וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו המנה הכי מסקרנת שנוצרה פה לאחרונה

וואלה!NEWS בשיתוף קוקה- קולה

10.12.2018 / 7:45

במסעדת מונא הרומנטית בירושלים הולכת בקרוב להיכנס לתפריט מנה לא שגרתית המתבססת על טכניקת בישול עתיקה, והיא הולכת לגרום להרבה קריאות התפעלות לכל מי שיזכה להזמין אותה לשולחן. נכנסנו למטבח החם במזג אוויר ירושלמי קריר כדי לחזות בעצמנו במנה שנולדה

צילום: עידו שחם

הרגע בו נוקש פטיש הברזל על מעטפת החימר והציפייה להפתעה שמסתתרת בתוכה, היא חלק מהטקס הקולינרי החד פעמי המלווה את המנה החדשה והלא שגרתית במסעדת מונא הירושלמית. במבנה האבן העתיק והרומנטי שבבית האמנים מתנפצים שברי החימר מעל מפת השולחן הלבנה ועוד לפני הביס הראשון הקסם בעיצומו.

צלייה בחימר היא אחת מטכניקות הבישול העתיקות והמסורתיות שקיימות בעולם. בזכות יכולת אגירת החום שלו, הופך חומר הגלם הייחודי שמקורו באדמה, למעין תנור חימום אישי המוליך חום בצורה אחידה מבלי לייבש את הנתח ותוך שמירה מירבית על עסיסיותו.

את המנה החדשה -עתיקה, שערב הבכורה שלה ייערך בארוחת הסילבסטר החגיגית שעורכים במקום, יכינו במונא מנתח של סינטה טלה. תחילה יעבור הנתח צריבה ראשונית על מחבת ברזל לוהטת לקבלת טעמי המיירד האהובים, לאחר מכן ייעטף עם תבלינים בנייר אפיה ולבסוף יאטם ביריעת חימר שתסגור אותו באופן הרמטי כמו חבילה , ולתנור.

איך נולד הרעיון לשחזר את הטכניקה הייחודית במסעדה הירושלמית ואילו עוד הפתעות טומנת בחובה המנה? הכל בסרטון.

סינטה טלה במעטפת חימר במונא. נועם פריסמן,
לשבור ולא רק במקרה חירום. מעטפת החימר שמגיעה לשולחן עם פטיש קטן/נועם פריסמן
סינטה טלה במעטפת חימר במונא. נועם פריסמן,
בפנים מצפה הפתעה עסיסית ונפלאה/נועם פריסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully