וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיאבון: 5 מנות אסיאתיות שחייבים לטעום

בשיתוף יוליה פריליק ניב, בשיתוף Zap Rest

1.4.2019 / 7:49

האביב הגיע השבוע רשמית, וזאת הזדמנות נהדרת להיזכר במנות מרעננות וצבעוניות שבאות בול לעונה - קבלו 5 ספרינגרולס מנצחים שחייבים לנסות

טייגר לילי. דניאל לילה,
מהמנות האסיאתיות האהובות ביותר, ספרינגרול בטייגר לילי/דניאל לילה

עולם שלם של טעמים נמצא במאכלים מגולגלים. כמעט בכל מטבח ברחבי העולם תמצאו משהו מגולגל, ולא רק בהקשר של אוכל רחוב שניתן לקחת ולאכול בתנועה. המטבחים הוויטנאמי והסיני, שאהובים מאוד על החך הישראלי, הנפיקו לנו בין היתר את הספרינגרול האביבי, המוגדר כאוכל רחוב קלאסי ואולטימטיבי.

גם אם שלל המטבחים האסיאתים לקחו על המאכל בעלות, הוא כמעט תמיד יגיע בתוך דף אורז דקיק ושקוף, והוא קליל משמעותית מעמיתו האגרול השמנמן (שמגיע מטוגן לרוב). על הדף העדין מניחים ירקות רעננים ומרכיבים צבעוניים אחרים (דג, עוף, חביתה, טופו וכדומה), והתוצאה היא מנה מופלאה וממכרת שכיף לאכול כל השנה, אבל במיוחד בעונות החמות. הנה חמש מנות ספרינג רול שוות שכדאי להכיר בתל אביב.

ד"ש מהמזרח: מסעדות אסיאתיות מומלצות ברחבי הארץ
רשימת חובה: מצעד הסושיות הטובות בישראל

ניטן תאי. יהונתן בן חיים,
ספרינגרול בגבוה בניטן תאי/יהונתן בן חיים

גרסת השף: ניטן תאי

המסעדה האסיאתית שמוביל השף שחף שבתאי ברחוב הארבעה, מציעה מנות מהודקות מכמה מטבחים אסיאתים, בדגש על חומרים אותנטיים ומנות קרובות למקור ככל האפשר. שבתאי מגיש במסעדה שלו ספרינגרול שווה במיוחד - סאקה קאו רול - ספרינגרול וייאטנמי ובתוכו פיסות עוף צלוי על פחמים, ליצ'י, כוסברה תאילנדית ועלי חסה פריכים (78 שקלים). חגיגה שלמה בגלגול אחד.

ניטן תאי - הארבעה 21, תל אביב, 077-9969093

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חוויה תאילנדית: טייגר לילי

טייגר לילי. דניאל לילה,
בטעם של חופשה, ספרינגולס בטייגר לילי/דניאל לילה

טייגר לילי, המסעדה התאילנדית של השף יניר גרין, מבוססת על אוכל רחוב אותנטי, העשוי מחומרי גלם טריים ועונתיים, היא גם בחירה מוצלחת למדי לאכילת ספרינגרול. בין יתר המנות הרעננות, המוגשות בשני הסניפים התל אביביים (ברמת החייל ובשרונה מרקט) תמצאו את הספרינגרול שמוגש כשתי יחידות עם טופו, פטריות שיטאקי, נבטים, חביתה, כוסברה, בצל ירוק, נענע, בוטנים וממרח צ'ילי תאילנדי, והכל בתוך דף אורז דקיק ועדין (48 שקלים).

טייגר לילי רמת החייל, הברזל 32, תל אביב, 053-8096525
טייגר לילי שרונה מרקט, קלמן מגן 3, תל אביב, 053-9380556

אוקינאווה. אמיר מנחם,
קריצה של קוקוס בציפוי ספרינגרול באוקינאווה/אמיר מנחם

עם שפע טעמים: אוקינאווה

אוקינאווה היא מסעדה יפנית מודרנית בעלת שני סניפים בתל אביב (לבונטין ונווה צדק). באוקינאווה תמצאו מגוון מנות מהמטבח היפני המסורתי, שעברו התאמה ופרשנות חדשה על מנת שיתאימו לחך המקומי חובב הפיוז'ן. הספרינג רול עשוי כאן מדף אורז דק במילוי אטריות וורמיצ'ילי, גזר, מלפפון, אבוקדו, בטטה, קנפיו, עירית ורוטב סאטה מבוטנים, ואם זה לא מספיק אז הרול מצופה אפונת וואסבי קראנצ'ית, שבבי קוקוס, פטריות שימאג'י מוחמצות וצ'ילי טרי חריף (36 שקלים).

אוקינאווה - שבזי 46, 053-9439442
אוקינאווה לבונטין 11, תל אביב, 053-9374524

אוכל רחוב בסטייל: VONG

המסעדה הווייטנאמית וונג פועלת משנת 2012 בדגש על Premium Street Food בניצוחם של השף לירון ברנר והיועצת הקולינרית הווייטנאמית ואן-טי-טוי-וו. פירוש המילה VONG, אגב, היא "בתוך", ומה משקף את השם הזה יותר טוב מספרינגרול? בגרסה המקומית תפגשו נתחי עוף, שרימפס חלוט, אטריות ורמיצ'לי, ירקות ועשבי תבלין טריים לצד רוטב Nem של לימון, שום, צ'ילי ורוטב דגים ורוטב הו-צ'ימין על בסיס בוטנים (38 שקלים). יש גם גרסה טבעונית (36 שקלים).

VONG, שדרות רוטשילד 15, תל אביב, 053-7102105

קאנו. באדיבות WOLT,
מגוון אפשרויות מגולגלות, אשטנגה רול בקאנו/באדיבות WOLT

רק תבחרו: קאנו ספרינג רולז

ואם כבר ווייטנאם, אי אפשר לדלג על קאנו ספרינג רולז בהרצל פינת פלורנטין. על השלט כתוב "אוכל רחוב וייטנאמי" ובחלל הצבעוני יש כמה שולחנות קטנים בחוץ או בפנים. בתפריט, בין היתר, תמצאו כ- 17 מיני ספרינגרולס עם שילובים מקוריים למדי הנחלקים לארבע קטגוריות - טבעוני, עם גבינת עיזים, עם בשר סרטנים (סורימי) ועם אווז מעושן. אז מה אוכלים במקום שההתמחות שלו היא ספרינגרולס? נסו לדוגמא את האשטנגה רול - עם אבוקדו בטריאקי, בטטה, סלק, פטריות, נבטים, בוטנים, חסת אייסברג, כוסברה, נענע ובצל ירוק. כל הטוב הזה מגיע לצד רוטב בוטנים טבעוני ורוטב דגים מתובל (39 שקלים).

קאנו - הרצל 77, תל אביב, 03-6430846

בשיתוף יוליה פריליק ניב, בשיתוף Zap Rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully