וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקדיה פורחת: מיטב המנות עם פירות יער

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

3.2.2020 / 8:03

מעבר ליתרונות הבריאותיים שלהם, ולמראה משובב הנפש שלהם, פירות יער זה פשוט דבר טעים בטירוף, הנה 10 מנות שכדאי לכם לטעום עם הסופר פוד הכי לוהט בסביבה

מה לא נאמר על פירות יער? אוכמניות, פטל שחור, פטל אדום, חמוציות, תותי עץ וגם דובדבנים עשירים בוויטמינים, במינרלים ובאנטי אוקסידנטים. נוגדי החמצון שבהם גם זיכו אותם בתואר סופר פוד (מזון על) כך שהם לא רק יפים וסקסיים אלא גם מועילים בהגנה על כלי הדם והלב, מניעת דלקות, הגנה על המערכת החיסונית ואף הגנה על התאים מפני סרטן. אבל אנחנו פה לא רק בשביל הבריאות אלא גם בשביל הטעם. הנה 10 מנות עם פירות יער שכדאי לדגום:

טאיה. נור,
מילפיי בטאיה/נור

טאיה

פירות יער וקינוחים הם שידוך אולטימטיבי. פירות היער מוסיפים מימד של חמיצות רעננה לצד זריקת צבע משובבת לב. במסעדת טאיה האסייתית בשרון מציעים קינוח של שכבות בצק עלים - מילפיי ("אלף עלים") - וביניהן מוס אננס ומוס קוקוס עם פירות יער מעל. הקינוח מוגש לצד תותים טריים ואבקת סוכר (42 שקלים).

Taya - האופה 1, קדימה, 053-6130912

סמיפרדו ברולה פירות יער. גלעד הר שלג,
סמיפרדו ברולה פירות יער/גלעד הר שלג

בציר 66'

במסעדה החדשה בציר 66' בכפר תבור של השף רן שגיא, ממקימי מסעדת נחלים והשף-בעלים של מסעדת רוטנברג מציעים קינוח של סמיפרדו ברולה פירות יער - קרם ברולה חצי קפוא (סמי-פרדו באיטלקית) ממולא במיקס פירות יער בסירופ קסיס סמיך (25 שקלים).

בציר 66' - מתחם יקב תבור, כפר תבור, 053-9416149

דלי אסיאתי

מסעדת דלי אסייתי, מוסד קולינרי פופולרי בהוד השרון, מציעה לצד המנות האסייתיות הקלאסיות קינוחים שהם דווקא לא מהמזרח הרחוק. אחד הקינוחים הוא קלאסיקה על זמנית בעולם הקינוחים - פבלובה. הפבלובה היא קינוח עשוי מרנג אפוי על שם רקדנית הבלט אנה פבלובה, שחיפשה קינוח קליל שלא יכביד עליה. בדלי מציעים אותו בליווי רוטב פירות יער עז צבע, קצפת ולמון גראס (42 שקלים).

דלי אסיאתי - הבנים 15, הוד השרון, 053-6130817

קיטו קאטו. יהונתן בן חיים,
פנקוטה יוזו בקיטו קאטו/יהונתן בן חיים

קיטו קאטו

אמן הסושי הבינלאומי יאמה סאן מגיש בקיטו קאטו, היפנית האורבנית חדשה במתחם בר גיורא הצמוד לדיזינגוף סנטר, שילוב של טעמים מערביים וטעמים אסייתיים במנת מוס מסקרפונה יוזו על בסיס ביסקוויט שקדים ומירין עם פירות יער (45 שקלים).

קיטו קאטו - דיזנגוף 64, תל אביב, 03-7781101

פנקוטה דובדבן. יעל יצחקי,
פנקוטה דובדבן בניהון נו-בה/יעל יצחקי

ניהון נו-בה

השף שגב משה מציע בבר היפני שלו, ניהון נו-בה, הצצה לקולינריה ולמיקסולוגיה של יפן. בין היתר מוגשות כאן מנות שהן שילוב מזרח ושל מערב, בהן פנקוטה דובדבן המורכבת מפנקוטה ליים עם קרם יוזו, דובדבנים וטוויל (49 שקלים). מנה שהיא מחווה לפריחת הדובדבן המפורסמת של יפן.

ניהון נו-בה - הרקון 2, נווה נאמן, הוד השרון, 053-9368703

פאריז ברסט דונאט. אפרת ליכטנשטט,
פארי ברסט דונאט באדום/אפרת ליכטנשטט

אדום

בביסטרו אדום הירושלמי מגישים פריז ברסט או פארי ברסט בשפת במקור. זהו קינוח של מאפה צרפתי חלבי, עשוי בצק פחזניות רבוך, ממולא קרם פטיסייר ומצופה פירות יער בדגש על פטל אדום ואת כל זה מעטרים שקדים פרוסים (32 שקלים).

אדום - דוד רמז 4, מתחם התחנה, ירושלים, 053-4275330

סוויט אוקינאווה. שרית גופן,
סושי פירות יער בקיושי/שרית גופן

קיושי

מסעדת קיושי בגבעת ברנר שבה מגישים מטבח יפני וסושי מציעה שילוב לא שגרתי של סושי עם פירות יער: רול ספיישל סוויט אוקינאווה - סלמון, מלפפון, גזר במעטפת בורי מטוגן בעיטור ריבת ג'ינג'ר וקולי פירות יער (59 שקלים).

קיושי - קיבוץ גבעת ברנר, 053-4273314

סיטארה. אורן מורד,
פבלובה בסיטארה/אורן מורד

סיטארה

גם במסעדת סיטארה הוותיקה במתחם סי אנד סאן הנושק לחוף הים מתגאים בפבלובה המשלבת מרנג לבן צחור ופירות יער בצבעוניות עזה. שף אורן מורד הגיש בערב השנה החדשה 2020 את מנת הפבלובה לראשונה ובעקבות ההצלחה היא תכנס מהשבוע לתפריט החורף של המסעדה. המנה מורכבת ממרנג, קרם שאנטילי, מרק פירות יער, תותים וורדים מסוכרים (69 שקלים).

סיטארה - הרצל רוזנבלום 8, תל אביב, 053-9443447

טיטו איטליאנו. שרית גופן,
טירמיסו פירות יער/שרית גופן

טיטו איטליאנו

במסעדת טיטו איטליאנו האיטלקית המשפחתית, שפונה למשפחות גדולות ורעבות, מגישים ארבעה סוגים של טירמיסו, הקינוח הכי איטלקי שיש. אחד מארבעת הסוגים הוא טירמיסו פירות יער - טירמיסו קרם פטל ואוכמניות ומיקס פירות יער (52/96 שקלים, בהתאם לגודל המנה - אישי או משפחתי).

טיטו איטליאנו - שמעון בן צבי 12/14 (גב הקניון), גבעתיים, 053-4294600

משקה רימונים ופירות יער. דן פרץ,
משקה רימונים ופירות יער בקפה גרג/דן פרץ

קפה גרג

פירות יער אפשר גם לשתות: קולקציית המשקאות החמים של רשת קפה גרג לחורף 2020 כוללת שילובים טעימים ומיוחדים בהם משקה על בסיס רימון ופירות יער בשם Hugging rimon (26 שקלים).

קפה גרג

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • פירות יער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully