וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול בגדול: המסעדות הכי אמריקאיות בישראל

יוליה פריליק-ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

25.11.2019 / 7:47

חג ההודיה האמריקאי הוא הזדמנות מצוינת לסקור את המסעדות שעושות לנו אמריקה, כאן בישראל, כל השנה

מייקס פלייס. דן לב,
המבורגר במייקס פלייס/דן לב

חג ההודיה - Thanksgiving Day - נחגג מידי שנה ביום חמישי הרביעי בכל נובמבר, מה שאומר שהשנה יתאספו מיליוני אמריקאים ב-28 בנובמבר סביב שולחן משפחתי גדוש כדי להודות על מה שיש. אחד ממנהגי החג היא ארוחה שבה מככב תרנגול הודו צלוי, רוטב (גרייבי) של חמוציות, פירה של בטטות ופאי דלעת. אבל גם מי שלא קיבל הזמנה לארוחה הנכספת, יכול לאכול ולחגוג אמריקה ולהודות על השפע בזכות מנות ומסעדות בארץ שחוגגות את המטבח האמריקאי במשך כל השנה. הנה כמה מהן:

דיקסי. צילום: דניאל לילה,
הכנפיים של דיקסי/צילום: דניאל לילה

דיקסי ופילדלפיה, תל אביב

שתי המסעדות הוותיקות של השף חיים כהן, דיקסי גריל בר ופילדלפיה הסמוכה לה הם מוסדות קולינריים עם מנות מיתולוגיות בסגנון אמריקאי מוגזם. דיקסי, הפעילה 24 שעות ביממה במשך שבעה ימים בשבוע מאז 1993, צברה לה שם כתחנת חובה לבליינים שאוהבים בשר והרבה תבלינים. היא מעוצבת בסגנון סטייק האוס ניו יורקי אמיתי והתפריט בהתאם. בין היתר מתמחים כאן בכנפיים ברוטב חריף (74-34 שקלים); עוף קייג'ין (75 שקלים); פילי צ'יז סטייק - כריך סינטה פילדלפיה עם גבינה שוויצרית, בצל ופטריות ובתוספת צ'יפס (69 שקלים); מיני בורגרים (מ-63 שקלים); פירות ים מטוגנים עם קוביות תפוחי אדמה (49 שקלים) ועוד. האחות הקטנה פילדלפיה מתמחה בכריכים שיגיעו אליכם גם במשלוחים.

דיקסי גריל בר - תוצרת הארץ 3, תל אביב, 053-9443543; פילדלפיה - תוצרת הארץ 3, תל אביב, 053-9387167

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לקחת את הסטייק הביתה: מסעדות הבשרים שהן גם אטליז משובח

בשיתוף zap rest
מלון ענבל. שלומי אמסלם,
ארוחת חג ההודיה במלון ענבל/שלומי אמסלם

מלון ענבל, ירושלים

במלון ענבל החלו מסורת לפני כמה שנים של ארוחת Thanks Giving (חג הודיה) מסורתית עשירה ומפנקת. הארוחה תתקיים במלון בתאריך 28/11 בין השעות 19:00-23:00. ותלווה בהופעה של מוסיקה חיה. מחיר למבוגר: 300 שקלים. מחיר לילד: 225 שקלים.

בין המנות שיוגשו: הודו שלם בחיתוך לצד רוטב פירות יער פאי בטטה עם בצק פריך מרק דלעת עם כרישה מטוגנת וגרעיני דלעת, שלל סלטים, ירקות צלויים במרינדה, בשרים צלויים ומעושנים, דגים כבושים ומעושנים, אנטריקוט בפריסה במקום לצד רוטב פלפל או חרדל, תבשיל בשר עשיר עם בצלי שלוטס ארטישוק ירושלמי וערמונים, פאי במילוי בשר, פילה סלמון על מצע תפוחי עץ מקורמלים, בטטה בקייג'ן ומייפל אורז במבחר עשבי תיבול, שעועית ירוקה עם בצל אדום ואגוזים, ועוד ועוד. בגזרת הקינוחים יוגשו - פאי תפוחים עשיר , פאי דלעת ועוגת שוקולד חמה.

מלון ענבל, פארק גן הפעמון- רחוב ז'בוטינסקי 3 ירושלים, 02-6756666

רשת רובן. בן יוסטר,
כריך קומות רובן/בן יוסטר

רשת רובן

רשת ההמבורגרים והבשרים החמים רובן נוסדה על טהרת כריך הרובן האמריקאי המיתולוגי, שהומצא במעדניות בניו יורק של אמצע שנות ה-20 של המאה הקודמת. הסוד של כריך הרובן הוא תהליך ההכנה הכולל כבישה ובישול של הבשר במעשנה ייחודית ושידוך בין פרוסות הבשר המעושנות לתוספות כמו כרוב כבוש, חסה, חרדל ועוד.

כך למשל אפשר לזלול שם כריך רובן 200 גרם המורכב מסלייסים דקים של קורנדביף מעושן, חסה, בצל, כרוב כבוש, חרדל ואיולי שום (56 שקלים) או כריך קומות - המכיל בורגר במשקל 225 גרם בקומה הראשונה, קורנדביף מוקפץ עם ברביקיו ובצל בקומה השנייה ובין לבין איולי שום, מיונז, חסה, בצל וכרוב כבוש (69 שקלים).

רשת רובן - אח"י אילת 10, קריית חיים, 04-6277067, שחם 36 פתח תקווה, 03-7153767, פרופסור דן שכטמן 10, חדרה, 04-9005888 ובסניפים נוספים

מקס ברנר. עידן גור,
חגיגת מתוקים במקס ברנר/עידן גור

רשת מקס ברנר

מקס ברנר אמנם נולדה בארץ אבל המנות המתוקות שמוגשות בה לגמרי מזכירות את אמריקה בשפע, בצבעוניות וכמובן במתיקות. תפריט הקינוחים כולל מילקשייקים מושחתים ומוגזמים, בהם מילקשייק ניו יורקי עם גנאש שוקולד טהור, שברי שוקולד, גלידה של מקס לבחירה (וניל / חלב / לבן / מריר) וקצפת (34 שקלים); Going bananas - גנאש שוקולד חלב ומריר, וודקה קרמל, אירייש קרים, קצפת, בננות בטופי ושברי פקאן (42 שקלים). גם קינוחים אחרים מוגזמים יש בתפריט כמו WAFFLE CELEBRATIONS - חגיגה של שלושה וופלים בלגיים עם מילקי פאדג' בראוניז, קרם טראפל שוקולד חלב, שברי שוקולד לבן ועוד פינוקים (46 שקלים) ופנקייקים חמים עם שברי שוקולד (49 שקלים) ועוד.

מקס ברנר - כל הסניפים

הארוויס. ndrew_Malakhovsky,
צלעות טלה בהארווי'ס/ndrew_Malakhovsky

הארווי'ס

במעשנת הבשרים הירושלמית הכשרה HARVEY'S מתמחים בעישון בשרים במעשנת העץ היחידה באזור ירושלים. בין היתר מגישים כאן סטייקים ומנות בשר כמו כריך "טוטו אנחנו בקנזס" - בשר צלעות מפורק בעישון 18 שעות עם חלפיניו כבוש, קולסלואו, מיונז ורוטב ברביקיו בסגנון קנזס עם צ'יפס (82-62 שקלים); קוביות חזה בקר מקורמלות ברוטב ברביקיו סטייל קנזס, למד צ'יפס בטטה (53 שקלים); הסמוקי - צ'וריסוס בעישון מייפל ומסקיט, פלפלים ובצל קלויים, עגבניה, מיונז ורוטב ברביקיו קרוליינה (48 שקלים); ועוד.
מאחורי הארוויס עומד השף חיים (הרווי) סנדלר מקנדה המתמחה בהכנה של בשרים מעושנים בעץ בעישון איטי, בסגנון ברביקיו אמריקאי. הבשרים מעושנים 18-12 שעות.

הארווי'ס - בן שטח 7, ירושלים, 053-9443882

הום פרייז. גליה אבירם,
הום פרייז במייקס פלייס/גליה אבירם

מייקס פלייס

ברשת הברים מייקס פלייס אוהבים לחגוג, לאכול, לשתות ולשיר. אין כמעט חג בלוח השנה שמפספסים כאן, מכריסטמס ועד פורים, מחג ההודיה ועד יום פטריק הקדוש. חוגגים כאן גם אירועי ספורט גדולים כמו גמר הסופרבול. לרגל חג ההודיה מציעים בשניים משלושת סניפי הרשת - ירושלים (כשר) ובתל אביב (הטיילת) - ארוחה חגיגית והופעות חיות לאחר הארוחה. כמיטב המסורת ארוחת החג תתבסס על המנות שהתגלו עם גילוי אמריקה ולא היו ידועים בעולם הישן כמו חמוציות, תירס וירקות כתומים המזכירים את צבעי הסתיו כמו דלעת, גזר ובטטה. אורחי המייקס פלייס ייהנו מעיצוב מיוחד לרגל החג - ישיבה סביב שולחנות ארוכים ואווירה משפחתית ומלוכדת. יש למה לצפות מהברים שהמוטו שלהם הוא "מטבח אמריקאי, בירה קרה, הופעות חיות, בלוז, רוק, שידורי ספורט ובילוי בלי הפסקה באווירה של חו"ל משנת 1992".

Mike's Place - הרברט סמואל 86, תל אביב, 053-9444122; יפו 33, ירושלים, 053-9444105

גורדוס. אסף לוי,
אמריקה בגורדוס/אסף לוי

גורדוס

גורדוס הוא דיינר בסגנון אמריקאי הפועל במתחם של פארק פרס בחולון והאוכל - כמו גם צורת ההגשה - מוגזמים ומושחתים כיאה לאמריקה. בגורדוס מגישים שלל המבורגרים טריים בתוך לחמניית בריוש, לצד תוספות (מ-59 שקלים); פצ'וגה / קנטקי סטייל צ'יקן בורגר / בפאן דה מי - פרגית סטייל קאנטקי בציפוי פריך בלחמניית המבורגר מרובעת עם חסה, עגבניה, מיונז שום פטרוזיליה, צ'דר, חזה אווז, פלפל קלוי וביצת עין (79 שקלים); מקצ'יז / מקרוני אנד צ'יז בורגר 220 גרם - המבורגר עם פסטה, מוקרם בצ'דר, שמנת פרמזן, מיונז, חסה ועגבנייה (69 שקלים) ועוד, אך כאלו אלו מחווירים לעומת המילקיישיקם והקינוחים המושחתים שיש בגורדוס: ערימת פנקייקים - מתוק-מלוח, לוטוס, ריבת חלב, שוקולד לבן, בייגלה, שטרויזל וקוקוס קלוי, מוגש עם ביצת שוקולד במילוי קצפת וגלידת קרם ברולה בצד (69 שקלים); פילי צ'יז שייק - מילקשייק בטעם עוגת גבינה, עם קצפת, פרוסת עוגת גבינה מפנקת, טוויל קרמל ורוטב ריבת חלב (49 שקלים) ורבים אחרים.

גורדוס - שד' ירושלים 222 , פארק פרס, חולון, 053-4273744

קאפקייק שוקולד בציפוי וניל של נולה. אפיק גבאי
קאפקייקס בנולה בייקרי/אפיק גבאי

נולה בייקרי

NOLA American bakery הוא בית קפה ומאפייה אמריקאית בסגנון ניו אורלינס, מה שאומר הרבה פחמימות מושחתות עם שילובים טעימים. יש מגוון כריכים בבייגל אמריקאי, מגבינת שמנת בלבד דרך גבינת שמנת עם סלמון, BLT, Bacon&eggs (46-24 שקלים); כריכים אמריקאיים כמו Turkey sandwich, Grilled cheese, club sandwich ועוד (68-42 שקלים). אך לא משנה במה תבחרו למלוח אל תוותרו על גן העדן של המתוקים שיש בנולה - מאפינס, עוגיות מפנקות, בראוניז, פאי חמאת בוטנים ועוד רבים וטעימים.

נולה - דיזינגוף 197 ת"א, 03-5230527

BBB. גליה אבירם,
המבורגר של BBB/גליה אבירם

המבורגרים

אז נכון שקציצת הבשר הנחה בין שני חלקי לחמנייה רכה נולדה בכלל מחוץ לאמריקה, אבל אין ספק שהאמריקאים העלו את ההמבורגר לדגרת אמנות. כל רשתות ההמבורגר, המונות ביחד מאות סניפים - מוזס, אגאדיר, BBB, בורגרים, בלאק, המבורג ועוד - מציעות מסע לאוכל הכי פופולרי באמריקה הצפונית. לאחרונה הגדילו לעשות ברשת BBB והשיקו סדרת תוכן דיגיטלי בכיכובה של השחקנית דנה פרידר בשם "בורגר טריפ 3" שצולמה בארגנטינה, במסגרתה חיפשה פרידר אחר ההמבורגרים הטובים ביותר שיוצעו כספיישלים במסעדות הרשת בארץ במהלך אוקטובר-דצמבר 2019. זאת אחרי שפרידר ערכה מסע דומה לניו יורק בעבר.

רשת BBB - כל הסניפים

טריפל בורגר. חיים יוסף,
טריפל בורגר במוזס/חיים יוסף

מוזס

רשת מוזס לקחה את הטריפ צעד קדימה, והיא מציעה מנה מוגזמת במיוחד שנקראת "המוגזם" וכוללת מגדל המבורגר קלאסי של 450 גרם בשר שבנוי מ-3 קציצות המבורגר קלאסי, רוסטביף, אמנטל, ביצת עין, עגבנייה, אייסברג, בצל סגול ומלפפון חמוץ (75 שקלים). את המוגזם יהיה ניתן להשיג בכל מסעדות הרשת ביום ההודיה בלבד. תתפרעו.

בלאק. יורם אשהיים,
בלאק/יורם אשהיים

בלאק

גם ברשת ההמבורגרים בלאק אוהבים את אמריקה ומוציאים לאור את "המבורגר אמריקה" - קציצה לאמיצים בלבד שכוללת מגדל של 3 Black Burger 220 גרם, עם 3 מנות גאודה נמסה, בצל מקורמל, חמאת בוטנים, קורנביף חם, חסה והמון המון צ'יפס וצ'יפס בטטה (139 שקלים).

ואם כבר נחתתם בבלאק, כדאי שתדעו שהרשת השיקה תפריט חורף, חדש ועשיר בטעמים סובבי עולם עם המבורגרים חדשים, מנות עוף פיקנטיות, סלטים וקינוחים חדשים ומרעננים. המנות בתפריט החדש שאבו השראה מהמזרח הרחוק, אסיה, אמריקה ומזרח אירופה. לצד אלו מוגשים סלטים בריאים עתירי ירקות וירוקים ברטבים מקוריים וכמובן מנות הדגל הפופולריות.

בלאק - כל הסניפים

יוליה פריליק-ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully