וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעורב כאן אושר: המנה הכי ירושלמית

בשיתוף Carlsberg IBBL, בשיתוף Carlsberg IBBL

9.12.2018 / 11:03

יש מנות שמספיק לומר את שמן כדי שבלוטות הטעם יתחילו לעבוד. מנת המעורב הירושלמי היא אחת מהן ויש רק מקום אחד בארץ בו חייבים לאכול אותה כדי להבין במה מדובר

מעורב ירושלמי של חצות. אלון מסיקה,
אפשר גם בפיתה. מעורב ירושלמי/אלון מסיקה

לפי האגדה המקומית בסטיקיית חצות הירושלמית שבשכונת נחלאות בפאתי שוק מחנה יהודה, הומצאה מנת המעורב הירושלמי אי שם ב- 1970. בין אם מדובר באגדה אורבנית ובין אם לא, זה המקום לאכול בו את המנה האגדית שהפכה במהלך השנים לתופעה של ממש, אבל לא רק. במסעדה של האחים לבית אג'מי, שנפתחה לפני כמעט 50 שנה, מתמחים בבשרים על אש לצד סלטים טריים המתבססים על ההיצע העונתי שבשוק הסמוך ומנות כמו מג'דרה, תבשיל במיה, מרק שעועית או חציל קלוי עם בשר עגל וסילאן.

את שמה, קיבלה המסעדה בזכות שעות פעילותיה שנחשבו לא שגרתיות באותם ימים, בטח בנוף הירושלמי המקומי ובוודאי עבור מסעדות כשרות. במשך כל השנים וגם היום, בהנהגתו של הדור השני במשפחה, המקום שוקק אדם ושולחנותיו מתמלאים גם אחרי חצות.

מנה מומלצת:

אין ספק שזה המקום הכי טוב בארץ לאכול בו את מנת המעורב הירושלמי. את המנה שכוללת חלקי פנים כמו טחול, לבבות עוף, שישליק הודו ופרגיות מכינים על פלטה לוהטת עם המון בצל ותערובת תבלינים סודית שבמשך השנים נוצרו לה גרסאות שונות ברחבי הארץ, כשהתבלין המרכזי שבה הוא הכמון. בין אם תחליטו לקחת את המנה לדרך בפיתה או לשבת ולאכול אותה על צלחת, היא מתאימה מאוד עם בירה בעלת טעמים עוצמתיים.

סטיקיית חצות, אגריפס 121, ירושלים. 02-624-4014

בשיתוף Carlsberg IBBL, בשיתוף Carlsberg IBBL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully