וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק במבה: מנות נהדרות עם חמאת בוטנים

יוליה פריליק-ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

16.12.2019 / 7:34

חמאת בוטנים זה אחד הממרחים האהובים ביותר בעולם, וגם כאן אצלנו בארץ הוא צבר פופולריות לא קטנה, הנה כמה מנות נהדרות שכדאי לכם לדגום שעושות שימוש בממרח הנהדר הזה

כף עם חמאת בוטנים. ShutterStock
חמאת בוטנים/ShutterStock

אמנם יום חמאת הבוטנים הבינלאומי חל רק ב-24 בינואר, אבל אנחנו לא באמת צריכים יום מיוחד כדי לחגוג את הממרח האהוב עלינו. חמאת בוטנים הוא אחד הממרחים הפופולריים ביותר בעולם, היא אהובה במיוחד בארצות הברית ובקנדה (שם הומצאה לראשונה, או לפחות נרשמה כפטנט) אבל גם אצלנו יש לממרח הקרמי הזה פופולריות רבה (להלן: במבה), וגם במנות רבות שמוצאן במזרח הרחוק. הנה כמה מנות בשילוב או על טהרת חמאת הבוטנים.

סלט חמאת בוטנים במסה. אסף קרלה,
סלט חמאת בוטנים במסה/אסף קרלה

מסה

במסעדת השף הוותיקה של אביב משה מגישים מנה של סלט הכוללת חסה אייסברג פריכה, אנדיב, סלנובה, רוקט, אפונה, מלפפון, סלרי, צימוקי עגבניות שרי, בצל סגול, פטריות שימאג'י, תאנים איראניות ויניגרט חמאת בוטנים, גבינת ברי כמהין וקרמבל בוטנים (64 שקלים).

Messa - הארבעה 19, תל אביב, 053-9418828

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מסעדת טאיה. גליה אבירם,
סלט צ'ינטה בטאיה/גליה אבירם

טאיה

במסעדת טאיה האסייתית המודרנית בשרון מציעים מנה קלילה וצבעונית, שכוללת חמאת בוטנים קרמית. סלט צ'ינטה מורכב מחסה, עוף, מלפפון, גזר, נבטים ובצל ירוק ברוטב ויניגרט של חמאת בוטנים (38 שקלים).

Taya - האופה 1, קדימה, 053-6130912

בננה קוקי. גיל אבירם,
בננה קוקי במוזס/גיל אבירם

מוזס + NIGHT COOKIE

העוגיות החמות, המפתיעות והמחתרתיות שמשגעות את גוש דן נכנסו לאחרונה לתפריט של רשת Moses (בשלב ראשון בסניף רמת החייל ובהדרגה בכל הרשת). מותג העוגיות NIGHT COOKIE יהיה זמין מעכשיו בכל שעות היום במסעדה וגם במשלוחים. בין הקינוחים שייכנסו לתפריט של מוזס יהיה אחד על טהרת חמאת בוטנים: בננה נאט קוקי - עוגיית חמאת בוטנים Reese's ושוקולד לבן, בננה מקורמלת, רוטב קרמל מלוח, בוטנים מלוחים וגלידת וניל של בן אנד ג'ריס (26 שקלים); בנוסף יימכרו עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד לבן עם נטיפי Reese's ושברי ושוקולד לבן, לכל מי שחמאת בוטנים היא הקטע שלו (11 שקלים לעוגייה).

מוזס - הברזל 26, רמת החייל, תל אביב, 053-9442843

Roy Chocolate, רוי. ארז בן שחר,
הפרלינים של רוי שוקולד/ארז בן שחר

רוי שוקולד

מותג השוקולד הישראלי ROY CHOCOLATE (שהתחיל להימכר לאחרונה גם בבית הכלבו הבריטי היוקרתי סלפרידג'ס בלונדון) מציע מגוון מוצרי שוקולד איכותיים. בין היתר מוכרים בסניפי הדגל של רוי שוקולד בתל אביב ובראשון לציון מארז חלומות חמאת בוטנים המכיל 9 פרלינים עגולים עשויים שוקולד חלב משובח במילוי גנאש חמאת בוטנים ובוטנים מקורמלים (60 גרם, 29 שקלים). אפשר לרכוש במקום וללגום קפה טוב ליד.

רוי שוקולד - יד חרוצים 15, תל אביב, 03-9393963; סינימה סיטי, ראשון לציון

באנה

במסעדת באנה כל התפריט מבוסס על הצומח בלבד ובדגש על חומרי גלם בריאים וטבעיים, ללא חומרים מעובדים, חומרי שימור וכדומה. מסעדת באנה, שמציעה מ-2017, את קולינריית Plant based השיקה כמה מנות חדשות לפני כמה חודשים. אחת המנות שמככבות בבראנץ' בימי שישי היא באנה טוסט - חמאת בוטנים ביתית, ריבה, בננה צלויה וקקאו ניבס (38 שקלים).

באנה - נחמני 36, תל אביב, 053-9375761

רשת בי פרש. אסף דהום,
B-HOT FUNKY/אסף דהום

רשת B-FRESH

רשת B-FRESH הפועלת מ-2014 מתמחה במשקאות בריאות תוך פיתוח וייצור שלל מנות במכונות מיוחדות. קטגוריית משקאות הבריאות בארץ תפסה תאוצה בשנים האחרונות והיא אף משמשת כתחליף לארוחה קלה. ברשת, המונה כ-20 סניפים (חלקם כשרים), מציעים את מנת B-HOT FUNKY - המשלבת חמאת בוטנים, בננה, בוטנים, אגוזי לוז, קינמון וטפיוקה (26-23 שקלים למשקה). מדובר במשקה שמטרתו להעניק בוסט של אנרגיה, ויטמינים ומינרלים וגם להשביע.

רשת B-FRESH - כל הסניפים; בימים אלה משיקים אפליקציית הזמנות חדשה

פריים. טל פישר,
אטריות ירוקות עם חמאת בוטנים/טל פישר

Frame

אוכל אסייתי וחמאת בוטנים הם שידוך מעולה. במסעדת Frame chef & Sushi Bar מציעים את המנה הירוקה - אטריות ביצים עבות מוקפצות עם בקר, רוטב קארי, חמאת בוטנים, בזיליקום, כוסברה, תרד, חלב קוקוס,ברוקולי, בצל ירוק ופטריות (78 שקלים).

פריים - ראול וולנברג 2, רמת החייל, תל אביב, 053-9368746; קניון עזריאלי ראשונים, ראשון לציון, 053-9375232

יוליה פריליק-ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully