וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמא, טעים לי": ספר מתכונים לילדים, בגישה אחרת לגמרי

תוכן פרסומי, תוכן פרסומי

6.8.2020 / 12:01

איה קרמרמן אומרת שהיא לא מאמינה ב"אוכל של ילדים" - הם יאכלו מה שטעים, אם החינוך לכך נכון. כדי לעזור להורים אחרים להבין זאת וליהנות עם הילדים שלהם במטבח, היא מפרסמת כעת ספר חדש ויוצא דופן

נדמה שתקופת הקורונה, בה חווינו סגר ובידודים הולכים וחוזרים, הביאה את המשפחות בישראל להבין כי מי שרוצה אוכל - צריך להיכנס למטבח, גם אם הוא לא היה שם קודם. הרשתות החברתיות התמלאו תמונות של ארוחות בוקר, צהריים וערב, והורים רבים התגאו בעובדה שהם בישלו לראשונה עם הילדים שלהם, וגילו שהשד לא כזה נורא.

לאיה קרמרמן המטבח בוודאי לא זר, גם לא בימי קורונה. כאימא לשישה ילדים, היא גילתה שהיא חייבת לבלות שעות במטבח. "כולם יודעים, מי שרוצה את אימא, שימצא את מקומו על השיש", היא מספרת. אבל את הבישול למשפחה היא לא משאירה רק אצלה, והשתדלה להנחיל מגיל צעיר לילדים שלה גם את האהבה לבישול, "הם עוזרים, מקלפים, חותכים, מנקים", היא אומרת.

בשנים האחרונות היא הספיקה לחזור בתשובה, להפעיל בלוג מצליח, לכתוב טור-מתכון שבועי בעיתון "בשבע", לפרסם ספר מתכונים משולב בטורים אישיים ולהופיע בפני אלפי אנשים במסגרת ההרצאות והכנסים שלה.

את ההצלחה הגדולה היא משייכת לנושא הבישול, בו היא עוסקת שעות רבות במהלך היום. במשך הזמן היא הבינה שהיא חייבת ללמד את הילדים שלה להשתלב במטבח. עם הזמן זה נהפך דבר טבעי שבשגרה, והילדים של משפחת קרמרמן מרעננה התחילו להיות מעורבים הרבה יותר. "שמחתי על זה, אבל גם הבנתי שמה שאצלנו מרגיש טבעי, אצל אחרים הוא פחות טבעי", היא אומרת.

איה קרמרמן. יח"צ,
חשיבה מחוץ לקופסה. קרמרמן/יח"צ

"בשיחות שלי עם אימהות לילדים הן מספרות כמה הבית רחוק מלאכול בריא, הן מרגישות תקועות, לא יודעות מאיפה להתחיל להבריא את המטבח הן עייפות מלשכנע את הילדים לטעום ירק", מספרת איה. "אני מסבירה לכולן שאני לא מאמינה ב'אוכל של ילדים'. ילדים אוכלים מה שמחנכים אותם לאכול, כל עוד זה טעים. מאז כישלון הירקות המעוכים עם הבן הבכור, לא הכנתי 'אוכל לילדים', כי הם פשוט אוכלים את מה שאנחנו אוכלים, כמובן שצריך לוודא שאנחנו משמשים להם דוגמא טובה".

איה מספרת שהתחילה לחשוב איך לגרום לילדים והורים במשפחות נוספות להיכנס למטבח ופשוט לבשל. "ניסיתי להבין מה יכול לעזור להורים להכניס את הילדים למטבח מבלי לפחד כל הזמן שיגעו בסכין, שירימו את הקערה או שיפעילו לבד את המיקסר, והחלטתי שאני חייבת לכתוב ספר בו הורים מבשלים עם הילדים. חשוב לי שהוא לא יהיה ספר בישול מתחנף ללשון המתוקה של הילדים. לא ספר שעוטף נקניקיה בקטשופ. ספר בישול. על אמת. עם מתכונים שמאפשרים לילדים לקחת חלק פעיל ומשמעותי במטבח, בהשגחת והכוונת ההורים".

איה מסבירה כי היה לה חשוב, שבאמצעות הספר גם ישתלבו טכניקות בישול פשוטות שיכולות לאפשר לכל אחד לקחת חלק במטבח, לא משנה באיזה גיל, "המטרות הן לתת לילדים הכרה עם המטבח, בטחון להיכנס אליו, משימות של מוטוריקה עדינה, חשק לטעום טעמים חדשים והכי חשוב - חיבור כיפי עם ההורה".

הספר החדש של איה, "אמא, טעים לי!" יהיה דיגיטלי, כך שכל משפחה תוכל לרכוש אותו ולצפות בו באמצעות הטלפון הנייד, הטאבלט או המחשב. ומשפחות שירצו, יוכלו לשלב בתוכו תמונות שלהן מבשלות וככה להפוך את הספר ליותר משפחתי ואישי, מעין חווית בישול משפחתית עם זיכרונות לתמיד.

לאתר של איה קרמרמן

תוכן פרסומי, תוכן פרסומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully