וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצא לי השוקה: 5 מסעדות שווקים שוות ברחבי הארץ

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

22.7.2019 / 7:24

בין דוכן לדוכן - חמארת דגים חיפאית, מסעדה הודית וותיקה ואותנטית ומסעדת אוכל רחוב שמגישה כריכים מושלמים, הן רק חלק מהמסעדות שמזמינות אתכם להניח לרגע את הסלים וליהנות

מסעדות שוק. דרור ורשבסקי,
מסעדת הקוביה, שוק התקווה (צילום: דרור ורשבסקי)/דרור ורשבסקי

אין דבר יותר הגיוני מלפתוח מסעדה בלב השוק הסואן, סמוך לדוכני הפירות, הירקות והבשר, מהם מגיעים חומרי הגלם ישירות למטבח. מאז שמחניודה באה לעולם לפני כעשור, נפתחו אינספור מקומות המתהדרים בתואר, "מסעדות שוק". אך מעטים מהם בלבד, אכן ראויים להיקרא כך. בכתבה שלפניכם תמצאו חמישה מקומות מומלצים, הפועלים בחמישה שווקים שונים, בתל אביב, ירושלים, חיפה ורמלה.

הקובייה - שוק התקווה

מסעדת הקובייה נפתחה בקיץ 2018 באחת הסמטאות הקטנות של שוק התקווה השוקק. הקובייה מתכתבת עם השוק העוטף אותה ועם תרבות השוק באופן כללי, מה שבא לידי ביטוי בין היתר בשמות המנות בתפריט, המחולק למנות קטנות וגדולות: הקטנות נקראות על שם הבסטות בשוק מהן הגיעו חומרי הגלם ששימשו להכנת המנות (בסטה 57, בסטה 79 וכו') והגדולות נושאות את שמות השווקים שהיוו השראה ליצירת המנות (רמלה לוד, הכרמל, מחנה יהודה וכיו"ב). בעקבות ההצלחה המסחררת, פתחו ממש ממול הבעלים של הקובייה (המסעדן שי אלפסי והשף ג'לאל סלאם), את האחות הצעירה והמומלצת לא פחות, הודיה.

אסור לפספס: בסטה 49 (חציל שרוף על הגריל עם מקבץ עלים טריים, טחינה ירוקה, צנונית, פלפל ירוק ומלח ים), בסטה 79 (פרחי שייטל על מצע של פיתה מתובלים במלח ים, בלסמי מצומצם, עלי ארוגולה וקרם מעושן) והכרמל (המבורגר שוק בלחמניית קובייה, איולי פפריקה, עלי ארוגולה, מלפפון וריבת בצל סגול).

הקובייה, הודיה 22, שכונת התקווה, תל אביב. 053-8007354

שרימפס קריסטל. רעות סהר, רעות סהר
שרימפס קריסטל בתלפיות (צילום: רעות סהר)/רעות סהר, רעות סהר

תלפיות - שוק תלפיות

מסעדת תלפיות הייתה הסנונית הראשונה שבישרה את המהפכה הקולינרית שעבר שוק תלפיות החיפאי בשנים האחרונות. מדובר במסעדות שוק בכל רמ"ח איבריה ועדות לכך ניתן למצוא בעובדה שלצד התפריט הקבוע, מוצע לסועדים גם תפריט המתחלף מדי שבוע, בהתאם למצאי הטרי ביותר. בחמארת הדגים האותנטית, שבפירוש מצדיקה נסיעה מיוחדת לחיפה, תמצאו מגוון רחב של דגים ופירות ים טריים, כשההמלצה היא להניח לתפריט ולתת לצוות המקצועי במקום לבחור עבורכם מה יעלה על השולחן.

אסור לפספס: סלט פרש קלמארי (ראשי קלמארי חלוטים וכבושים בתוך סלט פרש של עלים ירוקים, קוביות של אננס/קיווי ומעליו שקדים קלויים מפורקים), בדריג'אני (גלילות חציל אפויות בתנור, המכילות תערובת של אגוזי מלך, חמוציות יבשות, כוסברה, פטרוזיליה ולימון כבוש. יושב על צ'ירשי, מחית טריפוליטאית עשויה מבטטה, פטרוזיליה ולימון כבוש) וקבב בורי (3 קבבים של בורי ים חתוכים על הסכין, יושבים על ציזיקי. מגיעים עם לחם מחמצת).

תלפיות, סירקין 28, חיפה. 053-9372914

מסעדות שוק. יעקב יהב,
מחניודה, שוק מחנה יהודה (צילום: יעקב יהב)/יעקב יהב

מחניודה - שוק מחנה יהודה

מסעדת מחניודה נפתחה ב-2009 והציגה לעם היושב בציון קונספט חדשני וצבעוני במיוחד. מסעדת השוק הצבעונית והרועשת סללה את הדרך לרבות מסוגה, שניסו לחקות (ברמות שונות של הצלחה) את האווירה הייחודית השוררת במקום. את מחניודה פתחו השפים אורי נבון, יוסי אלעד ואסף גרניט, שבעשור האחרון הקימו אימפריה של מסעדות הכוללת בין השאר מסעדות בלונדון ופריז. אם טרם יצא לכם לשבת במקום ואתם מתכוונים לאכול במסעדה אחת בירושלים השנה, עשו לעצמכם טובה ושריינו מקום במחניודה.

אסור לפספס: התפריט של מחניודה משתנה באופן יומיומי אך ישנן מספר מנות שקרוב לוודאי יופיעו בו גם בביקור הבא שלכם כמו השקשוקית המפורסמת (קבב מפורק, טחיגורט, פסטו עריסה לימון כבוש), הפולנטה המיתולוגית (ראגו פטריות, פרמז'ן ושמן כמהין) והבוואריה הנצחית (שקדים מסוכרים וקרמל). כמו כן ההמלצה הטובה ביותר היא ללכת על ארוחת טעימות או פשוט לתת לצוות לבחור עבורכם את המנות.

מחניודה, בית יעקב 10, מחנה יהודה, ירושלים. 053-9381555

מסעדות שוק. נאור כהן,
השומר 1, שוק הכרמל (צילום: נאור כהן)/נאור כהן

השומר 1 - שוק הכרמל

השומר 1 היא מסעדת שוק אותנטית ומדליקה המגישה אוכל רחוב נועז וצבעוני, המבוסס על המצאי הטרי ביותר של שוק הכרמל. השף והבעלים, נאור כהן, נחשף לתרבות מסעדות השוק בתקופה שעבד ב"לה בוקרייה" שבברצלונה. את השומר 1 הוא פתח בתחילת 2015 ותוך חודשים ספורים כריכי החלה העשירים שהגיש בדוכן הקטן שלו, הפכו ללהיט הקולינרי התורן של העיר. כמעט חמש שנים חלפו מאז הפתיחה של השומר 1 והכריכים של כהן רק הולכים ומשתבחים. ההבדל הוא שהיום, ניתן גם להזמין אותם הביתה במשלוח, אם אין חשק או כוח להגיע עד השוק.

אסור לפספס: קציצות ע'רוק (חציל מטוגן, ירק וביצה), אנטיפסטי שוק שמח, סלט עגבניות וגבינה עירקית, פלאפל כרובית, רוסטביף פרה שמנה ומעורב פועלים בחצי כיכר.

השומר 1, השומר 1, תל אביב. 053-5495372 (משלוחים: 053-9375501)

טאלי, מסעדת מהרג'ה. נמרוד סונדרס
מסעדת מהרג'ה בשוק רמלה (צילום: נמרוד סונדרס)/נמרוד סונדרס

מהרג'ה - שוק רמלה

מהרג'ה היא מסעדה המתמחה במטבחי צפון הודו, שנפתחה באשדוד ב-1984. בעקבות ההצלחה, הוקמה על ידי דוד אסטיוקר, שעלה ארצה ממומבאיי, מסעדה נוספת בעלת אותו השם ברמלה, כשבשיאה מנתה הרשת חמישה סניפים. בשנת 2016 מהרג'ה הרמלאית נסגרה במפתיע אחרי קרוב לשלושה עשורים של פעילות. בחזית המסעדה הסגורה, שנמצאה בבעלות בנו של דוד, אלעזר, עדיין פעלה חנות מכולת קטנה שמכרה מוצרים שעשו את כל הדרך מהודו לרמלה. אך למנות הנפלאות של המסעדה המפורסמת, לא נותר זכר.
הלקוחות ההמומים והמאוכזבים זכו להפתעה נעימה כאשר בשלב מסוים בחנות המכולת החלו להגיש מספר מנות מצומצם. אך ההפתעה הגדולה באמת, הגיעה כשנה אחרי הסגירה, כשמהרג'ה שבה לחיים ב-2017. התפריט של המסעדה הוותיקה כמעט לא השתנה מאז הפתיחה והיום, בדיוק כמו לפני שלושה עשורים, במהרג'ה מגישים את האוכל ההודי האותנטי והנאמן ביותר למקור שתמצאו בישראל.

אסור לפספס: פניר מחאן וואלה (גבינת פניר בקארי קשיו ועגבניות), סמוסה ירקות (פסטל הודי ממולא תבשיל ירקות), פיאז משרום (תבשיל פטריות, בצל ותפוח אדמה) וגולב זאמון (ממתק על בסיס חלב בסירופ ורדים).

מהרג'ה, שדרות הרצל 87, רמלה. 053-9374622

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully