וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לבשל בבידוד? תומר תומס עם שלל רעיונות למנות בריאות ומהירות

בשיתוף Ninja, בשיתוף Ninja

18.3.2020 / 13:50

הבידוד בגלל משבר הקורונה מחייב אתכם להכין אוכל ביתי, אבל איך עושים זאת בקלות ובלי ללכלך את המטבח? לשף תומר תומס פיטוסי, אחד מבלוגרי המזון המובילים בישראל, יש פתרון שיהפוך אתכם לנינג'ות במטבח

משבר הקורונה הוביל לסגירה של מערכת החינוך ושלח את הילדים למעין "חופש גדול" באמצע השנה. בנוסף, רבים עובדים מהבית ומבלים עם הילדים בעקבות שינויים במקומות העבודה. זה אומר שיש לכם יותר זמן משותף אך מצד שני אתם צריכים לבשל להם שלוש ארוחות ביום לפחות. מכיוון שלגבי אכילה בחוץ אין מה לדבר - המסעדות ובתי הקפה נסגרו וממילא מסוכן להיות בחברת אנשים - ולהזמין מדי יום יכול לגרום לכם לחור בכיס, הפתרון המתבקש הוא להיות יצירתיים ולבשל.

הבעיה היא שבישול ביתי גוזל זמן, אנרגיה ומצריך גם קצת כישרון במטבח כמובן. בעיה נוספת היא שהבישול גורם ללכלוך ולריחות ואף אחד לא אוהב לנקות את המטבח מסביב לשעון. אז איך מתקתקים מדי ערב ארוחות בריאות, מזינות וטעימות מבלי להתפשר על הטעמים? נדמה שצריך להיות נינג'ה במטבח בשביל זה. או שפשוט לבשל בעזרת מכשירי נינג'ה. שף תומר תומס פיטוסי, אחד מבלוגרי המזון המובילים בישראל ובעל קו ייצור בשרים, רישת את המטבח שלו במכשירי נינג'ה שונים ובמהלך היום הוא מתקתק לשני ילדיו ארוחות מעולות ובריאות ללא מאמץ - כן, גם מתכונים שנראים מסובכים.

"יש לי גריל של נינג'ה, מכשיר חכם ומתוחכם שממש מאפשר לעשות על האש בתוך הבית ולמעשה הוא ללא עשן בכלל. הגריל גם יודע לאפות ואף לטגן באוויר חם כך שמשתמשים במעט מאוד שמן וזה מאוד בריא", אומר תומס, "הבישול בגריל לא מלכלך את המטבח. זהו פתרון מהיר מאוד להכנת לקציצות, סטייקים, שניצל, פרגיות ועוד".

כמומחה לבשרים, שף תומס אוהב מאוד את ה-Ninja Grill. "עשיתי נתח שייטל מהחלק האחורי של העגל", הוא מספר, "זהו נתח מצטיין בעסיסיות ובטעמים חזקים של בשר. לקחתי 1.8 ק"ג שייטל והכנתי אותם בבת אחת בנינג'ה גריל, בלי לפרוס את הנתח, דבר שאי אפשר לעשות במנגל רגיל אלא רק במנגל דרום אמריקאי שהרשת גבוהה מעל הגחלים. בניגוד לגריל דרום אמריקאי, שבו צריך להפוך מדי פעם את הנתח, Ninja Grill מבשל בפיזור חם אחיד. בתוך 40 דקות קיבלתי 1.8 ק"ג שייטל במידת עשייה מושלמת. אני זכיתי ב'איש הבשר 2019' של מגזין האוכל, כך שאני יודע כמה הגריל מוצלח כשהוא מוציא איכות שכזאת. אני מאוהב בגריל הזה".

"בגריל אני מכין גם סלט משוויה - שם את כל הירקות בגריל של נינג'ה, כולל חצילים, גמבות, פלפלים חריפים, שום בצל, מוסיף מלח, פלפל, שמן זית וכמון. בניגוד לסבתות, שהיו עושות זאת על הגז, קוצצות את הירקות במשך שעה ואז מנקות את הגז במשך שעתיים, אני היום מכין הכול בנינג'ה גריל, בלי עשן בבית ובלי לכלוך, ולמעשה תוך 10 דקות עושים סלט משוויה".

מכשיר נוסף שיש לשף תומס הוא Ninja foodi. אחד היתרונות שלו הוא שניתן לבשל את המנה העיקרית והתוספת ביחד באותו המכשיר וכך לחסוך זמן רב. ניתן לטגן בו, אבל שף תומס משתמש בו הרבה כסיר לחץ. "ככה אני יכול לעשות גם תבשילים מורכבים שלוקחים זמן ולהכין אותם מהר ובצורה פשוטה", הוא אומר, "סיר הלחץ שומר על הערכים התזונתיים כי הוא מבשל בקיטור, אז כל הערכים התזונתיים נשארים בתוכו, בשונה מסיר רגיל. הבישול בקיטור גם שומר על הטעם, המרקם והעסיסיות וגם משמיד חיידקים כי זה בישול בטמפרטורה גבוהה. בשעה אחת אני מכין סיר של תבשיל בשר ראש. מכניס את כל המרכיבים, מתבל, סוגר וזהו. הסיר שובר את כל מיתוס תבשילי הקדירה הארוכים וקיצר אותם ב-70% פחות מהזמן. לא צריך להרתיח את בשר הראש ולהוציאו כדי לטגן, פה המכשיר עושה הכול בפעולה אחת. סיר הלחץ בעל 14 מנגנוני בטיחות כך שאין בו רמת סיכון בכלל, הוא בטוח מאוד, מדויק מאוד ותענוג לעבוד איתו".

ל-Ninja foodi שבע תכניות בישול. הוא משמש כסיר לחץ לבישול מהיר ועסיסי, ניתן לאדות בו את המזון או לבשל בו בישול אטי. המכשיר מאפשר גם לצרוב את המזון ולטגן בו באמצעות אוויר חם מופחת שמן (75% פחות) או ללא שמן כלל. חובבי הגריל יוכלו ליהנות ממנות משובחות.

Ninja Grill פותח אפשרות להכין בשר בקלות ממש על השיש, Ninja foodi שומר על הערכים התזונתיים ושני המכשירים מספקים לכם ההורים אפשרות להכין לילדים ארוחות בריאות, מאוזנות, בבישול ששומר על הערכים התזונתיים. והמטבח? נשאר נקי בזכות מכשיר בישול שיהיה אפשר לעשות איתו הכול. אם תרצו - מטבח שלם במכשיר אחד.

את הנינג'ות ניתן לנקות במדיח הכלים הודות לציפוי הפלזמה המונע הידבקויות ושריטות שיש לסירים ולפלטת הגריל. הנינג'ה פודי כולל לוח לחצנים בעברית ורשת מתהפכת לאידוי ולצלייה וסיר בנפח של 6 ליטר. הגריל מגיע בנוסף לפלטת גריל גם סלסלה לטיגון אוויר וייבוש מזון.

"אני גם אוהב להכין סלטים ורטבים בבלנדר החם והקר של נינג'ה, זה הנינג'ה שכולנו מכירים רק שבנוסף יש לו גם גוף חימום מובנה שפשוט מאפשר להכין איתו מרקים, משקאות ואפילו סלטים חמים", אומר שף תומס, "אני מכין מטבוחה בלי לעבוד - פשוט זורק לתוך הבלנדר שום, עגבניות, שמן, תבלינים, מפעיל את המכשיר ומקבל סלט מטבוחה במהירות. נינג'ה טאצ' נותן פולסים ולא צריך לעצור באמצע הפעולה. התוכניות החכמות פשוט דוחפות את המזון פנימה ובתוך דקה מקבלים סלט במרקם מושלם".

השהות הממושכת בבית עם הילדים יכולה לפתוח עבורם - ועבורכם - עולם חדש של טעמים בזכות מנות בריאות ועסיסיות שתבשלו במכשירי נינג'ה. "כל מכשיר של נינג'ה הוא לא פחות ממושלם", מסכם שף תומס, "המכשירים עובדים אצלי קשה ועומדים בעומס. יש עוצמה, אחריות, אמינות - ה-מכשירים לעבוד איתם".

לרכישת Ninja Foodi לחצו כאן

לרכישת Ninja Grill לחצו כאן

לאתר החדש של שריג

בשיתוף Ninja, בשיתוף Ninja
  • עוד באותו נושא:
  • בישול
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully