסעדות רוסטיקו, מביאים את השילוב הזה לדרגת אמנות במנה שנקראת סקצ'טינה אלה נוטלה (38 שקלים). הפציחות המענגת של הבצק המושחם קלות והגבינה העשירה שמתערבבת בשוקולד האגוזי, משאירות הרבה אבק לשאר הקינוחים, שכבודם במקומו מונח.

אם בכל זאת בא לכם להציץ על שאר הקינוחים תמצאו כאן גם אפוגטו (גלידת וניל איכותית טובעת באספרסו איטלקי - 18 שקלים), וטירמיסו (בישקוטים בקפה וברנדי עם קצפת מסקרפונה ושוקולד - 37 שקלים): שניהם מומלצים בחום רב.

רוסטיקו, שדרות רוטשילד 15, תל אביב

רוסטיקו, בזל 42, תל אביב

סקצ'טינה אלה נוטלה של רוסטיקו. ויקטור לוי,
סקצ'טינה אלה נוטלה של רוסטיקו/ויקטור לוי

מסה - תל אביב

אם אתם חושבים שהקינוח החביב עלינו במסעדת מסה (שחוגגת השנה בר מצווה) של השף אביב משה הוא עוגת הגבינה (58 שקלים), הערמונים הלוהטים שמוגשים עם גבינה כחולה ותפוחים מקורמלים (48 שקלים) או מקפא הטחינה הטבעוני (עם צימוקים ופיסטוקים, קרם סחלב ושערות חלווה - 48 שקלים), אתם כמעט צודקים, אבל לא. כי עם כל החיבה שאנחנו רוכשים לשאר הקינוחים של השף משה, יש אחד שמבחינתנו לא ניתן לסיים ארוחה במסה בלעדיו.

הכוונה היא כמובן לזה שעונה לשם "קינוח תות" (68 שקלים). מאחורי השם הפשוט הזה, ישנו קינוח מורכב במיוחד המגיע בצנצנת שקופה המערסלת שכבות של תענוגות מתוקים: זה מתחיל בלפתן של פירות יער, ממשיך במרנג, משם מתקדם לקרם פטיסייר ובהמשך תמצאו גם דפי שוקולד לבן, שקדים מקורמלים, פירורים של עוגת שוקולד ואפילו גלידת תות ושלושה מקרונים. כל טעימה מהפלא הזה הוא חוויה מרגשת ואם טרם יצא לכם לחוות אותה, נראה שהגיעה העת.

מסה - הארבעה 19, תל אביב. 053-9418828

קינוח תות של מסה. ZAP_REST,
קינוח תות של מסה/ZAP_REST

רולא - חיפה

צריך הרבה אומץ ותועפות של ביטחון עצמי כדי להגיש כנאפה בעיר התחתית של חיפה, כשבמרחק של מספר דקות הליכה פועלים מוסדות מיתולוגיים כמו קונדיטוריית המזרח שבוואדי ניסנס. מעבר לזה כדי להגיש את הכנאפה הטובה ביותר בעיר, צריך גם כישרון גדול וזה בדיוק מה שיש לשף מועין חלבי, הבעלים של מסעדת רולא החיפאית, שנפתחה ב-2014 במרכז הכרמל ועברה לעיר התחתית ב-2017.

בכנאפה של רולא (32 שקלים), מככבת גבינת עיזים עכואית בשם ג'בנה וניכרת הרגישות של חלבי, שמצליח לאזן ביד אמן בין המליחות והנימוחות של הגבינה, למתיקות של מי הוורדים ולפציחות של שערות הקדאיף. ואם כבר דיברנו על אומץ, נגלה לכם בנוסף שברולא מגישים גם כנאפה טבעונית מצוינת (35 שקלים). נראה שברולא מודעים לעוצמה הממגנטת של המנה המתוקה הזו וזאת כיוון שמדובר בקינוח היחיד בתפריט.

רולא - הנמל 33, חיפה. 053-9370326

גוז' ודניאל - בני ציון

במרחק של חמש דקות נסיעה מרעננה ופחות מחצי שעה מתל אביב, תמצאו את גוז' ודניאל שהקימו עידו פיינר ונטע-לי יהודאי, לפני כשבע שנים. פיינר ויהודאי, בני מושב בני ציון, נעזרו בשנים הראשונות בצמד המסעדנים הוותיקים יורם וארי ירזין (מוזס, טוני וספה, קפה איטליה, טאפאס בנמל) ואילו בחמש השנים האחרונות מוביל את המסעדה השף שניר אנג-סלע.

בתפריט הקינוחים של גוז' ודניאל תמצאו מנות אחרונות מצוינות כמו טארט לימון (פיסטוק ומרנג איטלקי - 42 שקלים), ונמסיס טרין (מוס שוקולד, טראפלס וקרמבל קקאו - 45 שקלים), אבל את המקום הראשון קוטף בקלות הברד פודינג (45 שקלים), שכמו הרבה קינוחים מצוינים, התחיל את דרכו כאלתור: לפני מספר שנים, בזמן חילופי המשמרות במטבח, באופן קבוע נותרו כמויות גדולות של עוגות שמרים שלא יועדו למכירה, אותן נהגו הטבחים לזלול בחטף. השף אנג-סלע החליט יום אחד לחתוך את העוגות לקוביות, לערבב עם בלילה שיועדה להפוך לקרם ברולה ולאפות את התערובת שיצר.

המנה החדשה הפכה ללהיט של ממש וכיום אופים במקום מדי שבוע יותר מ-80 עוגות שמרים, במיוחד בשביל הקינוח. Bread pudding הוא אחד הקינוחים הפשוטים ביותר להכנה אך כשהוא מוכן כהלכה, מדובר גם באחד המענגים שיש ובגוז' ודניאל, בהחלט יודעים להכין אותו כהלכה.

גוז' ודניאל - אנשי בראשית, בני ציון. 053-9428618

Bread pudding של גוז ודניאל. דניאל לילה,
Bread pudding של גוז' ודניאל/דניאל לילה

גורדוס - חולון

גורדוס היא אולי המסעדה הקיצונית ביותר ברשימה, כשהקיצוניות מתבטאת בה בין היתר במנות כמו דאבל אקסטרה ספיישל גורדו (המבורגר 440 גרם - 79 שקלים). אבל השחיתות האמיתית, המוגזמת לפרקים, נחשפת במלוא הדרה כשמגיעים לקינוחים. זה מתחיל מכך שבגורדוס מוצעים יותר מעשרה קינוחים וממשיך בהרכב המנות. קריפי סקיפי (49 שקלים) למשל, הוא השם שניתן למילקשייק שוקולד וחמאת בוטנים המוגש עם קצפת, במבה וקסטה שוקו וניל וצ'ורוס (59 שקלים), היא מנה הכוללת שישה מגה צ'ורוס באורך 40 ס"מ האחד, המגיעים בליווי של רוטב שוקולד עשיר, ריבת תות וקרם לוטוס.

מובן שמדובר בקינוחים המומלצים בעיקר לחובבי הז'אנר, אך אלו האחרונים יצאו נשכרים בכל ארוחה מחדש. מבחינת רמת המוגזמות, ישנם שני קינוחים בתפריט המכובד שתופסים את מרכז הבמה: ערימת פנקייקים וקרמלו. ערימת הפנקייקים היא מגדל פנקייקים עם רוטב קרמל מלוח ורוטב חמאת בוטנים, פירורי בייגלה מלוחים, שברי בצק מקורמל, שברי בוטנים מסוכרים, פרוסות חטיף סניקרס וקרמבל מעל (69 שקלים) וקרמלו הוא שייק קרם ברולה עם רוטב קרמל מלוח, בייגלה, קרם חמאת בוטנים, פירורי קרמבל, קרם שנטיל וניל, שברי בוטנים מסוכרים ופרוסות חטיף סניקרס (42 שקלים). ותאמינו או לא אבל הם הרבה יותר מושחתים ממה שנדמה לכם.

גורדוס - פארק פרס, חולון. 053-4273744

ערימת פנקייקים וקרמלו של גורדוס. zap_rest,
מגדל פנקייקים עם רוטב קרמל מלוח ורוטב חמאת בוטנים, פירורי בייגלה מלוחים ושברי בצק מקורמל של גורדוס/zap_rest
וואלה! NEWS בשיתוף Zap Rest, וואלה! NEWS בשיתוף Zap Rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully