וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף שמאכיל את המלכה חושף: איך להכין תפוחי אדמה מושלמים בתנור

30.12.2019 / 0:23

מי שהאכיל במשך שנים את המלכה אליזבת' השנייה חשף לרגל חג המולד חמישה טיפים שיעזרו לכם להכין בתנור תפוחי אדמה קריספיים, נימוחים וטעימים - החל מתהליך הבחירה שלהם, דרך מה לעשות לפני הכנסתם לתנור ועד איך מסדרים ומתי מוציאים

AOL

בווידיאו: כך תקלפו תפוחי אדמה תוך שניות

מי מאיתנו לא הכין תפוחי אדמה בתנור? ג'ף בייקר, השף האחראי בחברת פרמיסיון, שבישל בעבר לא פעם עבור המלכה אליזבת' השניה ובעל מספר מסעדות מישלן, גילה לרגל חג המולד את חמשת הסודות הגדולים שלו להכנת תפוחי אדמה מושלמים בתנור, ומה הטעויות הנפוצות שכולנו עושים.

טיפ 1 - לקנות תפוחי אדמה טריים

תוודאו שאתם קונים תפוחי אדמה טריים וחפשו כל סימני עובש עליהם. ברגע שבחרתם את תפוחי האדמה הנכונים שמרו אותם במקום חשוך בתוך קופסה אטומה, או בתוך שקית נייר לאוורור הטוב ביותר. אם תפוחי האדמה מתחילים להיות רכים - זרקו אותם לפח.

טיפ 2- בחרו את הזן הנכון

קיימים זנים שונים של תפוחי אדמה, כמו בכל ירק ופרי אחר. אתם צריכים לבחור תפוח אדמה שמתאים לעשייה בתנור כדי שתוכלו לקבל קצוות קריספיים ומרכז רך (הוא ממליץ על הזנים הנפוצים בבריטניה- מאריס פייפר או המלך אדוארד ואנחנו ממליצים על ראטה, אבל כל אחד לפי טעמו האישי). אם אתם לא מצליחים למצוא זן שמתאים, בחרו כל זן, אל תשכחו לנער אותו היטב לאחר שתבשלו אותו בסיר עם מים רותחים.

טיפ 3 - היזהרו מתפוחי אדמה שומניים

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעושים כשמכינים תפוח אדמה בתנור היא כשמנסים להגיע לתוצאה הקריספית ולשם כך מטביעים את תפוחי האדמה בשמן. זו טעות שתגרום לכך שהם ישרפו מבחוץ ולא יהיו מבושלים מספיק בפנים. ג'ף ממליץ לבשל אותם חלקית במים לפני שצולים אותם או לאדות אותם. הם צריכים להיות מבושלים במים חמים עם מלח לפחות כ-10 דקות או להיות באידוי כ-15 דקות. לאחר מכן יבשו וקררו את תפוחי האדמה לפני שאתם מכניסים אותם לתנור - ואז לשים רק כארבע כפיות שמן.

טיפ 4 - שמרו על האיכות על ידי הכמות

אם אתם עורכים ארוחה גדולה, אז סביר להניח שתצלו יותר תפוחי אדמה מאשר בארוחה רגילה. ההמלצה היא להשתמש ביותר ממגש אחד מאשר לדחוס את כל התפודים בתוך מגש אחד. תפוחי אדמה צריכים לקבל מרווח כדי להפוך לקריספיים, ואתם לא רוצים שהם יהיו ספוגי שמן.

טיפ 5 - התזמון הוא הכל

ברגע שתפוחי האדמה כבר בתנור, אתם לא רוצים שכל העבודה שלכם תהרס, אז זכרו להוציא אותם בזמן. הזמן המושלם להוצאתם מהתנור תלוי בגודל של התפודים שבחרנו להכניס לתנור. ג'ף ממליץ על 30 דקות לפחות בתנור שחומם ל-220 מעלות צלזיוס. הוא מזכיר שצריך להקפיד לבדוק אותם כל 10-15 דקות תוך טלטול ושקשוק התבנית, כדי להגביר את הפריכות. אם אינך משוכנע שהם מוכנים אחרי 30 דקות - פשוט קח אחד ונסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully