וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפ המושלם: איך תשדרגו את המטבח שלכם עם קנייה אחת

בשיתוף MORPHY RICHARDS

6.10.2020 / 12:40

גם אתם החלטתם להתחדש בכלי בישול? כדאי שתדעו לבחור נכון עבורכם ועבור המשפחה שלכם. הנה ארבעה דברים שחייבים לשים לב אליהם כשבוחרים סיר או מחבת חדשים

בואו נודה בכך: לרובנו אין מושג איך לבחור סיר או מחבת איכותיים. לרוב זה מסתכם ב"אם זה כבד מספיק, זה כנראה טוב מספיק". אז זהו, שלא! ישנם ארבעה פרמטרים שכדאי שתכירו לפני שאתם בוחרים סיר ו/או מחבת:

מורפי ריצ'ארדס מחבת. יח"צ,
למה לשים לב/יח"צ

ציפוי (איזה חומרים נכנסים למזון שלנו)

אתם לא רק רוצים לבשל בכיף, נכון? אלא גם לעשות את זה כמה שיותר בריא. אז איך מבשלים תוך שימוש במעט שמן או כלל לא? בעזרת ציפוי מתקדם ואיכותי שמאפשר לטגן בו למשל, מביצים ועד בשר, בלי להשתמש ביותר מדי שמן. האוכל לא נדבק במהלך הבישול או הטיגון, וכך גם הרבה יותר פשוט לנקות אותו.

חשוב מאוד לשים לב שאתם לא מסתפקים בציפוי Non Stick, אלא גם שהוא PFOA Free, זהו תקן עולמי ומחמיר שקובע שהסיר או המחבת מיוצרים מחומרים בריאותיים, בטוחים לשימוש במגע עם מזון ועמידים לאורך זמן בפני שריטות.

מורפי ריצ'רדס, המותג הבריטי הוותיק מציג ציפוי Non Stick אירופאי, 100% PFOA Free בסדרות כלי הבישול - סדרת BLACK SHALE עשויה מיציקת אלומיניום ובעלת ציפויים אירופאיים מסוג Xylan Plus מונע הדבקות, ובסדרת PLATINUM, העשויה בטכנולוגיית FORGED ובעלת ציפויים בייצור גרמני מסוג GREBLON. הציפויים מיוצרים מחומרים בריאותיים לסביבה ובטוחים לשימוש ארוך טווח ובמגע עם מזון.

מורפי ריצ'ארדס. יח"צ,
מורפי ריצ'ארדס/יח"צ

טכנולוגיה (איך מייצרים כלי בישול איכותיים?)

הטכנולוגיה חשובה אף היא. לפני שאתם בוחרים סיר או מחבת חדשים שייכנסו למטבח שלכם, כדאי לדעת איך מייצרים אותם ובעיקר, מאיזה חומר הם מיוצרים. ככל שהסירים מיוצרים בטכנולוגיה חכמה ומתקדמת יותר, ברמה גבוהה, הם יחזיקו מעמד זמן רב יותר ובעיקר, יאפשרו לכם בישול בטוח ומוצלח יותר.

ישנם סירים ישנים ופשוטים שלא פעם היו שורפים לנו את המזון ובאופן כללי, לא ממש מתאימים לשימוש במטבח המודרני. בעזרת הטכנולוגיה לעומת זאת, מיוצרים כיום סירים ומחבתות אלומיניום במספר שיטות שמאפשרות פיזור חום אחיד, חיסכון באנרגיה ובישול אופטימלי בזכות תחתית בעובי מדויק. לתחתית עבה יש יתרונות בולטים על פני תחתית דקה: היא אוגרת את החום היטב, מפזרת אותו באופן שווה לכל עברי הסיר או המחבת והיא בעלת התאמה גבוהה יותר לכיריים אינדוקציה. קוטר הסיר או המחבת המתחמם למטה הוא גם זה שאתם מבשלים בו, כך שחשוב מאוד שפיזור החום יהיה מוצלח ומדויק, על מנת שהמזון יהיה מבושל באופן אחיד.

סדרת BLACK SHALE מבית מורפי ריצ'רדס מיוצרת באמצעות יציקת לחץ בתבנית ייצור רב פעמית מפלדה, אליה מוזרק האלומיניום המותך בלחץ גבוה. כך מתקבלים מוצרים ברמת דיוק ומורכבות גבוהה. סדרת PLATINUM, עם טכנולוגיית FORGED, מיוצרת בעזרת חישול שנעשה בלחץ המופעל על ידי מכבש גדול. בשיטה זו לוקחים פלטת אלומיניום בעובי הרצוי, חותכים בקוטר הרצוי ומכופפים את הפלטה לצורה המבוקשת. בשלב החישול נלחץ החומר תוך כדי חימום סגסוגת האלומיניום ל-420 מעלות צלזיוס לתוך תבנית, עד לקבלת הצורה הרצויה. בשלב האחרון קודחים חורים ומרכיבים את הידיות.

בזכות השימוש בטכנולוגיה מתקדמת, כל הסירים והמחבתות משתי הסדרות מתאימים גם לכיריים אינדוקציה וגם לכיריים עם להבה ויספקו תוצאה מצוינת בשני המקרים.

מורפי ריצ'ארדס. יח"צ,
מורפי ריצ'ארדס/יח"צ

גודל הסיר/מחבת והתאמה לסוג הבישול (הסיר/מחבת הם חלק מהמתכון)

אנחנו מאמינים שהגיע הזמן להחזיר לסיר ולמחבת את הכבוד הראוי להם, ולהזכיר שיש להם חלק מרכזי בהצלחת המתכון לא פחות מהתיבול הנכון, מהרכיבים הטריים, ומהטאץ' האישי... שנים של ניסיון לימדו אותנו שלכל תבשיל ולכל מתכון יש סיר מדויק שהופך אותו מאוסף רכיבים לתבשיל שקוצר מחמאות. חומר הגלם, עובי היציקה, פיזור החום, העומק, הגובה, המבנה, סוג הציפוי - לכולם השפעה רבה על תהליכי הבישול, והם שיכתיבו את התוצאה הסופית ויאפשרו לכם להגיע לטעם המדויק בכל מתכון ומתכון.

מהיום, הסירים והמחבתות, הם חלק בלתי נפרד מהמתכונים שלכם.

לפני שאתם בוחרים סיר או מחבת, חישבו היטב מה השימושים שאתם עושים בהם בדרך כלל. מי שאוהב להכין חביתות למשל, צריך מחבת עם דפנות נוחות להחלקה לצלחת ולעומת זאת, מי שמקפיץ בצל וירקות זקוק למחבת עמוקה יותר.

גודל ועומק הסיר משפיע על מהירות אידוי המים, כך למשל באורז, התאמה של הסיר היא חשובה מאוד ומשפיעה על ההכנה המדויקת.

מורפי ריצ'ארדס. יח"צ,
מורפי ריצ'ארדס/יח"צ

התאמה לסוגי כיריים

בישול עם גז - כלי הבישול בישראל מותאמים לכיריים עם גז (רובם ככולם) ולכן, יש מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים כלי בישול, חשוב למצוא סיר או מחבת שהידיות שלו לא יתחממו מהאש, כך שתוכלו לאחוז בהן במהלך הבישול. בסדרת BLACK SHALE תמצאו ידיות מחבתות עשויות בקליט, עם ציפוי Soft Touch שעמיד בחום התנור עד 150 מעלות ואילו בסדרת PLATINUM ידיות המחבתות עשויות Cast Stainless Steel ונשארות קרות ועמידות בחום התנור ללא הגבלה.

עם זאת, בשנים האחרונות חלה מגמה בה בשלנים רבים התקדמו לכיריים אינדוקציה והחלו לוותר על השימוש בכיריים עם גז. לכיריים אינדוקציה יש לא מעט יתרונות (איזה כיף לנקות אותם, אה?) ואם גם לכם יש כיריים כאלו, אתם בטח רוצים לנצל אותם עד תום.

בישול באינדוקציה - חשוב לבחור סירים ומחבתות שלא רק משתלבים היטב עם כיריים אינדוקציה, כפי שהזכרנו קודם, אלא גם יכולים לעזור לכם לחסוך לא מעט אנרגיה בזכות התכונות שלהם. כלי הבישול מסדרת PLATINUM מיוצרים עם Full Induction - שימוש בפלטת אינדוקציה מוטבעת בלחץ, החוסכת 25 אחוז מתצרוכת האנרגיה בשימוש בכיריים אינדוקציה.

גם במוצרי שתי הסדרות אפשר להשתמש בכל סוג כיריים: גז, חשמל, הלוגן או אינדוקציה.

ושיהיה בתיאבון!

למוצרי MORPHY RICHARDS

ניתן להשיג בסניפי המשביר לצרכן

  • מוצרי מורפי ריצ'רדס. יח"צ,

    מיקסר מקצועי 1.3 כ"ס לבן ROSE GOLD

    1,290
    לחץ כאן לרכישה
  • מוצרי מורפי ריצ'רדס. יח"צ,

    טוסטר לחיצה - גריל, 4 פרוסות

    299
    לחץ כאן לרכישה
  • מוצרי מורפי ריצ'רדס. יח"צ,

    מוט בלנדר עם אביזרים Total Control

    299
    לחץ כאן לרכישה
  • מוצרי מורפי ריצ'רדס. יח"צ,

    טוסטר אובן 36 ליטר טורבו – מוגן 13 A

    499
    לחץ כאן לרכישה
  • מוצרי מורפי ריצ'רדס. יח"צ,

    מיקרוגל משולב גריל 30 ליטר

    649
    לחץ כאן לרכישה
  • מוצרי מורפי ריצ'רדס. יח"צ,

    מיקסר ידני Elegant

    179
    לחץ כאן לרכישה
בשיתוף MORPHY RICHARDS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully