וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים לחגוג את יום הפסטה: פסטות מומלצות ברחבי הארץ

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

28.10.2019 / 8:08

יום הפסטה הבין לאומי הוא הזדמנות מצוינת להזכר במסעדות המגישות מנות פסטה מיוחדות, טעימות וצבעוניות. חג פסטה שמח

יום הפסטה הבינלאומי שנחגג מידי שנה ב-25 באוקטובר הוא יום של שמחה אמיתית שמאפשרת לחובבי הפחמימות לזקוף את הגב בגאווה. פסטה היא עולם ומלואו - היא יכולה להיות שידוך מוצלח לכמעט כל חומר גלם (גבינות, בשר, דגים, פירות ים וכמובן ירקות), היא יכולה להיות פשוטה ועממית או יוקרתית, היא יכולה להיות נטולת גלוטן, צמחונית, טבעונית והכי חשוב - מנת פסטה היא ארוחה שלמה. ליקטנו מנות פסטה אהובות ברחבי הארץ לרגל יום הפסטה הבינלאומי.

יום הפסטה, וניה ביסטרו. יח"צ,
פסטה בוניה ביסטרו/יח"צ

וניה ביסטרו, חיפה

בעיר התחתית בחיפה פועלת מסעדת וניה ביסטרו הוותיקה שהתחדשה לא מכבר באחד השפים המובילים בארץ - מיכאל גרטופסקי. הוא משלב במסעדה מנות בהשראת מטבחים ממזרח אירופה, איטליה ואגן הים התיכון כך שגזרת הפסטות לא מקופחת. אחת המנות המיוחדות בווניה היא פסטה שחורה בעבודת יד עם פירות ים, אורגנו, יין לבן וחמאה (78 שקלים).

וניה ביסטרו - שער פלמר 1, חיפה, 053-7934191

יום הפסטה, מסה. איליה מלינקוב,
מסעדת מסה/איליה מלינקוב

מסה, תל אביב

מסעדת מסה היא אחת האלגנטיות והמושקעות שיש לנו בשטח. השף אביב משה רוקח מנות מדויקות מחומרי הגלם הכי טובים שיש, בדגש על עונתיות ויצירתיות. על אף השינויים התכופים, יש סוסים מנצחים שלא מחליפים. אחת המנות האהובות במסעדה היא רביולי כמהין עם גבינת עיזים, חמאת יין לבן וזיתי טאסוס (98 שקלים). אחת המנות הוותיקות בתפריט.

מסה - הארבעה 19, תל אביב, 053-9418828

יום הפסטה, פארוק בשוק. גל איציקוביץ,
פסטה בפארוק בשוק/גל איציקוביץ

פארוק בשוק, יפו

לכבוד יום הפסטה הבינלאומי משיקים בפארוק בשוק הפשפשים תפריט ספיישל של פסטות חדשות ומציעים במבצע מיוחד רק ב-25.10: 1+1 על כל מנות הפסטה לאורך כל היום. בתפריט הספיישל שבמבצע יש חמש מנות פסטה: ספגטי פירות ים עם רוטב משוויה, שרימפס, קלמרי, צ'ילי וגרידת לימון (91 שקלים); פסטה ארטישוק ואספרגוס (71 שקלים); רביולי סלק ממולא גבינת לאבנה ברוטב של קרם סלק וכרישה (61 שקלים); פטוצ'יני שמנת, סלק וסומק (61 שקלים); ופסטה סלמון וקוויאר (73 שקלים).

פארוק בשוק - רבי נחמן 6, יפו, 053-9367445

יום הפסטה, לה רפובליקה. אייל רווח,
לה רפובליקה דה רוני מוטי/אייל רווח

לה רפובליקה דה רוני מוטי

מסעדת לה רופבליקה מתמחה באוכל איטלקי עדכני. בין המנות מארץ המגף מציעים שם פסטה פומדורו המבוססת על רוטב של עשרות קילוגרמים של עגבניות מבושלות וטחונות במטחנה מיוחדת לרוטב עגבניות אמיתי וטבעי, כל זה עם פסטה, בזיליקום ופרמזן (66 שקלים). מומלץ לבקר בג'רדינו - הגינה האורגנית של המסעדה שאנשי הרפובליקה מטפחים. הם זורעים, שותלים וקוטפים מהגינה מידי יום עבור המנות המוגשות.

לה רפובליקה דה רוני מוטי - מזא"ה 3 תל אביב, 053-9444003

יום הפסטה, כרמים. מור מגן,
פסטה בכרמים/מור מגן

כרמים

בשני הסניפים של מסעדת כרמים הפסטורלית של השף סהר רפאל מציעים מנות מוקפדות ואיכותיות. אחת המנות היא טבעונית, צבעונית וכפרית - טורטליני סלק, כיסוני בצק במילוי סלק אפוי עם גזרים, בצלי שאלוט ואספרגוס ברוטב טריאקי לצד קרם תפוחי אדמה וקוקוס (74 שקלים).

כרמים - דרך חברון 66, מקס אמות, באר שבע

יום הפסטה, קופינאס. בן יוסטר,
פסטה בקופינאס/בן יוסטר

קופינאס

מסעדת קופינאס אשר בצור משה, מגישה לאורך כל השנה תפריט איטלקי-ים תיכוני בניצוחו של השף ירון שנבל. יום הפסטה הבינלאומי הוא הזדמנות להכיר את הפסטות שוברות השגרה של קופינאס: טריפוליני תבשיל בקר - בשר בקר שבושל במשך 4 שעות מפורק ברוטב עגבניות, שום, בצל, פטרוזיליה ופרמז'ן (74 שקלים); לינגוויני ים - לינגוויני שחור ואלגנטי עם שרימפס, קלאמרי, רוטב עגבניות, שום, יין לבן וחמאה (87 שקלים); רביולי ממולא גבינות עזים עם עגבניות שרי, חמאה, מרווה, שום, בצל ופרמז'ן (69 שקלים); לינגוויני טוסקנה - מנה צבעונית שכולה הלל לתוצרת השדה עם זוקיני, קרצ'ופי, עגבניות שרי, בצל, שום, צ'ילי, שמן זית ופטרוזיליה (59 שקלים).

קופינאס - השיבולים 3, צור משה, 053-9376406

יום הפסטה, אנסטסיה. VeganTlv,
פסטה טבעונית באנסטסיה/VeganTlv

אנסטסיה

בבית הקפה הטבעוני אנסטסיה כל התפריט מבוסס על מוצרים מהצומח מתוך תפיסת עולם מוסרית, אקולוגית וכמובן גם בריאותית. בגזרת הפסטות מציעים באנסטסיה פפרדלה בקרם ארטישוק ירושלמי עם סוכריות שרי, מחית קלמטה, אספרגוס, צנובר ובזיליקום סגול (62 שקלים). יש באנסטסיה גם מנות נטולות גלוטן וטבעונאיות (raw food) ומנות בשילוב מזונות על (super foods).

אנסטסיה - פרישמן 54 תל אביב, 053-7933720

יום הפסטה, שגב ארט. אנטולי מיכאלו,
פסטה בשגב ארט/אנטולי מיכאלו

שגב ארט

מסעדת הדגל של השף שגב משה - שגב ארט - היא לא שגרתית במנות, בהגשה ובחוויה שטמונה בה לסועדים. כל מנה יצירתית ומקורית, וכך גם מנות הפסטה. מנת פטוצ'יני היא לא יוצאת מהכלל. המנה מורכבת משמנת, חמאת פורצ'יני, שיטאקי פרמזן, פאף אורז בר ופטריות שימאג'י מקורמלות על פטוצ'יני (81 שקלים). והיא אפילו צמחונית ומוגשת גם במסגרת תפריט עסקיות הצהריים של המסעדה.

SegevArt# - שנקר ,16 הרצליה, 053-9443318

יום הפסטה, אלומה. אנטולי מיכאלו,
ביסטרו אלומה/אנטולי מיכאלו

ביסטרו אלומה

במעלות-תרשיחא בגליל המערבי פועלת כבר יותר משני עשורים ביסטרו אלומה, מסעדת שף רומנטית אלגנטית עם מנות בסגנון מעודן. אחת ממנות הדגל האהובות בתפריט היא טורטליני ממולאים גבינות רכות, קרם עגבניות ופלפלים שרופים וגבינת תום (92 שקלים).

אלומה - אלון 16, מעלות-תרשיחא, 053-4294071

יום הפסטה, אנינה בשוק. אורן שלו,
אנינה בשוק/אורן שלו

אנינה בשוק

בשוק צפון ברמת החייל פועלת המסעדה האיטלקית אנינה, המציעה מנה של פסטה פוטנסקה. מה שמיוחד במנה הזו הוא לא רק הטעם, אלא הסיפור שמאחוריה - לפי אחת הגרסאות, מקור השם הוא פוטנה, יצאנית באיטלקית והמנה נקראת על שם היצאניות של נפולי שלא הותר להן לצאת מפתח הבית, לכן הן נהגו לבשל ממה שהיה להן במטבח, דהיינו בישול מהיר וחריף. המנה של אנינה כוללת פסטה רגטוני, אנשובי, עגבניות שרי, זיתים, צלפים, שום, פטרוזיליה וצ'ילי (54 שקלים).

אנינה בשוק - ראול ולנברג 20, תל אביב, 03-9402244‏

Fratelli, פראטלי. אלי גלמן,
Fratelli/אלי גלמן

Fratelli

מסעדה פראטלי ("האחים") היא מסעדה איטלקית טרנדית חדשה בפולג, נתניה, כך שגזרת הפסטות שם מחוזקת במיוחד. אחת המנות המיוחדות היא פראטלי קפלאצ'ו - פסטה טרייה ממולאת בתרד וריקוטה נחה בין עגבניות מיובשות וקייל, חמאה, יין לבן, סלסה ורדה קרם פרש וחמאה (72 שקלים).

Fratelli - גיבורי ישראל 17, Y סנטר פולג, נתניה, 053-6389804

יום הפסטה, לחם ארז. בן יוסטר,
לחם ארז/בן יוסטר

לחם ארז

רשת לחם ארז הפרוסה ברחבי הארץ מציעה הרבה מאוד סוגי פחמימות, בהן פסטות טריות ורעננות. בין היתר מככבת בתפריט מנת פפרדלה עם פטריות, פסטו, שום קונפי, נגיעת שמנת וגבינת מוצרלה.

לחם ארז - הנדיב 71, הרצליה, 053-9439587 וסניפים נוספים ברחבי הארץ

יום הפסטה, רוסטיקו. דניה ויינר,
רוסטיקו/דניה ויינר

רוסטיקו

רשת רוסטיקו התל אביבית, המתמחה באוכל איטלקי המותאם לחך המקומי, מציעה מנה של לינגוויני פוטנסקה - פסטה לינגוויני ברוטב עגבניות, אנשובי, זיתי קלמטה, צלפים, שום וצ'ילי (68 שקלים).

רשת רוסטיקו - מתחם שרונה קפלן 22, 053-9367141 שד' רוטשילד 15, 9443070; בזל 42, 053-9442920

יום הפסטה, פומו. אנטולי מיכאלו,
פסטה במסעדת פומו/אנטולי מיכאלו

פומו

לרגל יום הפסטה הבינלאומי מעדכנת מסעדת פומו האיטלקית מרמת החייל את התפריט עם מבחר של מנות פסטה חדשות, שמתווספות למנות הדגל של המסעדה. בין היתר תצטרף לתפריט מנה של נודי ריקוטה עם פטריות בגריל, בצל ואספרגוס ברוטב חמאה ויין לבן (84 שקלים).

פומו - הברזל 11, רמת החייל, תל אביב, 053-9377113

יום הפסטה, סי קפה. חנן דיאמנט,
סי קפה/חנן דיאמנט

סי קפה

רשת סי קפה, המונה 11 סניפים ופזורה בעיקר מחוץ לערים ובדרכים, מה שהופך אותה לנגישה כשמטיילים, מציעה פסטה ניוקי ערמונים של השף שי יוסף לכבוד יום הפסטה הבינלאומי. המנה כוללת ניוקי בחמאה, מיני פטריות, ערמונים, שמנת, מחית פטריות כמהין ועוד (59 שקלים). נחמה טעימה בדרך, ללא ספק.

רשת סי קפה - כל הסניפים

יום הפסטה,אדום. אפרת ליכטנשטט,
אדום ביסטרו/אפרת ליכטנשטט

אדום ביסטרו

מסעדת אדום במתחם התחנה בירושלים מציעה מגוון מנות בשר, דגים ופירות ים וגם פסטות משובחות. אחת ממנות הפסטה הפוטוגניות בתפריט היא ספגטי פירות ים המורכבת משרימפס, קלמרי, צדפות וונגולי, קולי רוקט וגבינת גרוייר, זרעי עגבניות מתובלים בשום ופירורי לחם שרופים (98 שקלים).

אדום ביסטרו - דוד רמז 4, מתחם התחנה, ירושלים, 053-4275330

יום הפסטה, בוקריה. יח"צ,
בוקריה/יח"צ

בוקריה

מסעדת בוקריה מתמחה בארוחות בוקר ובבופה מפנק אך יש גם מנת פסטה או ליתר דיוק ניוקי עגלגלים ומפנקים. מנת ניוקי הבית מורכבת מניוקי תפוח אדמה בליווי רוטב הבית הקרמי והסמיך (62 שקלים).

בוקריה - דרך יצחק רבין 17, Y סנטר, פתח תקווה, 053-9385192

יום הפסטה, אלמרסא. בועז לביא,
אלמרסא/בועז לביא

אלמרסא

מסעדת אלמרסא של השף עלאא מוסא בעכו העתיקה, ממש על שפת הנמל, מציעה הרבה מנות שטעם הים ספוג בהן. בין שלל מנות הדגים הטריים ופירות הים, בולטת מנה של לינגוויני פירות ים, קרם ארטישוק ירושלמי ושמן כמהין (99 שקלים).

אלמרסא - נמל הדייגים עכו העתיקה, 053-9438661

מנואלה זכרון יעקב. גיל אבירם,
מנואלה/גיל אבירם

מנואלה

מסעדת מנואלה הוותיקה מזכרון יעקב התחדשה לאחרונה ופתחה את שעריה במיקום חדש ביישוב, עם נראות חדשה ועם תפריט איטלקי אותנטי, כפי שספג השף נדב שרז בילדותו מהמטבח האיטלקי. את הפסטה מייצרים במנואלה בעבודת יד מידי יום, בין המנות הרעננות והקלילות היא ספגטי זוקיני הכוללת מלבד ספגטי גם זוקיני ברוטב שמן זית עם עגבניות שרי, שום, בזיליקום וגבינת ריקוטה (62 שקלים).

מנואלה - המייסדים ,41 זכרון יעקב, 053-4272527

יום הפסטה, ביגה. גליה אבירם,
רשת ביגה/גליה אבירם

רשת ביגה

ברשת ביגה פסטה בר חוגגים את יום הפסטה הבינלאומי בכמה דרכים, חלקן אישיות וחלקן שיתופיות ברוח הימים האלו. אם חשקה נפשכם במנה אישית אז פפרדלה א-לה פרימוורה עם פסטה רחבה, ברוקולי, אפונת גינה, שום קונפי, עגבניות שרי, ממרח עגבניות מיובשות, זיתי קלמטה תרד, רוקט ושקדים קלויים (46 שקלים) תעשה חסד לתשוקה לפסטה. אם אתם בעניין של לחלוק אז תוכלו להזמין מגש של סלט פסטה וגבינה מלוחה (139 שקלים) לכמה סועדים וליהנות ביחד מיום הפסטה.

רשת ביגה - סניפים ברחבי הארץ

יום הפסטה, ארקפה. יח"צ,
רשת ארקפה/יח"צ

רשת ארקפה

רשת ארקפה לא מתמחה רק בקפה ובמאפים (היי קרואסון שקדים נימוח) אלא גם במנות אוכל טריות. אחת מהן היא טורטליני ערמונים - פסטה טרייה בעבודת יד במילוי ערמונים קלויים ברוטב שמנת וכרישה (64 שקלים).

רשת ארקפה - כל הסניפים

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully