וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול דבש: מנות מיוחדות עם דבש במסעדות

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

23.9.2019 / 9:16

באיזו מסעדה יגישו לכם חלת דבש ממכוורת בוטיק ואיפה תוכלו ללגום קוקטייל דבש? פרויקט מיוחד לכבוד ראש השנה

מסעדות עם מנות דבש, רוטנברג. אפיק גבאי,
מנות עם דבש במסעדות/אפיק גבאי

האם גם אתם, כמונו, כבר לא יכולים כבר לחכות לטבול את פרוסת התפוח הראשונה בדבש בארוחת ראש השנה שנמצאת כבר ממש עבר לפינה? אם כך הכתבה הזו מוקדשת לכם - ביקרנו בעשר מסעדות ברחבי הארץ וחזרנו עם שלל מנות דבש מיוחדות.

ASIA - הרצליה פיתוח

מסעדת אסיה היא מסעדה סינית ותיקה שנפתחה לפני כארבעה עשורים. בניגוד למסעדות סיניות רבות אחרות שנפתחו בתקופה ההיא, אסיה הצליחה לשרוד את דעיכת הטרנד ולהמשיך לשגשג גם במאה ה-21. במסעדה המשפחתית מכינים את כל המנות בעבודת יד ואפילו את האטריות המושלמות מכינים במקום בטכניקות מסורתיות עתיקות.

לכבוד ראש השנה, נמליץ לכם להזמין את מנת הספריבס ברוטב דבש אם כי לחילופין תוכלו ללכת על מנת האווז ברוטב דבש או על מנת הבקר בדבש. תוכלו גם פשוט ללכת על כל הקופה ולהזמין את כל השלוש, בארוחה המשפחתית המתוקה הבאה שלכם.

טעימות מהתפריט: בשר בקר עם במבוק ופטריות, אווז ברוטב תפוזים, בטרפליי שרימפס ובננה מטוגנת לקינוח.

ASIA, חבצלת השרון 37, הרצליה פיתוח. 053-9442788 (משלוחים: 053-8092850)

מנות עם דבש במסעדות, אחוזת מרגו. יח"צ,
אחוזת מרגו/יח"צ

אחוזת מרגו - רחובות פייסבוק

אחוזת מרגו היא מסעדת שף הממוקמת בלב ההיסטורי של המושבה רחובות. בתפריט העשיר והמוקפד של המקום תמצאו מנה מתקתקה ומענגת של קונפי אווז בליווי פירה ברוטב יין מצומצם עם דבש: יופי של מנה לארוחה חגיגית לכבוד ראש השנה. רוטב היין המצומצם עם דבש מככב גם במניפת חזה המולארד, המוגשת במידת עשייה MEDIUM.

טעימות מהתפריט: מאפה צרפתי (במילוי עוף טחון, שעועית אדומה ושחורה, פירות יבשים ולמון גראס, עטוף בעלי פילו פריכים), כבד אווז חם (בשילוב דוקסל עגבניות שרי מתקתקות בליווי קסיס חמצמץ) ודואט פסיפלורה שוקולד (ברוטב דומדמניות) לקינוח.

אחוזת מרגו, אהרון אייזנברג 2, רחובות. 053-9428607

מסעדות עם ילדים: מסעדת בנחלה, נהריה.
מסעדת בנחלה

בנחלה - נהריה

מסעדת בנחלה נפתחה לפני יותר מעשור על ידי בני הזוג רן ואדית פרידמן במבנה שבו פעל בעבר הלול של משפחת פרידמן. במהלך הזמן הצטרף לעסק המשפחתי גם אחיו של רן, זיו ואילו כיום הם מתפעלים ביחד את המסעדה המקסימה ביותר בסביבה. בתפריט המרשים של בנחלה, מצאנו את השילוב הקלאסי של תפוח בדבש בסלט הבית, המורכב ממיקס של חסה מסולסלת, סלנובה ועלי בייבי, כרוב, סלק, בצל ירוק, עגבניות שרי, שקדים, חמוציות וגבינת עיזים. כל זה מתובל בוויניגרט ייחודי של תפוחים ודבש. מנה שכאילו הומצאה במיוחד לכבוד ראש השנה...

טעימות מהתפריט: סלט קיסר (חסה רומית וחסה אייסברג, חזה עוף בגריל, קרוטונים, טבעות בצל סגול וגבינת פרמז'ן ברוטב קיסר), פילה עגל (מדליון של פילה מיניון 200 גרם עם פירה כמהין, פטריות ורוטב דמי גלאס), שניצל וינאי (מנתח סינטה, פירה חרדל דיג'ון ושעועית ירוקה מוקפצת בשמן שומשום) ועוגת גבינה אפויה בליווי סורבה תות).

בנחלה, יצחק שדה 17, נהריה. 053-9443538

פת קואה - הרצליה פיתוח

מסעדת פת קואה היא מסעדה סינית נוספת שזכתה להיכנס לרשימה המתוקה שלנו. היא באה לעולם ב-1992 על ידי לא אחר מישראל אהרוני, השף שמזוהה יותר מכל אחד אחר עם המטבח הסיני. הדבש מככב בתפריט של פת קואה במנת הספרייבס ברוטב שום ודבש וכן במנת האווז הצלוי ברוטב שום ודבש אך בנוסף תמצאו את הדבש גם בתפריט הקינוחים וליתר דיוק במנת האגס המאודה, שמוגש עם רוטב ג'ינג'ר דבש ולימון ומוגש קר עם גלידת וניל ואגוזים (בעונה).

טעימות מהתפריט: בקר עם שום ופלפלים חריפים טריים, אווז צלוי ברוטב סצ'ואן, עוף חצילים בנוסח סצ'ואן וגלידת קוקוס מטוגנת בציפוי פריך.

פת קואה, גלגלי הפלדה 6, הרצליה פיתוח. 09-9547478

מסעדות עם מנות דבש, רוטנברג. אפיק גבאי,
מסעדת רוטנברג/אפיק גבאי

רוטנברג - גשר

במסעדת רוטנברג שבגשר, עושים הרבה כבוד ליצרנים ולחקלאים המקומיים, המוזכרים במנות השונות בתפריט. בין השאר מתגאים במקום בשיתוף הפעולה עם מכוורת איילת השחר, אחת המכוורת הוותיקות בישראל, שהחלה את דרכה ב-1936. באיילת השחר מייצרים את יערת הדבש המתוקה שמככבת במנה איכותית ביותר העונה לשם "מבחר של שלוש גבינות ממחלבת ברקנית עם יערת דבש ממכוורת איילת השחר ושקדים קלויים".

טעימות מהתפריט: סלט עגבניות ומנגו (כוסברה, אגוזי לוז), קרעי פסטה טרייה (חזה ברווז מעושן של משק לוין, אספרגוס, עגבניות מיובשות, פטרוזיליה וגבינת מנצ'גו מיושנת ממחלבת ברקנית) וצלי טלה חי בריא של מקנה דקל עם סומאק.

רוטנברג, גשר. 053-9443272

מסעדות עם מנות דבש. אנטולי מיכאלו,
מסעדת מאפו/אנטולי מיכאלו

מאפו - תל אביב

במסעדת הפיין דיינינג הכשרה שפועלת במלון הבוטיק פרימה סיטי, מצאנו סלט מתקתק ומרענן המשלב בין סלקים, פיסטוק חלבי, טחינה גולמית, בצל ירוק ודבש כמובן. המנה היא חלק מסדרת הטעימות הקטנות, המוצעות במחיר אחיד של 17 שקלים בלבד (לחם הבית מוגש ללא תשלום בהזמנת שלוש טעימות ומעלה). בין היתר כוללות הטעימות הקטנות גם מנות מומלצות כמו מיקס עגבניות קיצי (צנונית, זיתי קלמטה, נענע וזרעי חמנייה), איקרה כמו ביוון (עם המון בצל קצוץ) וסלט בטטה ועדשים שחורות (לימון כבוש, סלרי, בצל ועשבי תיבול).

טעימות מהתפריט: סנייה ראגו (בשר בקר בבישול ארוך עטוף בחצילים מטוגנים, עגבניות וטחינה ירוקה), סטייק של דקה (נתחי סינטה צרובים, רביולי תפוח אדמה שרוף ורוטב פטריות) וניוקי סלק (עם קרעי דג ים ושמן זית).

מאפו, מאפו 9, תל אביב. 053-5494941

מנות עם דבש במסעדות. ענבל תעוז,
ג'פטו צור הדסה/ענבל תעוז

ג'פטו - טאבון איטלקי - צור הדסה

את מסעדת ג'פטו, הקים אסף תעוז, שבעברו עבד כנגר. למעשה תעוז לא רק הקים את המקום אלא בנה במו ידיו את המסעדה המקסימה. בנוסף לפיצות מיוחדות במינן ורהיטי עץ מהממים, תעוז מייצר גם דבש נהדר מפרחי הבר של הרי יהודה במכוורת רזאלה שבבעלותו. בחיבה לדבש נדבק תעוז מאשתו הדבוראית וחוקרת הדבורים ואת הדבש שמייצרת המשפחה ניתן לרכוש במקום וכן לפגוש בו במנת המוזלי המוגשת מדי בוקר עד השעה 12:30. המנה כוללת בנוסף לדבש גם יוגורט עיזים של משק זלצר, גרנולה תוצרת בית ופירות העונה.

טעימות מהתפריט: ברבוניות בטיגון עמוק (מוגשות עם פטרוזיליה, שמן זית, לימון, מלח ופלפל שחור גרוס), סלט קפרזה (עגבניות, מוצרלה ובזיליקום) ופיצה מרגריטה (רוטב עגבניות, מוצרלה ובזיליקום).

ג'פטו - טאבון איטלקי, דפנה 1, צור הדסה. 053-9369514

טרטר בקר. אנטולי מיכאלו,
מסעדת פנטסטיק/אנטולי מיכאלו

פנטסטיק - תל אביב

באחד הפרויקטים הקולינריים-אלכוהוליים הגרנדיוזיים ביותר שידעה תל אביב בשנים האחרונות (ולא מדובר בעניין של מה בכך), תמצאו מנה אחרונה מתוקה במיוחד העונה לשם גנאש שוקולד וכוללת טופי, מרנג, קולי פטל אסאי וחלת דבש משובחת. כמו כן בתפריט הקינוחים מככבת מנה הכוללת גבינה כחולה בדבש, גאודה מיושנת עם חרדל ותבלינים, טריפל קרים בסירופ יין וקרקר פרג-פלפל ורוד (Fantastic Cheese plate). בנוסף גם בתפריט הקוקטיילים המושקע תמצאו את המתוק מתוק הזה, בקוקטייל הנקרא Paparazzi, המורכב מקופרניק, ליקר אלדרפלאוור, תה גנמייצ'ה, אפרסק טרי, סודת תה יסמין ודבש.

טעימות מהתפריט: פפרדלה (וישסואז ירוק, ביצה עלומה, זוקיני, בצל ועירית), בטן חזיר (סיידר מעושן, כרוב ממולא, קרם תפוח ירוק וצ'ילי) וסינטה בגריל (דמי גלאס תבלינים, שאלוט, קרוקט גזר ואפונת שלג).

פנטסטיק, צידון 1, נמל תל אביב. 053-7933144

מסעדת חבש. דן פרץ,
מסעדת חבש/דן פרץ

חבש - תל אביב

אם כבר עסקינן במשקאות המכילים דבש, נשמח להמליץ לכם על המסעדה האתיופית הכשרה שהוקמה על ידי עמנואל הדנה ב-2006. חבש הציגה לקהל התל אביבי את נפלאות המטבח האתיופי ואת חווית האכילה של האנג'רה המסורתית וכן את ליקר הדבש האתיופי המסורתי, העונה לשם טג'. הטג' של חבש מיוצר במקום ולא אחת מצליח לגנוב את ההצגה ממנות האוכל בארוחה.

טעימות מהתפריט: מסר קיי ווט (עדשים מבושלות ומתובלות ברוטב חריף), ידנצ'ינא יכארוט אלצ'ה (תבשיל ירקות מתפוחי אדמה, גזר וכרוב, מתובל בתבלינים שונים ומעודנים) וטבס (מנה העשויה מבשר מובחר מוקפץ ומתובל בתבלינים ייחודיים ועם בצל ופלפל חריף/בלי פלפל חריף. המנה מוגשת על מצע של אנג'רה וסלט ירקות).

חבש, הנגב 10, תל אביב. 053-9441597

מסעדות עם מנות דבש, לה שוק. תמיר מוש,
מסעדת לה שוק/תמיר מוש

לה שוק - תל אביב

את המסע הקולינרי המתקתק נחתום עם קוקטייל מבית היוצר של מסעדת לה שוק, העונה לשם בלוט קמומיל. הקוקטייל מורכב מברבן בהשריית פרחי קמומיל, אוורנה, חלבון ביצה וסירופ דבש. בהקשר זה נציין כי בימים ראשון עד חמישי בין השעות 19:00-17:00, ניתן ליהנות מ-50% הנחה על כל תפריט האלכוהול.

טעימות מהתפריט: פטה כבד עם שקדים קלויים (ריבה וזרעי כוסברה), לינגוויני שחור ופירות ים (קלמרי, שרימפס, חמאת מרווה, שום קונפי ויין לבן) ועוגת גבינה אפויה (בצק פריך ווניל מדגסקר).

לה שוק, דיזנגוף 192, תל אביב. 053-9345549

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully