וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאות ואופנתיות: מנות מומלצות עם אצות

יוליה פריליק-ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

27.1.2020 / 8:45

לא רק בסושי - האצות, שמוגדרות כמזון על, נכנסנו אט אט למגוון של מנות, והן הדבר הכי נכון שתוכלו לאכול כרגע, איפה תמצאו אותן? בשביל זה אנחנו כאן

אצות (מסוג נורי) לא נועדו רק לעטוף רול של מאקי, הן גם מזון בפני עצמן ולא סתם מזון סטנדרטי אלא מה שמכונה מזון על, עשיר בוויטמינים ומינרלים, חומצות אמינו וחלבונים. ואין בהן בכלל שומן. אז עכשיו אחרי שהבנו שאצות, משלל סוגים, הן ה-דבר הכי נכון להכניס לגוף, הנה מנות מנצחות בכיכוב אצות שמוגשות במסעדות.

איקורה קוויאר בסושי זושי. אסף קרלה,
איקורה קוויאר בסושי זושי/אסף קרלה

סושי זושי

במסעדת הסושי החדשה Sushi Zushi, חלק מרשת בינלאומית שהחלה בפולין, משתמשים באצת הנורי כמעטפה קטנה ואסתטית שמכילה בתוכה נגירי אקורה קוויאר (18 שקלים / 44 שקלים, לפי מספר היחידות). המנה פוטוגנית במיוחד לאור הניגוד שבין האצה הירוקה לבין הקוויאר הכתום-אדום המבריק. הישר לאינסטגרם!

סושי זושי - הרצל 2 פינת אחד העם, תל אביב, 03-7761555

TYO. יהונתן בן חיים,
מרק מיסו ב-TYO/יהונתן בן חיים

TYO

אי אפשר לעשות כתבה על אצות מבלי לציין את מנת האצות הקלאסית - מרק מיסו. במסעדה היפנית TYO שהעתיקה לפני כחודשיים את משכנה לנווה צדק, מגישים מרק מיסו קלאסי עם טופו, אצות וואקמה, תרד חלוט, פטריות נמקו ובצל ירוק (29 שקלים). ביפנית המדוברת, מגישים מטבע הדברים עוד הרבה מנות עם אצות, שכן הן אחד מחומרי הגלם הבסיסיים של המטבח היפני. השף יאמה סאן, אמן הסושי הבינלאומי, העומד בראש המטבח משתמש באצות וואקמה בסלטים, לתיבול תבשילים ולמרקים. לדבריו, אצות וואקמה מכילות פי 10 יותר סידן מאשר חלב.

TYO - שבזי 58, נווה צדק, תל אביב, 053-7934176

קיטו קאטו. יהונתן בן חיים,
סלט סשימי בקיטו קאטו/יהונתן בן חיים

קיטו קאטו

גם במסעדה השנייה של השף יאמה סאן, קיטו קאטו האורבנית, מוגשות מגוון מנות עם אצות. אחת מהן היא סלט סשימי סלמון ובו חסה סלנובה, חסה אייסברג, אנדיב, אצות וואקמה, גזר, צנונית, פלפלים וכמובן סלמון מתובל בוויניגרט יפני (57 שקלים).

קיטו קאטו - דיזנגוף 64, תל אביב, 03-7781101

פאפאסן. אנטולי מיכאלו,
מיסו סלמון בפאפאסן/אנטולי מיכאלו

פאפאסן

מסעדת PAPASAN החדשה של השף משה בדישי בגבעתיים מציעה מטבח אסייתי קליל וצעיר. בין המנות המוגשות שהרכיב בדישי בהשראת מסעותיו לארצות דרום מזרח אסיה. בקטגוריית TANDOOR & GRILL, נמצאת מנת מיסו סלמון עם סלמון צלוי במרינדת מיסו הדרים, קרם תירס, סלסלת תפוח עץ ואצות ווקאמה (74 שקלים). מנה צבעונית ומגוונת להפליא.

פאפאסן - כצנלסון 59, גבעתיים, 03-7506070

פדריק. אסף קרלה,
ראמן צ'יקן ספיישל בפדריק/אסף קרלה

פדריק

בביסטרו פדריק במודיעין מגישים את האצות בסביבה חמימה ונוזלית - בתוך מרק ראמן עשיר. מנת מרק ראמן צ'יקן ספיישל עם אצות ווקאמה כוללת בסיס מיסו בהיר עם ביצה חצי קשה, אצות ווקאמה, אטריות אודון, בצל ירוק ונתחי פרגית (57 שקלים).

פדריק - מרכב עינב, מודיעין, 053-9418447

סלט וואקאמה מסעדת קיושי. דודי מוסקוביץ',
סלט וואקמה בקיושי/דודי מוסקוביץ'

קיושי

מסעדת קיושי הכשרה בגבעת ברנר מתמחה במטבח יפני ובסושי. בין יתר המנות מגישים בה סלט קלאסי מהמטבח היפני הטרי - וואקמה סלט. הסלט הרענן מכיל אצות וואקמה, מלפפונים, רוטב פונזו ושומשום קלוי (31 שקלים). סלט שיש בו שפע של כלורופיל.

קיושי - בכניסה לקיבוץ גבעת ברנר, 053-4273314

דלי אסיאתי. אסף קרלה,
סושי מפורק בדלי אסיאתי/אסף קרלה

דלי אסיאתי

במסעדת דלי אסיאתי בשרון השיקו תפריט חורף עם שלל מנות משביעות ומאוזנות מהמטבחים של המזרח הרחוק. אחת המנות הצבעוניות בתפריט היא סושי בול שהוא מעין סושי מפורק בקערה. המנה כוללת סשימי של דגי בס, טונה וסלמון, אורז מאודה, אבוקדו, מלפפון, אצות וואקמה, גזר ובצל ירוק ברוטב פונזו (69 שקלים).

דלי אסיאתי - הבנים 15, הוד השרון, 053-6130817

גו'ס ריפבליק. יח"צ,
שייק ירוק עם ספירולינה בג'וס ריפבליק/יח"צ

ג'וס ריפבליק

אי אפשר לדבר על אצות מבלי לדבר על שייקים. תרבות השייקים הפכה את האצות לכוכבות מרכזיות כמעט בכל שייק בריאותי. בשייק האי של ג'וס ריפבליק, המתמחים במיצים ובשייקים טבעיים ומפנקים בקניון הסינמול לב המפרץ, יש ספירולינה (אצת בר כחולה) לצד אננס, בננה, שמן קוקוס, זרעי צ'יה, סלרי וחלב (28-22 שקלים לשייק, לפי הגודל). הספירולינה מוגדרת כסופר פוד בשל הערכים התזונתיים המשובחים שבה. ובכלל, אין דוכן שייקים שמכבד את עצמו שלא מציע אצות שונות.

ג'וס ריפבליק - סינמול, שדרות ההסתדרות 55, צומת לב המפרץ, חיפה

ווק א ווי. יובל דנש,
פוקי בווק א ווי/יובל דנש

Wok A Way

רשת אוכל הרחוב האסייתית Wok A Way השיקה לאחרונה את מנות ה-Wok A Poke - קערות פוקי בהרכבה אישית עם שלל וריאציות של המנה הפופולרית שבבסיסה סושי מפורק. איך זה עובד? מרכיבים את הקערה לפי טעם אישי בארבעה שלבים: בסיס (אורז לבן / אורז מלא / קינואה צבעונית), תוספות (דגים / טופו, פירקות / פירות / אצות וואקמה ועוד), רטבים וטופינג (46-36 שקלים לקערה לשבת או לקחת).

רשת ווק א ווי *8022

יוליה פריליק-ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • אצות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully