וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמיס אבולעפיה מאושפז במצב קשה בשל קורונה

חמיס אבולעפיה מאושפז בימים האחרונים במחלקת טיפול נמרץ בשל מחלת הקורונה, כאשר הוא מורדם ומונשם. משפחתו מסרה "יש שיפור קל במצבו, תודה לכולם על הדאגה"

מדריך אפייה לפיתות של אבולעפיה. ראובן קסטרו
חמיס אבולעפיה/ראובן קסטרו

חמיס אבולעפיה, בן ה-60 מבעלי רשת המאפיות המפורסמת, נדבק בקורונה, ככל הנראה, לפני כשבוע וחצי - שבועיים, במהלך אירוע משפחתי ומאז מצבו הלך והתדרדר במהירות. בשלושת הימים האחרונים הוא מאושפז בבית החולים איכילוב, כאשר הוא נרדם ומונשם.

כלתו של חמיס, איטף, סיפרה לוואלה! אוכל "היום ראינו שיפור קל במצבו, הוא בשלושה ימים האחרונים מאופשז בטיפול נמרץ, אבל תודה לאל לא חלה הרעה במצבו, ואין פגיעה באיברים פנימיים. היינו באיסנטבול חזרנו משם, אחרי שבוע וחצי-שבועיים פתאום התחיל לו חום גבוה וקושי בנשימה".

עוד היא הוסיפה "נמתין לבשורות טובות. אנחנו כל כך מודים ומעריכים את הדאגה של האנשים והנה עובדה שזה עובד, וכבר יש שיפור. אנחנו מודים לכולם ולצוות הרפואי באיכילוב שמטפל בו במסירות רבה".

סמבוסק אצל מאפיית אבולעפיה. ראובן קסטרו
אבולעפיה, סמל לדו קיום יפואי/ראובן קסטרו

מאפיית אבולעפיה ביפו, קיימת מאז 1879, כשחמיס ומשפחתו נחשבים לסמל לדו קיום של יהודים וערבים ביפו. בשנים האחרונות החלו בחג הפסח לסגור את המקום, כדי לא לפגוע ברגשות היהודים על ידי מכירת חמץ. במוצאי חג הפסח כאשר נפתחת המאפייה זה אחד הימים הרווחיים ביותר בשנה עבור המאפייה היפואית.

במוצאי פסח האחרון לא פתח חמיס את המקום בשל הנחיות הקורונה. בראיון למעריב הוא סיפר אז "בפעם הראשונה מאז קום המדינה, אין את המראות של הקונים הרבים המגיעים במוצאי פסח. אנחנו דור שישי במאפייה וסבא שלי החליט בזמנו שנכבד את היהודים ובפסח נסגור את המקום. במוצאי החג הייתה החגיגה הגדול של הקונים, שעמדו בתורים הארוכים. כולנו חיכינו לערב הזה. אנחנו המאפיה המזוהה יותר מכל דבר אחר עם סיום פסח".

"התחושה מצד אחד היא של עצב. אחרי למעלה מ-70 שנים, מוזר שלא מוכרים הערב מאפים, אבל מצד שני, אנחנו חלק מהמאמץ הלאומי להתמודד עם הנגיף הארור הזה שקוראים לו קורונה. חיי אדם קודמים לכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully