וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות שוב כאן: הגיע הזמן לפתוח שולחן

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

11.6.2020 / 8:17

השפע, הטריות, הטעמים, הצבעים ובעיקר ההרגשה של "לאכול בחוץ" באווירה הכי ביתית שיש. מצפון ועד דרום, הלאפות כבר בטאבון והבשרים על האש

איסקנדר. עדי פרץ,
איסקנדר/עדי פרץ

"כמה תהיו?" "רוצים מנות ילדים?" "חומוס מגיע בנפרד והצ'יפס תכף יוצא" "כל הסלטים חופשי ועם המנה העיקרית יש תוספת". קשה למצוא אחד או אחת שהשאלות והמשפטים האלו לא מעלים אצלם חיוך על הפנים, יש כאלו שאפילו יאמרו שזו תמצית הישראליות בכמה משפטים - הכל חשוף, ישיר, לא מתנצל ובעיקר הכי טעים שיש!

בכל רחבי הארץ המסעדות נפתחות שוב, השיפודים על האש, הלאפות בטאבון והסלטים כבר נקצצים. אחרי חודשיים של סגר, ארוחות בזום ושעות נוספות במטבח, מגיע לכם, מגיע לכולנו כמה שעות של בילוי עם החברים, המשפחה או פשוט לצאת לאכול טוב. לאלו מאיתנו שאין להם את המקום הקבוע שלהם בו הם פותחים שולחן, אספנו עבורכם כמה מקומות שווים בהחלט.

אל רוביאן - משגב

מסעדת אל רוביאן היא מסעדת ים-יבשה גלילית שבאה לעולם בשלהי 2014. לאורך משבר הקורונה המסעדה הייתה סגורה לחלוטין וב-27 במאי פתחה שוב את הדלת וחזרה במהירות לעניינים, כאילו שלא נסגרה מעולם. את הארוחה באל רוביאן מומלץ תמיד להתחיל עם מגוון סלטי הפתיחה המסנוור הכולל הין השאר פיתות קלויות, סלט חצילים, תבולה, פטוש, חומוס משובח, סלט פטריות והרשימה עוד ארוכה (35 שקלים לסועד שמזמין עיקרית, 45 שקלים ללא עיקרית).

אם תשכילו לשמור קצת מקום בבטן (למרות שלא מדובר בעניין של מה בכך), תצטרכו לבחור בין מנות הדגים, פירות הים והבשרים. הכוונה היא למנות כמו סרטנים מטוגנים (70 שקלים), ברבוניות (סולטאן איברהים - 95 שקלים) וכבד אווז על הגריל (120 שקלים). בהזמנה מראש תוכלו גם להתפנק עם מנות מיוחדות כמו כתף טלה במילוי אורז וצנובר (לארבעה סועדים - 380 שקלים) ואפילו לובסטר (25 שקלים ל-100 גרם).

אל רוביאן, כביש 805 צומת יובלים, משגב. 053-9374290

איסקנדר - ראש פינה

אין ספק שהמסעדות שזקוקות לכם בימים אלה יותר מכולן, הן אלו שעיקר פרנסתן על קהל התיירים והמטיילים, שנעלם בבת אחת משבילי ארצנו. דוגמה טובה למסעדה שכזו היא מסעדת איסקנדר שפועלת במתחם הרפטינג של נהר הירדן. לאחר שבועות ארוכים שבהם המסעדה הייתה סגורה, ב-4 ביוני היא נפתחה מחדש בהתאם להחיות התו הסגול וכולכם מוזמנים ליהנות שוב מהנוף המופלא, מהשירות המקצועי ומהאוכל האיכותי.

לפני היציאה לשייט או בתום המסלול הרגלי, אין כמו לפתוח שולחן עם מאפים המגיעים היישר מהטאבון הטורקי הגדול (לוואש - 12 שקלים, לחמא עג'ון - 34 שקלים, פיצה איסקנדר - 28 שקלים) ועם מבחר סלטי הבית (14 שקלים לסועד). משם ניתן להמשיך עם מנות דגים כמו פורל בלאדי ממולא בשיני שום, עלי דפנה ושמן זית (במעטפת עלי גפן - 86 שקלים) או פשוט להזמין כמו תמיד את מנת הדגל של המקום, קבב איסקנדר, שמוגש על פרוסות עגבנייה ולוואש דקיק בליווי טחינה (72 שקלים).

איסקנדר, צומת גדות, אתר הרפטינג של נהר הירדן. 04-9007020

sheen-shitof

עוד בוואלה!

המתנו, רעבנו אך לא התייאשנו ועכשיו הן שוב כאן. פייר? התגעגענו...

בשיתוף zap rest

חאלד עדווי - חיפה

מסעדת חאלד עדווי היא מסעדה מזרחית הפועלת בחיפה כבר עשרות שנים ולאחרונה אף התחדשה בסניף נוסף בקריית טבעון. את המסעדה הוותיקה מנהלים כיום בני הדור השני של מייסד המסעדה, חאלד עדווי, שהלך לעולמו לפני מספר שנים. עדווי ז"ל התחיל את דרכו בעולם המסעדנות בגיל 14, בתור שוטף כלים במסעדת שימי ועלי המיתולוגית. לאורך השנים התקדם בסולם הדרגות ובסופו של דבר באמצע שנות ה-90, הפך לבעלים היחיד של המסעדה. באותה התקופה גם העניק לה את שמה החדש.

לאורך משבר הקורונה יכולנו אמנם להזמין את כל המנות בתפריט במשלוח או פשוט לקחת בטייק אווי ועל הדרך להגיד שלום לצוות הוותיק של המסעדה. אך מטבע הדברים זה לא היה אותו דבר. לשמחתנו הגדולה ב-27 במאי המסעדה חזרה לפעילות מלאה עם אנרגיות מחודשות ומבצע מיוחד של 30% הנחה על כל התפריט (עד ה-30 ביוני).

בחאלד עדווי הארוחה נפתחת תמיד עם שלל הסלטים הטריים שהפכו לסימן ההיכר של המסעדה (ג'רג'יר, טבולה, פטוש, כרובית בטחינה ועוד) וממשיכה במנות הדגל שלה וביניהן עוף עדווי בגריל (חצי עוף מפורק צלוי על הגריל ברוטב שום - 60 שקלים), סנייה בטחינה (50 שקלים), קבב חאלד עדווי (55 שקלים) ושישליק קבב כבש (75 שקלים). בנוסף מומלץ מאוד שלא לפספס את החומוס האגדי של המקום (חומוס עם בשר כבש - 55 שקלים).

חאלד עדוי, רב אלוף דורי יעקב 20, חיפה. 053-9441029 (משלוחים: 053-8097353)

פינת הצלע. מדיה דום,
סלטים בפינת הצלע/מדיה דום

פינת הצלע - אזור

מסעדת פינת הצלע שנפתחה באזור בתחילת 2019, היא האחות הצעירה של מסעדה בעלת שם זהה שנפתחה תריסר שנים קודם לכן בחולון. שתי המסעדות נמצאות בבעלות משפחת איברגימוב הבוכרית, כשלמעשה את המנות הבוכריות שמככבות בתפריט, מכינים לפי מתכונים שעברו מדור לדור במשפחה. המסעדה העצומה שמכילה 400 מקומות ישיבה, ספגה פגיעה לא פשוטה בזמן משבר הקורונה אך הצליחה לשרוד הודות לשירות המשלוחים של פינת הצלע אקספרס ויריד האוכל המוכן שמפעילה המשפחה בסופי השבוע.

בימים אלה היא מתעוררת מהתרדמת ומזמינה אתכם לפתוח שולחן מלא בכל טוב המטבח הבוכרי, בדגש על מנטו המיוצר במקום בעבודת יד (4 יח' - 28 שקלים), פלמני מטוגנים (כיסוני בשר - 28 שקלים), בחש (45 שקלים) ואושפלו (אורז בוכרי עם גזר ובשר). מלבד כל הטעים טעים הזה, מציעים בפינת הצלע גם מבחר מרשים של בשרים על אש כמו צלעות כבש (159 שקלים), שיפוד לבבות (30 שקלים) ושיפוד נתח קצבים (48 שקלים).

כמו כן את הארוחה בפינת הצלע תמיד טעים לפתוח עם סלטי הפתיחה של המסעדה: קרוב ל-20 צלוחיות עם סלטים טריים, המוגשות לצד לאפות ופיתות חמות, שימשיכו להתמלא לאורך הארוחה כל אימת שיתרוקנו (18 שקלים לסועד).

פינת הצלע, השיקמה 2, אזור. 053-9349164 (משלוחים: 053-9383293)

פרה פרה - גדרה

לאורך משבר הקורונה מסעדת פרה פרה, שנפתחה בתחילת 2017 בגדרה, לא קפאה על השמרים. בזמן שהשליחים עבדו שעות נוספות ושיגרו ללקוחות הרעבים את המנות המושקעות של המסעדה הקרניבורית, עמלו קברניטיה על מנות חדשות שהושקו עם פתיחתה המחודשת ב-27 במאי. לרגל המאורע המרגש, פונקו הסועדים בין השאר בכוסות שמפנייה על חשבון הבית.

התפריט המשודרג שהושק במועד הפתיחה כולל בין היתר שתי מנות ראשונות שפשוט כיף לפתוח איתן את הארוחה: טטאקי בקר (כוסברה, ליים, צ'ילי אדום, שמן ושומשום - 48 שקלים) וסוכריות בקר (קוביות בקר שבושלו בסיידר תפוחים, מוגשות על פולנטה מתירס טרי - 46 שקלים). אלו מוגשות לצד הקלאסיקות של המסעדה וביניהן כבד קצוץ ברולה (בצל, שמאלץ, ריבת הבית ולחם מחמצת - 38 שקלים), נקניקיות בעבודת יד (בצל מדורה, חרדל -58 שקלים) ופרנה אסאדו (42 שקלים).

כמו כן תמצאו בתפריט הנוכחי שתי פלטות בשרים חדשות המוגשות עם שתייה קלה לשני סועדים ושתי תוספות. הראשונה היא פלטת טי-בון זוגית הכוללת 400 גרם נתחי טי-בון מובחר לצד נתחי טי-בון טלה במשקל 200 גרם (320 שקלים) והשנייה היא פלטה למתקדמים, הכוללת כ-600 גרם ניו יורק סטייק לצד נתח קצבים במשקל 200 גרם (320 שקלים).

פרה פרה, הביל"ויים 7, גדרה. 053-9374515 (053-9415446)

פרה פרה. דרור ורשבסקי,
פרה פרה/דרור ורשבסקי

שוק דגים - אילת

מסעדת שוק דגים האילתית נפתחה ב-2014, בחלל שהותירה אחריה מסעדת סברסט הזכורה לטובה. שימי אילוז, שלפני כן ניהל את סברסט במשך מספר שנים, הגשים בשוק דגים חלום ישן על פתיחת מסעדת דגים באווירה יוונית. סימני ההיכר של מסעדת שוק דגים הם בראש ובראשונה סירת הדייגים העתיקה שבמרכז החלל, המפות המשובצות בתכלת ולבן ומובן שגם מבחר סלטי הפתיחה, שזורמים לשולחן ללא הפסקה בתחילת הארוחה וכלולים במחיר המנה העיקרית. אם תבחרו לוותר על העיקרית ולהסתפק בסלטים, תצטרכו לשלם 39 שקלים סך הכול (סלטי פתיחה לילד שלא הזמין מנת ילדים - 19 שקלים בלבד).

במהלך משבר הקורונה, תושבי אילת והסביבה נאלצו להיפרד מהמוזיקה היוונית המתנגנת דרך קבע במקום ומהבריזה הנעימה הנושבת במרפסת המסעדה. אך יותר מהכול התגעגעו תושבי העיר הדרומית למנות הדגים ופירות הים המפורסמות של שוק דגים וביניהן דגי ים קטנים מטוגנים (39 שקלים), ג'מבו שרימפס שלמים בגריל (מרוחים בחמאה ושום - 119 שקלים), סרדינים ממולאים בעשבי תיבול ושום (79 שקלים) ופלטת מאכלי ים שכוללת ק"ג שלם של שרימפס, קלמרי, מולים, ג'מבו שרימפס וסרטנים ברוטב שמנת פרמז'ן (329 שקלים).

שוק דגים, חוף אלמוג, אילת. 053-9442916

שוק דגים. רוני בלחסן,
שוק דגים/רוני בלחסן
בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • מסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully