וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות אחרונה לטעום: תפריטי קיץ במסעדות

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

19.8.2019 / 8:00

סביצ'ה בורי המוגש עם קוביות אבטיח וסיידר דובדבנים שנותן פייט לבירות הכבדות של החורף. אלו תפריטי הקיץ המרעננים ביותר בסביבה

תפריטי קיץ, מאפו. דרור ורשבסקי,
תפריט קיץ במאפו (צילום: דרור ורשבסקי)/דרור ורשבסקי

מדי שנה הקיץ הישראלי מאלץ את המסעדנים המקומיים להיפרד ממנות החורף הכבדות, להחליף תפריטים ולהציע לסועדים מנות קלילות ומרעננות המתאימות למזג האוויר הלוהט. עוד שבועות ספורים בלבד רוחות הסתיו יתחילו לנשב, הטמפרטורות שוב יצנחו והסביצ'ה והסלט הטרי יפנו את מקומם לתבשילי הקדרה המהבילים.

הזדמנות אחרונה לכולנו ליהנות מתפריטי הקיץ הצבעוניים ששולטים בכיפה בחודשים האחרונים.

מאפו - תל אביב

מסעדת מאפו נפתחה בתחילת 2016 בקומת הכניסה של מלון הבוטיק פרימה סיטי על ידי השף עתיר הפעלים, ניר צוק. לכבוד הקיץ שהגיע, שינתה מאפו את פניה והשיקה את עצמה מחדש כביסטרו ים תיכוני המציע חוויה קולינרית קלילה המתכתבת עם הרחוב התל אביבי. בין היתר כולל תפריט הקיץ החדש שורה ארוכה של מנות ראשונות במחיר אחיד של 17 שקלים בלבד ובכלל זה מיקס עגבניות קיצי (צנונית, זיתי קלמטה, נענע וזרעי חמנייה), סלט סלקים (עם פיסטוק חלבי, דבש, טחינה גולמית ובצל ירוק) ואיקרה כמו ביוון עם המון בצל קצוץ (לחם הבית מוגש ללא תשלום בהזמנת שלוש טעימות ומעלה).

כמו כן בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 19:00-17:00, נהנים אורחי מאפו ממבצע של 1+1 על כל המשקאות האלכוהוליים. ואם עסקינן בענייני אלכוהול, נציין שהתפריט החדש כולל גם קוקטיילים המתאימים לעונה החמה, שהותאמו גם כן למנות שבתפריט הקיץ. הכוונה היא למשל לטוסקנה (ג'ין אתרוג, אלדרפלאוור, לימון, שמיר וג'ינג'ר אייל), תל אביב (וודקה בזרעי שומר, זעתר, לימון ואורגנו) וקנטאקי (גולני מייפל, יסמין, תה קינמון ותפוח, פלנריום וארומטיק ביטרס).

מאפו, מאפו 9, תל אביב. 053-5494941

מסעדת ווסט סייד משיקה תפריט חדש. אנטולי מיכאלו,
מסעדת ווסט סייד (צילום: אנטולי מיכאלו)/אנטולי מיכאלו

ווסט סייד - תל אביב

בדומה למסעדת מאפו, גם ווסט סייד היא מסעדה כשרה הפועלת בבית מלון. רק שהפעם מדובר במלון רויאל ביץ' ובשף עומרי כהן. ווסט סייד מככבת באופן קבוע ברשימת המסעדות הכשרות הטובות בישראל וכמצופה ממסעדת שף ראויה לשמה, גם כאן הושק תפריט קיץ מיוחד עם עליית הטמפרטורות.

בין היתר כולל תפריט הקיץ של ווסט סייד, מגוון ראשונות קרות ובכלל זה טרטר לוקוס ומלפפונים (קרם יוזו, בצל מוחמץ וזעתר), טרטר טונה אדומה (דלעת כבושה וסורבה הדרים) וסלט עלים ירוקים (חסה ליטל ג'ים, אפונת שלג, תרד, אנדיב וויניגרט הדרים וכוסברה). הקלילות לא פסחה גם על מחלקת המנות העיקריות, הכוללת מנות כמו פילה לוקוס (חציל פריך, סלסה עגבניות צלויות, קרם חציל וטחינה שחורה), ניוקי (עגבניות צלויות וזעתר טרי, מוסר ים קונפי וצנוברים) וחזה עוף (בצלים צלויים, פריקי תבלינים, בצל מטוגן וציר עוף).

ווסט סייד, הירקון 19, תל אביב. 053-7104537

מסעדת קופינאס. בן יוסטר,
מסעדת קופינאס (צילום: בן יוסטר)/בן יוסטר

קופינאס - צור משה

קופינאס היא מסעדה ים-תיכונית בניצוחו של השף והמסעדן ירון שנבל (טאיה), שבאה לעולם בתחילת 2015. המסעדה פועלת במבנה היסטורי ביישוב צור משה, כשבשנות ה-50 של המאה הקודמת, פעלה בחלל שבו פועלת כיום קופינאס המאפייה המקומית. מאוחר יותר הוא שימש כבית מארז לקלמנטינות ולאחר מכן היה נטוש במשך עשרות שנים. על מלאכת העיצוב של המבנה הופקד האדריכל רון שנקין, שהפיח בחלל חיים חדשים, מבלי לשכוח את ההיסטוריה המרתקת של המקום.

תפריט הקיץ של שנבל כולל שפע של מנות ים-תיכוניות - איטלקיות קלילות וצבעוניות כמו פיצטה רוקה (קרם גבינת בושה, עלי ארוגולה, טפנד זיתי קלמטה, צ'ילי, עגבניות שרי, בצל וגבינת פרמז'ן) וקלמארי פלאנצ'ה (קלמארי וראשי קלמארי, תפוח אדמה, לימון כבוש, פטרוזיליה, בצל ויוגורט). גם במנות העיקריות מוצעים חידושים מסקרנים כמו פסטת טריפוליני תבשיל בקר (בשר בקר בבישול ארוך מפורק ברוטב עגבניות, עם שום, בצל, פטרוזיליה ופרמז'ן), לינגוויני סלמון (נתחי סלמון, שמנת, תרד טרי, עגבניות שרי, בצל, אפונה ופרמז'ן) וסלט שורשים וטונה אדומה צרובה (פולי סויה, גזר, קולרבי, מקלוני סלק, כרוב אדום, כרוב לבן ובצל ירוק ברוטב ממכר של ויניגרט בוטנים).

קופינאס, השיבולים 3, צור משה. 053-9376406

פורל מעושן ברוטב תפוחים. יונתן בן חיים,
מסעדת הרברט סמואל (צילום: יונתן בן חיים)/יונתן בן חיים

הרברט סמואל - הרצליה

מסעדת הרברט סמואל הכשרה, הפועלת במלון ריץ קרלטון היוקרתי שבהרצליה, באה לעולם בשלהי 2013. במקור היא היוותה אלטרנטיבה כשרה למסעדת האם שפעלה בתל אביב. מאז המסעדה המקורית כבר החזירה את נשמתה לבורא אחרי תשע שנות פעילות אך המסעדה הכשרה עדיין חיה ובועטת.

על תפריט הקיץ של המקום חתום השף המוכשר והיצירתי מור כהן, שהחל לחבוש את כובע השף בהרברט סמואל הרצליה באביב של שנת 2015. תפריט הקיץ של כהן מבוסס על שפע של דגים איכותיים וירקות טריים וכולל בין השאר מנות כמו אינטיאס פלודה (פרוסות דג נא, סירופ שקדים ותפרחת ורדים, תפוחים חמוצים ואטריות שעועית), אספרגוס צלוי ("לא גבינה" שקדים ותפוחים, קרם פטריות וכמהין, בלסמי ופירורי לחם פריכים) ומרק קר של משמשים המורכב ממשמשים צלויים, קולרבי וקרם שורש סלרי חמצמץ.

כהן מפליא לשלב בתפריט החדש את פירות הקיץ הישראליים, מה שבא לידי ביטוי למשל במנה כמו אדום אדום, הכוללת טונה פרוסה דק, אבטיח במשרה ג'ינג'ר, תחמיץ וואסבי וזרעי בזיליקום. את הארוחה הקיצית מומלץ לקנח עם מנת סורבה או עם קינוח העונה לשם הר ברכה, המורכב מסורבה טחינה, עוגת תמרים וטוויל שומשום.

הרברט סמואל, השונית 2, הרצליה פיתוח. 053-9370831

תפריטי קיץ, גרציא. מיכל גרציאני,
מסעדת גרציא (צילום: מיכל גרציאני)/מיכל גרציאני

גרציא קפה ותוצרת - העוגן

גרציא קפה ותוצרת הוא בית האוכל של השפית היצירתית מיכל גרציאני, שכבר מספר שנים מהווה מוקד עלייה לרגל לפודיז, התרים אחרי מסעדות מיוחדות הפועלות מחוץ למרכז. לכבוד העונה החמה השיקו בגרציא שלל מנות קיציות מרעננות כמו סביצ'ה בורי עם קוביות אבטיח, נענע, צ'ילי, צנונית וירחי מלפפון, כשכול הטעים טעים הזה, מוגש על לאבנה. בנוסף השיקו במקום תפריט Happy Hour הכולל רביולי מטוגן ברוטב יוגורט ועירית, חומוסים קלויים, סלט יווני ולאבנה עגבניות עם פיתה בתנור. כל הארוחה המענגת הזו עולה במקום 47 שקלים בלבד לאורך הקיץ בימים שני עד חמישי בין 19:30-16:00 ובימי שישי בין 15:00-13:00.

כמו כן בגרציא מגישים בימי ראשון עד חמישי בין 12:00-8:00 (ובימי שישי בין 12:45-8:00) תפריט בוקר עשיר ושווה במיוחד הכולל מנות כמו בריוש עין בייקון (גבינת עיזים, ארטישוק ומנגולד), שקשוקה טבעונית (חצילים, טופו, חלה, זיתים, טחינה וסלט ירקות) וקרואסון שינקיין (גאודה, מקושקשת לייט ורוקט).

גרציא קפה ותוצרת, העוגן. 053-8093569

תפריטי קיץ, אברטו. אפיק גבאי,
מסעדת אברטו (צילום: אפיק גבאי)/אפיק גבאי

אברטו - גדרה

אברטו היא מסעדת שף הפועלת במתחם מלון הבוטיק ליר, שנפתח על ידי איש העסקים והתיירות, צחי צוק. על התפריט של אברטו חתום השף אסף שטרן, שלפני כן כיהן כשף של מסעדת המזללה במשך ארבע שנים. שטרן עושה שימוש נרחב בתוצרת אורגנית של חקלאים מקומיים וכן מסתמך על מוצרים ארטיזנליים מיצרני האזור. המסעדה עצמה מוקפת בצמחייה ירוקה ומשקיפה על גינת התבלינים הייחודית של המלון.

בתפריט הקיץ של אברטו תמצאו מנות כמו אסקבץ' סלמון (צזיקי מלפפונים, קולי ירוק, קריספי נענע פיסטוק וגרידת הדרים), סלט קלמארי (קרם חציל, קלמארי פלנצ'ה, מלפפון, נענע, שקדים מולבנים, אבקת יוגורט וסומק) וסלט קפרזה (עגבניות, מוצרלה בופאלו, קרם חציל, בצל סגול, בלסמיקו וקראמבל בזיליקום). כמו כן מומלץ שלא לפספס את לחמי המחמצת של אברטו. כך לדוגמה בימי שבת בין 16:00-13:00, מגיש שטרן לחם מחמצת משמש ולחם מחמצת כוסמין, לצד חמאה הולנדית ואיולי עשבים.

אברטו, שכביץ 5, גדרה. 053-9374768

תפריטי קיץ, קפית. דרור ורשבסקי,
רשת קפית (צילום: דרור ורשבסקי)/דרור ורשבסקי

רשת קפית

רשת קפית החלה את דרכה לפני יותר משלושה עשורים, אי אז ב-1987, כבית קפה שכונתי במושבה הגרמנית שבירושלים. מאז הוגשו אינספור ספלי קפה ברשת המצליחה ואילו כיום היא מונה שבעה סניפים. תפריט הקיץ של קפית, כולל מספר מנות חדשות ומעניינות כמו פלאפל דגים (פיתה ביתית ועליה פלאפל דגים, סלט עגבניות שרי ליקופן עם כוסברה ובצל סגול, פלפל חריף וטחינה) וקרפצ'ו סלק (פרוסות סלק אדום, גבינת עיזים מקורמלת על קרעי פוקצ'ה, אגוזי מלך ועלי רוקט).

כמו כן כולל התפריט החדש מאפה גבינות כורדי שעונה לשם קאדה, המוגש עם משקה יוגורט תורכי, ירקות וזיתים. בנוסף תמצאו בתפריט הקיץ של קפית מבחר מרשים של מאזטים במחיר אחיד של 15 שקלים כמו צזיקי, קרם חצילים וסילאן, קרם ארטישוק (ושום קונפי) ושקדים קלויים (עם שום קונפי ופלפל חריף): שלושה מאזטים עולים במקום 40 שקלים וחמישה מאזטים, 60 שקלים בלבד.

רשת קפית, פתח תקווה, ירושלים, מודיעין ומעלה אדומים

מקומות שמגישים עשרות סוגי בירה. עידן גור,
מסעדת פינטה (צילום: עידן גור)/עידן גור

פינטה - אשדוד

את הרשימה הקיצית שלנו בחרנו לסיים עם מסעדה שכלל לא השיקה תפריט קיץ חדש. למעשה בפינטה האשדודית נראה שהתפריט הקבוע רק הולך ומתרחב עם השנים. עם זאת, לכבוד הקיץ חלו שינויים בתפריט הבירות של המקום, הכולל באופן קבוע לפחות ארבעים סוגי בירה שונים. בהקשר זה נציין כי בפינטה חביות הבירה מוחזקות בחדר קירור מיוחד: הטמפרטורה בחדר הקירור עומדת על שתי מעלות בלבד ובכל רגע נתון תמצאו בו לפחות 80 חביות.

ולאד קוגן, הבעלים והאחראי על בחירת הבירות בתפריט, רענן לכבוד הקיץ את תפריט הבירות של פינטה ובחר להיפרד מהבירות הכבדות לטובת מספר סוגי לאגר קלילים. כמו כן תפריט הבירות הקיצי כולל מגוון סוגי סיידר אירופאיים, לרבות סיידר אגסים המיובא משוודיה, סיידר תפוחים אירי, שני סוגי סיידר דובדבנים מבלגיה ואפילו סיידר אשכוליות אוסטרי. אך אל לכם לזלזל בסיידרים של פינטה: בסיידר הדובדבנים למשל, תמצאו לא פחות משמונה אחוזי אלכוהול.

פינטה, הבנאים 1, אשדוד. 053-9376892

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully