וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימי פרעה ועד לטרנד שסוחף את העולם: כך הישראלים התאהבו בבירה

בשיתוף BLEND, בשיתוף BLEND

25.7.2019 / 7:08

סצנת הבירה בארץ הפכה בשני העשורים האחרונים לתוססת במיוחד עם עשרות מותגים מקומיים חדשים, היפתחות לטרנדים עולמיים דוגמת בירה ללא אלכוהול ויצירת פסטיבל שהמשקה הפופולרי במרכזם. כך התפתחה תרבות הבירה בישראל

נשים שותות בירה. ShutterStock
החך הישראלי נפתח לנעשה בעולם/ShutterStock

הבירה, לא להאמין, נולדה כאן אצלנו, במזרח התיכון. כבר לפני אלפי שנים ייצרו במצרים את המשקה, וישנה עדות ארכיאולוגית למבשלת בירה בארץ ישראל, ליד מושב עין הבשור שבדרום. לאחר קום המדינה תעשיית הבירה הישראלית נשלטה על ידי הבירות גולדסטאר ומכבי, שהפכו שם נרדף לבירות ישראליות ועד היום נתח השוק שלהם הוא הגדול בארץ. אולם כיום יש בישראל עשרות מבשלות גדולות וקטנות, שמייצרות אלפי ליטרים ביום. אחרי לא מעט שנים יבשות, הישראלים מתחילים ליהנות מסוגים רבים של בירה והסצנה מתפתחת במהירות.

הישראלים צמאים לחידושים

כיום יש בישראל יותר מ-25 מבשלות בירה מורשות ומותגים מקומיים רבים צמחו וצברו פופולריות. החך הישראלי, שנפתח לנעשה בעולם, למד לאהוב סוגים שונים של אייל ופילזנר, להעריך סטאוט טובה, ליהנות מעושר הטעמים שיש בביטר, להתאים את המנה הנכונה לפורטר ולעמוד על ההבדלים בין לאגר יבש ללאגר כהה. הפכנו לאניני טעם כשמדובר בבירה.

נשים שותות בירה. ShutterStock
כיום יש בישראל יותר מ-25 מבשלות בירה מורשות ומותגים מקומיים רבים צמחו וצברו פופולריות/ShutterStock

כעם שצמא לחידושים, זה היה רק עניין של זמן עד שגם סצנת הבירה המקומית תתפתח. בעשרים השנים האחרונות, נשברים שיאי הישראלים הטסים לחו"ל מדי שנה, עקב השינויים בעולם התעופה והתיירות, והתפתחות שוק העסקי. הנהירה הישראלית לארה"ב, אירופה ולמזרח הרחוק חשפה אותם לשפע אדיר של בירות שונות ופתחה אותם לטעמים נוספים. החשיפה הזאת, בדיוק כמו בתחום המסעדנות והקולינריה, חלחלה מטה. האהבה למשקה השלישי הכי נצרך בעולם אחרי מים ותה, גרמה לרבים להכין בירה ביתית או לפתוח מבשלת בוטיק ולהגשים את החלום - בירה מעולה בטעמים מגוונים שתרחיב את מנעד הבירות הקיים בישראל, וכך אפשר לראות בברים, במסעדות ובסופרמרקטים בירות מקומיות מצוינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

יוצאים לדרינק? זה מה שיגרום לכם להרגיש משוחררים

בשיתוף BLEND

הטרנד העולמי והמפתיע שהגיע לישראל

הישראלים אוהבים לנסות טעמים חדשים וסוגים שונים, וטרנד שתפס בעולם בשנים האחרונות ותופס תאוצה כיום בישראל הוא שתיית בירה ללא אלכוהול. בשנת 2012 נמזגו ברחבי העולם 2.2 מיליארד ליטרים של בירה ללא אלכוהול, עלייה של כ-80% משנת 2007. המגמה ברורה ודומה ששנת 2019 הופכת לשנה שבה בירה ללא אלכוהול תפרוץ או תהפוך לפופולרית יותר בקרב שווקים חדשים, ביניהם השוק הישראלי. יותר ויותר צעירים שותים את הבירה הזאת, שפותחת אפשרויות ליהנות מבירה במצבים שעד כה היא לא ממש הייתה קשורה אליהם, לדוגמה תוך כדי נהיגה, אחרי אימון גופני או במהלך ארוחת הצהריים במשרד.

בעולם כבר קיימים מותגים פופולריים של בירה ללא אלכוהול דוגמת "בקס בלו", "בוואריה ללא אלכוהול", "ארדינגר ללא אלכוהול" ועתה גם חברת היינקן החלה לשווק בישראל בירה ללא אלכוהול - היינקן 0.0, שהוא מותג הבירה ללא אלכוהול הגדול בעולם. בירה ללא אלכוהול היא מובילה טרנד נוסף הקושר את הבירה לבריאות. יש בה פחות קלוריות מבירה רגילה, המשקה המרענן מכיל רכיבים טבעיים שתורמים לבריאות הגוף והכי כיף - אפשר להרים לחיים וליהנות מבירה טעימה גם אם אתם התנדבתם להיות נהגים תורנים בבילוי.

צעירים צופים בכדורגל בפאב. ShutterStock
בירה ללא אלכוהול פותחת אפשרויות ליהנות מבירה במצבים שעד כה היא לא ממש הייתה קשורה אליהם/ShutterStock

משנדי ועד "בירה פיצה": העתיד שמחכה לנו

טרנד נוסף שעולם הבירה מספק הוא יצירת משקעות המשלבים קומבינציות שונות. אם פעם היה אפשר להסתפק בשנדי, בירה המהולה במשקה מוגז דומת ג'ינג'ר אייל או משקה מוגז אחר, הרי שכיום ישנן בירות "היברידיות", כלומר כאלה שמשלבות בירה עם קומבינציות שונות של משקאות אלכוהוליים אחרים דוגמת יין מבעבע, רום, וויסקי וליקרים. ישנן מבשלות שאף מיישנות את הבירה בחביות וויסקי כדי לתת למשקה ארומה וטעמים אחרים.

טרנד נוסף שמחבר בין בירה למהפכת הקנאביס בעולם הוא יצירת בירת CBD, ראשי התיבות של המרכיב בצמח שלו מיוחסות סגולות רפואיות. ישנן מבשלות דוגמת Founders Brewery במישיגן שבארה"ב או Hanlons Brewery שבבריטניה שכבר החלו בניסיונות ייצור של בירות עם מרכיב קנאביס בעתיד.

מגמה חדשה בעולם היא להעשיר את טעמי הבירות באופן כזה שכל לגימה תדמה לשותים מעין ארוחה קטנה בפה. לא מעט יצרני בוטיק בעולם מייצרים בירות בטעם של אוכל. לדוגמה, בירה "מאמה מיה" היא מעין בירת פיצה שלה טעמים של עגבניות, שום, בזיליקום ואורגנו. ישנן גם בירת עוגת בננה, בירה בטעם סופגנייה או פאי אוכמניות.

הבירה הפכה סיבה למסיבה

סצנת הבירה המפותחת בישראל באה לידי ביטוי לא רק בטרנדים שהישראלים מאמצים ויאמצו, אלא גם בכמות המבשלות החדשות והטעמים המגוונים שמייצרים הישראלים, ובאירועים ובפסטיבלים שבהם הבירה היא המוטיב המרכזי. פסטיבל הבירה בירושלים נוסד לפני 15 שנים והוא משלב הופעות חיות של מיטב האמנים; פסטיבל גולדסטאר בחיפה ציין יותר מ-25 שנה לקיומו, ב-2017 ערכה פתח תקווה לראשונה בתולדותיה פסטיבל בירה שבו נמזגו יותר מ-40 מותגים שונים בתוספת של DJ'ז ברקע, תושבי זיכרון יעקב נהנים מפסטיבל בירה ואמנות מקומי, גם בקיבוץ גן שמואל מצדיעים לתרבות השתייה עם פסטיבל Beer Story אשר במשך יומיים משלב משאיות אוכל, סדנאות לבישול בירה ושולחנות ארוכים שלצדם יושבים ולוגמים.

בירה היא חלק מתרבות הבילוי והשתייה בישראל ואותה תרבות רק הולכת ומתפתחת. חלק מהטרנדים כבר כאן דוגמת בירה ללא אלכוהול וחלק עוד יגיעו ויאומצו על ידי חובבי הבירה בארץ. דבר אחד בטוח, המגמות השונות והחידושים לא ייפסקו לרגע ותרבות הבירה תלך ותתפתח בישראל. לנו נותר רק להרים לחיים וליהנות מכך.

בשיתוף BLEND, בשיתוף BLEND

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully