וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעושנת ועסיסית: מנת קוסטיצה במעיין הבירה

בשיתוף Carlsberg IBBL, בשיתוף Carlsberg IBBL

9.12.2018 / 13:37

במוסד החיפאי מעיין הבירה שבעיר התחתית יש לא מעט מנות אייקוניות שמוגשות לצד בירה הנמזגת כמו מים, אבל רק על מנה אחת נשבע כל מי שטעם אותה- מדובר בנתח הבשר הטעים בעולם

קוסטיצ'ה במעיין הבירה. אלון מסיקה,
קוסטיצה במעיין הבירה/אלון מסיקה

מעיין הבירה ברחוב נתנזון בחיפה הוא אחד מהמוסדות הוותיקים והמוכרים בעיר. במשך השנים חלפו במקום יורדי ים, עובדי נמל, עובדי חברת החשמל והרכבת לצד פוליטקאים, שופטים, שגרירים ואמנים.

תחילה פעל המקום שנפתח על ידי מאיר נחום, בן למשפחת קצבים מפולין, כאטליז ומעדנייה להכנת נקניקים. לאחר מכן בשנת 1962 הפך העסק למסעדת פועלים עם מנות כמו כבד קצוץ, דג מלוח, לשון בקר, קישקע, רגל קרושה, קוסטיצה ועוד המוגשות לצד הרבה בירה שנמזגת מהחבית כמו מים. כבר בגיל 7 גויס בנו של מאיר, ראובן, לעזור במטבח ומאחורי הבר ומאז ועד היום הוא אחראי על הניהול, כשהיום בנו שלו, מבשל במטבח תוך שהוא מכניס מנות חדשות ועדכניות יותר לתפריט.

מנה מומלצת:

למעיין הבירה מגיעים בשביל הרבה 'מנות דגל' , אבל המפורסמת מכולן היא מנת הקוסטיצה שמגיעה בשלושה סוגים: טלה, עגל ובשר לבן. המחמירים יגידו לכם, שאם זה לא בשר לבן זו לא קוסטיצה. את נתח הצלעות, ממנו מכינים את המנה, מעשנים במעשנה במעטפת מלח ששומרת על הלחות והעסיסיות. על הצלחת מגיע נתח נאה של בשר עדין ורך שזור בפרוסות שומן ויש מי שישבעו שמדובר בנתח הבשר הטעים בעולם.

מעיין הבירה, נתנזון 4, חיפה. 04-862-3193

בשיתוף Carlsberg IBBL, בשיתוף Carlsberg IBBL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully