וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנות מעולות עם קפה שיעוררו לכם את החושים

יוליה פריליק-ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

6.1.2020 / 11:29

קפה הוא כבר מזמן לא רק משהו פונקציונאלי להתעורר איתו בבוקר. מהפכת הגל השלישי של הקפה הביאה איתה תרבות שלמה, וזה הזמן לבדוק איפה אפשר להנות מפולי קפה איכותיים, ולא רק במשקאות

בטח שמתם לב שאנחנו בעיצומה של מהפכה בתחום הקפה - מהפכת הגל השלישי, מתרחשת בעולם הקפה - Third Wave Coffee. השינוי מדבר על שיטות מיצוי והכנה מגוונות ורבות יותר, ירידה לפרטי פרטים עד רמת החוואי והמטע הספציפי שממנו מגיעים הפולים (ולא רק המדינה), דגש על זנים, דיבור על קפה חד זני ולא רק תערובות, שיח סביב צורות קטיף, שיטות גידול, הטרואר, הטריות, טכניקות בשלבי הקפה מהצמח ועד הכוס - farmer to cup, מושגים כמו דריפ, קולדי וכך הלאה.

המהפכה הובילה להרחבת מנעד סוגי הקפה המוגשים וכן לזליגה של הקפה מהספלים לעבר מנות אוכל. הנה כמה מנות (וגם משקאות כי לא התאפקנו) ששמים את הקפה במרכז הבמה הקולינרית.

המעשנה בינוב. סיוון רושיאנו,
סינטה בתערובת של קפה במעשנה/סיוון רושיאנו

סינטה בקפה במעשנה, ינוב

סינטה של עגלה בראב צ'ילי וקפה - תערובת תבלינים בשילוב קפה שמורחים על הנתח לפני העישון זה מה שתוכלו להזמין ולאכול במעשנה במושב ינוב. זיו רודר הוא קרניבור גאה המאמין שאפשר לשלב בנתחי הבשר שהוא מעשן שלל טעמים וחומרי גלם, בדגש על האיכות. הקפה בשילוב תבלינים נוספים מעניק לבשר טעם ייחודי, עסיסי ועמוק. את ארוחות הבשרים במעשנה הכפרית בלב השרון אפשר ללוות עם כוסית ערק ביתי מתובל שמכין זיו במקום, כשבין 20 הטעמים בולט גם ערק קפה.

האירוח הוא במסגרת עסקיות צהריים או ערב. ארוחת צהריים - 15:30-12:00 בימים ראשון-חמישי ובה מקבלים נתח לבחירה, תוספת חמה וסלט אישי (100-85 שקלים לסועד, תלוי בסוג הנתח) או במסלול של 5 סוגי נתחים, תוספות חמות / קרות ושתייה קלה (150 שקלים לסועד). ארוחות הערב מתקיימות בשני סבבים 18:30 או 21:30 ובמסגרתן בוחרים אחד משלושה מסלולים, בהתאם לכמות הבשר (275-175 שקלים לסועד).

המעשנה - נתיב הזית 88, ינוב, 053-9374909

אדוארד בר. שני רייך,
מלבי קפה באדוארד בר/שני רייך

מלבי קפה באדוארד בר, ת"א

באדוארד בר, הבר השמח בשולי שוק הכרמל, מציעים קינוח המשלב שני חלקים של המזרח התיכון: מלבי וקפה. הקינוח הקרמי הקליל כולל מלבי ועליו סירופ קפה ערבי ואגוזי מלך מקורמלים (26 שקלים). המלבי, שנולד ככל הנראה בפרס, נדד לסוריה ולמטבח העות'מאני, התקבע במחוזותינו כקינוח הלאומי. החיבור לקפה ערבי שגם רווח באזורים האלו מתבקש וטבעי, והתוצאה טעימה ומעודנת.

אדוארד בר - הכרמל 12, תל אביב, 053-9418645

שגב קיטשן גארדן. אסף קרלה,
הטירמיסו של שגב/אסף קרלה

טירמיסו קלאסי בשגב קיטשן גארדן, קרית ביאליק

אי אפשר לדבר על קפה בלי לדבר על ה-קינוח הקלאסי שבו מככב טעם של קפה: הטירמיסו. המנה שהגיעה אלינו מאיטליה אומצה בחום בארץ ובצדק. אגב, פירוש השם באיטלקית הוא "הרם אותי למעלה" וזה לגמרי מובן. במסעדת שגב קיטשן גארדן הקריון מגישים טירמיסו הכולל קרם מסקרפונה עשיר, בישקוטים, אספרסו, ליקר אמרטו וקקאו (29 שקלים).

שגב קיטשן גארדן, דרך עכו 192, הקריון, קריית ביאליק, 053-9381243

G27. תמר גוז'נסקי,
טירמיסו ב-G 27/תמר גוז'נסקי

טירמיסו קלאסי 2 ב-G 27

G27 הוא מתחם קולינרי שכונתי חדש ברמת גן המשלב בית קפה, מאפייה בסגנון צרפתי ובוטיק יין. על התפריט אמון השף אקלו אבטה, בן טיפוחיו של רפי כהן, ולצידו אמיר הירוש מהריאליטי MKR המטבח המנצח. בין היתר מגישים כאן מנות איטלקיות, בהן טירמיסו - עוגת שכבות איטלקית עם קרם מסקרפונה וביסקוטים טבולים באספרסו משובח ובברנדי (37 שקלים). כשר.

G27 - גולני 27, רמת גן, 03-7391659

אנסטסיה. אסף קרלה לוולט,
גרסת ה-RAW של הטירמיסו באנסטסיה/אסף קרלה לוולט

טירמיסו raw באנסטסיה, ת"א

קינוח של טירמיסו raw טבעוני ללא גלוטן וללא סוכר מוגש בבית הקפה הטבעוני אנסטסיה. כל מרכיבי הקינוח לא חוממו מעל 42 מעלות כך שהטעמים, בהם גם של הקפה, עברו מיצוי קר השומר על הערכים התזונתיים של המנה. הטירמיסו מורכב משכבות של עוגת תמרים ושקדים, מוס שוקולד וקפה ומוס קוקוס ( 42 שקלים למנה במסעדה; 130 שקלים לפס שלם מהמעדנייה באונליין).

אנסטסיה - פרישמן 54, תל אביב, 053-7933720

בנדיקט. שרית גופן,
וולווט מוקה בבנדיקט/שרית גופן

קוקטייל קפה בבנדיקט, רחבי הארץ

קפה נתפס כמשקה של בוקר, כזה שאמור לעורר אותנו. ברשת בנדיקט חיברו את התכונות המעוררות של הקפה לאלכוהול שאמור לשמח אותנו והתוצאה היא קוקטייל וולווט מוקה - קוקטייל קפה, אגוזי לוז ושוקולד מריר (32 שקלים או במקום השתייה בארוחת הבוקר בתוספת 12 שקלים). הקוקטייל מוגש בכל שעות היום ולא רק בבוקר בכל סניפי רשת בנדיקט, המתמחה בארוחות בוקר מכל העולם סביב השעון.

רשת בנדיקט - כל הסניפים

בי פרש. אסף דהום,
שייק חם של קפה בבי פרש/אסף דהום

משקה חורף חם ברשת B-FRESH

כמובן שקפה יכול להשתלב גם בשייקים למיניהם. ברשת בי פרש מציעים שלל משקאות חורף חמים ועשירים, בין היתר בשילוב קפה. משקה B-HOT HAVANA מורכב מקפה, תמרים, חמאת שקדים, פקאן, אגוזי מלך וטפיוקה (26-23 שקלים). כשר.

רשת B-FRESH - כל הסניפים

קפה גרג. דן פרץ,
משקה טירמיסו חם בקפה גרג/דן פרץ

משקה טירמיסו חם בקפה גרג

ברשת קפה גרג השיקו תפריט של משקאות חמים לחורף 2020. אחד המשקאות המחממים והמנחמים הוא Lovers tiramisu - משקה טירמסו חם על בסיס אספרסו (28 שקלים).

לכל סניפי גרג

ארקפה. אמיר מנחם,
קולדי של ארקפה, זאת לא בירה/אמיר מנחם

קולדי

חוץ מקפה חם יש דור חדש של קפה קר, וזה ממש לא מה שאנחנו כבר מכירים. Coldy הוא משקה קפה חדש ברשת ארקפה שנראה כמו בירה, מוגש מדמוי ברז בירה בסניפים או בבקבוקי זכוכית סטייל בירה (18 שקלים ל-330 מ"ל), אבל מדובר בקפה. בשונה מאייס קפה או גרניטה, המבוססים על אבקות והרבה סוכר, מדובר בקפה קר ואיכותי העובר תהליך איטי למיצוי הטעמים של הפולים. בזכות שיטת ההכנה השונה נותרים במשקה חומרים מזינים ואיכותיים וטעמים של פירות ושוקולד הודות להשרייה במים קרים ולאחריה סינון דרך פילטר ייחודי. את חליטת הקפה שנוצרת מכניסים לחביות עם חנקן המקנה לכל כוס או בקבוק קצף כמו של בירה.

רשת ארקפה - כל הסניפים

נורדיניו. אנטולי מיכאלו,
ברז הקפה של נורדיניו/אנטולי מיכאלו

קפה מושקע לצד מאפה בנורדוי, ת"א

בצמוד לקפה נורדוי של השף עינב אזגורי, פתח השף לפני כמה חודשים את המעדנייה נורדיניו. חוץ מעוגות וכריכים גם את עולם הקפה לוקחים במקום ברצינות רבה. בנורדיניו מציעים קפה במגוון שיטות הכנה, למשל אספרסו בלחץ שמופק ממכונת לה מרזוקו mod bar (ברז קפה היוצא מהשיש) חליטות קפה, קפה ניטרו, קפה קר עם מראה של בירה גינס שמופק מחביות, בלנדר קפה מאובק בהררי קקאו ועוד. הלקוחות יכולים לבחור בין שלושה בלנדים שונים של קפה שנרקחו ונבחרו במיוחד, תוך אפשרות לשמוע את הסיפור שעומד מאחורי כל בלנד, מאיזה חוות בעולם הגיעו הפולים, מה מכילה כל תערובת ומה אופייה.

נורדינוי - נחלת בנימין 27, תל אביב, 053-9386235

בית הקפה החברתי של עמותת "מתגייסים למען חולי לוקמיה". מרינה לויש,
קפה מתוק עם מטרה טובה/מרינה לויש

קפה שהוא קינוח

למי שאוהב את הקפה שלו מתוק מאוד, ממש כמו קינוח, מתאימה המנה הזו: חלב מוקצף עם אספרסו, ריבת חלב ומרשמלו (10 שקלים), הנמכרת בבית הקפה החברתי של עמותת "מתגייסים למען חולי לוקמיה", שכל הכנסותיו מועברות למען חולי סרטן.

בית הקפה החברתי של עמותת "מתגייסים למען חולי לוקמיה", חיים וייצמן 2, חיפה

יוליה פריליק-ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully