וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המטבח האיטלקי - איפה ומה אוכלים?

שבוע המטבח האיטלקי מגיע לתל אביב - שבוע שלם מלא בארוחות מיוחדות, שפים איטלקים והרבה אלכוהול. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

פיצה עם פטריות, קפה נאפולי. בעז לביא,
פיצה בקפה נאפולי/בעז לביא

הקהל הישראלי לא באמת צריך שבוע מיוחד כדי לחגוג את האוכל האיטלקי. אנחנו חוגגים אותו כל הזמן. למעשה מדובר בז'אנר הפופולארי בארץ - פיצות, פסטות, רק תנו לנו עוד ואנחנו מאושרים. ולראייה, מסעדות איטלקיות נפתחות כאן כמו פטריות אחרי הגשם. אבל אם יש סיבה לחגוג, ועוד עם אוכל איטלקי משובח לא תשמעו אותנו אומרים לא.

מיום ראשון ה-17 בנובמבר, ועד שבת ה-23 בנובמבר תחגוג העיר תל אביב את שבוע המטבח האיטלקי, על כל המשתמע מכך - המאכלים, המחוזות, המסורות והמשקאות של ארץ המגף הכה טעימה.

אירועי שבוע המטבח האיטלקי מתקיימים מדי שנה, במקומות שונים בעולם, בשבוע השלישי של חודש נובמבר. במסגרת השבוע מוצעת לקהל הרחב סדרה של אירועים מיוחדים. ריכזנו עבורכם כמה מן האירועים המיחדים של אותו שבוע, ולכם נותר רק לבחור.

בר הספרייה. סיוון אסקיו,
בר הספרייה/סיוון אסקיו

אפרטיבו תל אביבו

האפרטיבו הוא אחד המנהגים היותר מגניבים שיש לאיטליה להציע. בסוף יום העבודה, בערך בשעת השקיעה, מגישות מסעדות רבות, ברים ובתי קפה באיטליה מנות אוכל קטנות, לצד משקאות אלכוהליים. בשנה האחרונה, לא מעט מסעדות בתל אביב, אימצו את המנהג המבורך, אבל בשבוע הזה תוכלו ליהנות ממנו במבחר של מקומות.

במהלך השבוע, יגישו ברים שונים בתל אביב פרשנויות שונות לאפרטיבו בגרסתו התל-אביבית, עם משקאות אלכוהוליים במחירים נגישים במיוחד, כאשר כל בר יכין תפריט אפרטיבו ספיישל אשר יכלול מנה קטנה לבחירה וקוקטייל.

בבר הלייבררי למשל (במלון נורמן) ובנורדיניו יוגשו אפרטיבי-שף מיוחדים של השפים ברק אהרוני ועינב אזגורי (בהתאמה). הפעילות תתרחש בתאריכים 17-21/11 בין השעות 18:00-20:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

8 עובדות שלא ידעתם על ההיסטוריה של הפסטה

בשיתוף סלקטו
מנה של שלישיית השפים ממסעדת ג'יליו, איטליה, שתתארח במלגו ומלבר. פרנצסקו טומאסי באדיבות מגזין Cook Inc,
מנה של שלישיית השפים ממסעדת ג'יליו, איטליה, שתתארח במלגו ומלבר/פרנצסקו טומאסי באדיבות מגזין Cook Inc

השפים הצעירים הבולטים באיטליה מתארחים במסעדות בתל אביב

איטליה מלאה במסעדות מסורתיות שקיימות עשרות אם לא מאות שנים. אך בעשור האחרון, ישנה התעוררות של שפים ושפיות צעירים ש"ראו עולם" וכעת נותנים פרשנות מחודשת למסורות הקולינריות של מחוזות איטליה. בשבוע המטבח האיטלקי יגיעו לתל אביב שפים ושפיות צעירים מערים איטלקיות שונות שמייצגים את הדור החדש של הקולינריה האיטלקית. כל שף יצוות לשף ישראלי ומסעדתו בתל אביב וביחד הם יבשלו תפריט עם חומרי גלם ממחוזות איטליה וישראל. הארוחות יתקיימו בתאריכים 19 ו-20 בנובמבר.

בין הארוחות המיוחדות של השבוע:

בין זעתר לאורגנו: במסעדת L28 יתקיים שיח משותף בין פרופסור אנדראה פיירוני, אתנו-בוטנאי המתמחה בקהילות אתניות ודיקן האוניברסיטה למדעי הגסטרונומיה של סלואו-פוד, לבין ההיסטוריון והמומחה להיסטוריה של התזונה המקומית ד"ר אורי מאיר צ'יזיק, על מסורות הליקוט באזור הים-התיכון. לאחר השיח, תתקיים ארוחת ערב המבוססת על חומרי ליקוט מכאן ומדרום איטליה, עם השפית נאיפה מולא ממסעדת L28 והשפים פרנצ'סקו ווינצ'נסו מונטרולי, ממסעדת Mezza Pagnotta שבפוליה, השיח והארוחה יתקיימו במסעדת L28. השיח יחל בשעה 18:30, כשהסרוויס הראשון יחל ב-19:00. הסרוויס השני (21:00) יהנה מהארוחה ללא השיח. לפרטים נוספים

השף קונדיטורית לוצ׳יה דה פראי, איטליה. יח"צ,
קינוח של השף קונדיטורית לוצ׳יה דה פראי, איטליה/יח"צ

- אפרטיבו-שף: השף קונדיטורית לוצ'יה דה פראי (השף קונדיטורית הטובה באיטליה מתחת לגיל 30) מגיעה להתפרע עם השף קונדיטורית מיכל בוטון במסעדת הבסטה. השתיים יגישו תפריט אפרטיבו-שף של נגיסות קטנות וטובות שיוגשו בבסטה לצד קוקטיילים. בסטה, 19-20 בנובמבר, 17:00-21:00.

- ארוחה משותפת של שף תומר טל במסעדת ג'ורג' וג'ון ושף ג'יאני דזיו ממסעדת Tosto שבאטרי, אברוצו (18-20 בנובמבר).

- ארוחה משותפת של שף מוטי טיטמן במסעדת מלגו ומלבר, עם השפים לורנצו סטפניני, בנדטו רולו וסטפנו טריגי, ממסעדת Giglio בלוקה, טוסקנה (18-20 בנובמבר).

לפרטים נוספים על כל הארוחות

- "החברה הגאונה" - ארוחה המבוססת על סדרת הרומנים הנאפולטנים של אלנה פרנטה במסעדת אוזריה - נקסט דור. הארוחה תציג מנות מהמטבח הנאפוליטני הקלאסי, אותה תבשל אנה מוסלה, בשלנית ביתית מנאפולי בעלת ידי זהב, ולצידן מנות יצירתיות באינטרפרטציה מודרנית של השפית אביבית פריאל (אוזריה). במהלך הארוחה ישולבו קטעי הקראה בעברית ובאיטלקית מהרומנים הנאפוליטנים. האירוע יתקיים באוזריה נקסט דור ב-19 בנובמבר, בשני סבבים של 19:30 ו-21:30. לפרטים נוספים

גלגולה של הפסטה

ארוחה על טהרת ההיסטוריה של הפסטה במסעדת "רונימוטי" בתל אביב. במהלך שבוע המטבח האיטלקי, יגיש השף מוטי סופר מנות שמספרות את סיפורה ההיסטורי של הפסטה - מהלזניה של אפיציוס, דרך הפסטה הערבית היבשה והאטריות שהגיעו מסין ועד לסוגי הפסטה המוכרים היום באיטליה. כל מנה תבוסס על פסטה אחרת והרטבים והיינות יותאמו במיוחד.

תאריכים: 19-21 בנובמבר. כשב-21 תתארח העיתונאית הילה אלפרט, שתציג לאורחים את הסיפורים המגלגלים את ההיסטוריה של הפסטה.

לה רפובליקה דה רונימוטי, מזא"ה 3, תל אביב, 03-6470247

מנות מהמטבח האיטלקי במסעדת פסטה מיאה. ריקרדו הופמן,
מנות מהמטבח האיטלקי במסעדת פסטה מיאה/ריקרדו הופמן

מסעדות ומחוזות

במהלך שבוע האוכל האיטלקי יתחפשו המסעדות האיטלקיות המובילות בתל-אביב למחוזות איטלקיים ויגישו תפריטי ספיישל עם המאכלים המקומיים המזוהים עם המחוזות. בין המסעדות המשתתפות - ארנסטו (לאציו); פסטה מיאה (טוסקנה); קפה נאפולי (קמפניה); שחקי שחקי (סיציליה); ועוד.

לרשימת המסעדות המלאה

נדיה אליס. ליאור חורש,
נדיה אליס, מבשלת איטלקי טבעוני בבית/ליאור חורש

איטלקים בישראל מבשלים אוכל איטלקי בבתיהם

לערב אחד, יפתחו ארבעה איטלקים-ישראלים את ביתם ויכינו ארוחה איטלקית, כמו שסבתא שלהם הייתה מכינה. חלקם יצוותו לבשלנים ישראליים מוכרים ובין הבשלנים האיטלקיים תהייה גם נדיה אליס, שמבססת את בישוליה על מנות איטלקיות טבעוניות בלבד. האורחים יוכלו ליהנות מארוחה איטלקית ביתית מושקעת ולשוחח עם המארחים על המסורות המשפחתיות שלהם ועל הפרשנות המחודשת שהם נותנים להן.

לפרטים על הארוחות הביתיות

מיקסולוגים מתארחים

3 מיקסולוגים איטלקיים משתלטים על הדאבל סטנדרט, ב-19 בנובמבר לערב חד פעמי בו הקוקטיילים יהוו את מרכז הערב. כל אחד מהם יביא עמו חומרי גלם מיוחדים אותם ישלבו השלושה בקוקטיילים.

דאבל סטנדרט, דיזנגוף 247, תל אביב, 03-966-8498

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully