וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרסטארית

8.1.2003 / 17:07

לקרמבולה פרופיל של כוכבת ולכן פרוסותיה מקשטות בחינניות מאכלים רבים. אלינוער רבין הולכת על מתוק ומתובל ומטביעה כוכבים בג'ינג'ר והל. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

פירות הקרמבולה מוכרים ואהובים בעיקר בהונג-קונג ובסינגפור, אך בעשרים השנים האחרונות הם הגיעו גם לאירופה, אולי בגלל שהזנים החדשים מתוקים יותר. לפרי צורת כוכב והוא מכיל מיץ רב. רק 10% ממנו סוכרים, לכן ערכו הקלורי נמוך.
אפשר להוסיף פרוסות קרמבולה לסלט פירות, לירקות מבושלים ולעוף בגריל.
הקרמבולה הפרוסה יפה במיוחד. מקשטים בה גם כוסות משקה רבות. ניתן לייבש פרוסות קרמבולה בתנור, מפזרים עליהן סוכר ואופים זמן ממושך בטמפרטורה נמוכה. מגישים כחטיף או כליווי למגש הגבינות.

הפרי עשיר בויטמין C A ובאשלגן. בארצות רבות מייחסים לקרמבולה ערך רפואי, לתחלואי מעיים ולהורדת חום. רוב הפרי משמש למאכל, לקישוט מנות ומשקאות, גם כפרי מסוכר ומיובש. מייצרים מהפרי מיצים, מחמיצים ומכינים משקה אלכוהולי.

קרמבולה בסירופ

קרמבולות

לסירופ:

1 1/2 כוס סוכר
1 1/2 כוס מים
1 כפית ג'ינג'ר טרי מגורר
6 גרגרי הל שלמים

אופן ההכנה:

1. מביאים לרתיחה את הסוכר והמים על אש גבוהה, ממשיכים לבשל כ-10 דקות, עד קבלת סירופ. מוסיפים את הג'ינג'ר וההל ומרתיחים שתי דקות נוספות. מסירים מהאש.

2. מסירים מהקרמבולות את שני הקצוות ופורסים את הפירות בעובי ס"מ, מניחים בכלי הגשה, עדיף שקוף, ויוצקים מעל את הסירופ הרותח. מצננים ושומרים במקרר.

מתאים להגיש עם כדור גלידה או כתוספת לפרוסת עוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully