וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פודטק: הודפסה שכבת בשר ללא הרג בעלי חיים

מיט-טק הצליחה להדפיס שכבת בשר שהופקה מתאי גזע, לקראת השלב הבא: הדפסת נתח סטייק במשקל 100 גרם. מנכ"ל מיט-טק: "מקרב אותנו לפיתוח טכנולוגיה פורצת דרך"

מיט טק. יחצ,
בשר ללא הרג בעלי חיים? נשמע מעולה, ואנחנו מתקרבים/יחצ

מיט-טק 3 די בע"מ, המפתחת תהליך להדפסה תעשייתית של בשר נקי באמצעות מדפסת תלת-ממד, הודיעה כי עמדה באבן דרך, לאחר שהצליחה להדפיס שכבת בשר המורכבת מתאי שומן ושריר אשר התחברו לכדי רקמה דקה ואחידה של בשר. על פי החברה, השלמת אבן דרך זו לפני לוח הזמנים שהציבה מהווה הישג משמעותי המאפשר לה להתקדם לאבן הדרך המרכזית הבאה בתהליך הפיתוח - הדפסת נתח סטייק במשקל 100 גרם.

במסגרת הניסוי שנקרא 'פרויקט קרפצי'ו', הצליחה החברה להדפיס שכבת בשר המורכבת מתאי שריר ושומן שהופקו מתאי גזע. מיט-טק פיתחה את כל תהליך הגידול של מרכיבי הרקמה, ולאחר מכן ביצעה הדפסה תלת-מימדית דיגיטלית באמצעות מדפסת ייעודית, פרי פיתוחה של החברה.

ככל הידוע לחברה, זו הפעם הראשונה בה חברה מסחרית, ביצעה הדפסה דיגיטלית תלת-מימדית של דיו ביולוגי אשר הביאה לכדי התחברות לרקמה חיה הבנויה מתאים שונים לאחר שהופקו מפרה. כל תהליך גידול התאים נעשה ללא פגיעה כלשהי בבעלי חיים. אבן הדרך נבדקה ע"י פרופ' טל דביר ואושרה ע"י ועדת הביקורת.

מנכ"ל מיט-טק שרון פימה: "אנו נרגשים להודיע על אבן דרך רבת משמעות בהתאם לתכנית העבודה של החברה, אשר מקרבת אותנו צעד נוסף אל עבר פיתוח טכנולוגיה פורצת דרך. זהו צעד נוסף בדרך לחזון החברה לבניית מפעל לגידול ולייצור תעשייתי של נתחי בשר בשילוב טכנולוגיית הדפסה, ללא שחיטה או פגיעה כלשהי בבעל חיים, טכנולוגיה אשר תוכל להפחית דרמטית את זיהום האוויר, אובדן מקורות אנרגיה ואיבוד שטחים עצומים לטובת גידול בעלי חיים לשחיטה".

  • עוד באותו נושא:
  • פודטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully