וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבשל כמו השפים הגדולים - בלי לצאת מהבית

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest

2.12.2020 / 11:53

הקורונה עזרה לרבים לגלות את המטבח הביתי, אז למה לא לקחת את החוויה הזו צעד אחד קדימה וללמוד מהשפים הכי נחשבים בארץ איך לבשל כמוהם, עם אותם חומרים, מתכונים והדרכה אונליין? הכירו את מיזם "שף טו טייבל". מתחילים עם השפית והמסעדנית הכי צבעונית - לילי בן שלום

CHEFTOTABLE_663 פארקילוביו. אפיק גבאי
איך מכינים מנות מפוארות מהמטבח הביתי? פארקילוביו/אפיק גבאי

לפני כמה שנים טיילתי בגאורגיה וחיפשתי אחר סדנת אוכל אותנטית. לא כזו המיועדת לתיירים ומתחנפת לחך שלהם, אלא ממש להגיע למטבח של מאמא מקומית, בשלנית שמעמידה סירים כבר עשרות שנים ושבין כפות ידיה עברו אלפי טונות של בצק. מה אומר? אין לתאר את הסיפוק שבקבלת הדרכה מוחשית, מתובלת בסיפורים משעשעים, ובסוף גם להתענג על האוכל שבישלתי במו ידיי בעזרת הטיפים הנכונים והמדויקים.

בתקופה האחרונה נאלצנו בצער רב לוותר על מסעדות כמעט לגמרי, אולם לחלל הריק הזה נכנס הגילוי של המטבח הביתי. וכמה כבר אפשר לחזור על האוכל השגרתי - שניצלים, פתיתים, טוסטים וחביתות? הבישול והאפייה לא היו בפריחה כזו כבר שנים, אבל כיום אנחנו מבלים שעות ארוכות מהרגיל בפורמט משפחתי, ואפילו עובדים מהבית. לתוך המצב הזה נכנסת הצעה מרעננת: מיזם חדש ושונה מכל מה שתמצאו בסביבה, בעיקר בשל הרמה המקצועית שטמונה בו. לבשל עם שפים כמו שפים. מה זה אומר?

חוץ ממלצרים יש כאן הכל

זו בדיוק החוויה שמציע כעת המיזם הקולינרי "שף טו טייבל" (CHEF TO TABLE), בתוספת שדרוג טכנולוגי ברוח התקופה, המכתיבה ריחוק חברתי. לראשונה הופקה סדנת בישול של אוכל גיאורגי אותנטי בזום, עם השפית לילי בן שלום ממעדניית הבר "ללה" משוק הכרמל. המטבח הגיאורגי לא מוכר ושחוק כמו מטבחים אחרים והוא מסקרן, שונה ומרגש.

יריית הפתיחה תתקיים ב-2 בדצמבר, כאשר לילי בן שלום תגיש את הסדנה שלה בזום והבשלנים שיירשמו יקבלו הביתה שתי ערכות מסודרות, עם כל המצרכים להכנת שתי מנות, מאפס ועד להשווצה באינסטגרם, וכל זה תוך שעתיים בלבד. בערכה שתקבלו יש הכל, מנתח הבשר האיכותי ועד רמת המלח, הקמח והשמן וישנם כמה מצרכים שמגיעים מוכנים לשימוש, כמו רוטב שזיפים מיוחד וסודי, שהולך עם לילי כבר שנים. המנות שתכינו הן בדרגת קושי בינונית, וכל אחת ואחד מכם יוכל ליהנות מהסדנה בהצלחה רבה.

כנאפה של השפית נוף עתמאנה? פסטה כרישה ותרד של תום אביב?

היכנסו עכשיו לתפריט המלא של מיזם שף טו טייבל ותתחילו לבשל כמו שפים>>

חינקלי לילי. אפיק גבאי
מנות בדרגת קושי בינונית, שלא תהיה לכם בעיה להכין בבית. חינקלי/אפיק גבאי

תכינו את האורחים שלכם לחגיגה!

ומה לגבי חוויית הבישול ב-live? מי שמכיר את לילי, שהגשימה לפני כ-15 חלום ופתחה את מסעדת ראצ'ה בירושלים (מסעדה שנדדה בהמשך לתל אביב) וכיום מחזיקה את ללה בשוק הכרמל, יודע שהיא אחת הדמויות הצבעוניות והמרתקות בעולם הקולינריה הישראלי. לילי מלאת הומור ומספרת סיפורים אישיים בכל מפגש - פיזי או וירטואלי.

מי שעוד זוכר את החגיגות במסעדת ראצ'ה מכיר מארחת שמחה, שהופכת את הארוחה לבילוי אמיתי. את הרוח השוקקת הזו תביא לילי גם לסדנת האונליין, והאוכל עצמו לא דומה לשום דבר שטעמתם. "זו היכרות עם מטבח שהוא די חדש לקהל הישראלי. המטבח הגיאורגי שונה ומקורי, ומתאים למי שמתעמק בקולינריה ומחפש חידושים", אומרת לילי. אתם לגמרי הולכים לפתוח מסעדה גיאורגית בבית עם המנות האלו.

אז מה בתפריט?

בתפריט של לילי שתי מנות גיאורגיות קלאסיות: בליני - בלינצ'ס ממולא בשר מטוגן; שצ'אמדי - קדירת עגל עם תמרהינדי ומלא ירוקים, שמתאימה בול לחורף. לילי תכין אונליין את המתכונים, תוך הדרכה צמודה וירידה לפרטים הכי קטנים, בייחוד עבור אלו שגילו את עולם הבצקים במהלך הקורונה ועדיין חוששים קצת מהתחום המאתגר הזה. את האוכל תוכלו לזלול מיד בתום ההכנה ואילו הטיפים והסיפורים יישארו אתכם לתמיד, כך שתוכלו לארח בעתיד, ממש כמו במסעדה אותנטית.

משלוחי אוכל גיאורגי בכל הארץ>>

לילי בן שלום. אפיק גבאי
תספק חוויה מיוחדת למשתתפי הסדנה. לילי בן שלום/אפיק גבאי

סדנת "שף טו טייבל" מהמטבח הגיאורגי, עם לילי בן שלום, תיערך ביום רביעי, 2.12.20, בשעה 18:00. עלות הסדנה וערכות הסדנה, עם כל המרכיבים עד הפרט הכי קטן - 350 שקלים (לא כולל דמי משלוח);

בהמשך יתרחבו סדנאות הבישול של מיזם "שף טו טייבל" וניתן יהיה לקבל הצצה למטבחים של השפים הגדולים בארץ, במקביל לקבלת ערכת הפרודוקטים המשובחים, בכמויות המדודות, עד הבית.

בכל חודש תעלה סדנה עם שף חדש מהשפים המשתתפים במיזם, בהם גם טום אביב, תומר טל, יריב מלילי, נוף עתמאנה, מושיקו גמליאלי, מוטי טיטמן, רז רהב, ירון קסטנבוים, שי קיצ'ס, יוגב ירוס ועוד. זו דרכם של השפים, שרבים מצאו את עצמם במציאות חדשה ומאתגרת, להעביר הלאה את הידע הרב שיש להם ולהנגיש אותו לציבור הפודיז.

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • אוכל ביתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully