וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבלנות משתלמת: Smokehouse בירושלים גם במשלוח

יעקב גולדברג, בשיתוף zap rest

21.12.2020 / 6:00

בין סגר לסגר ועם המון אומץ, נפתחה מסעדת סמוק האוס, צור דוד הכשרה בלב שוק מחנה יהודה, עם נתחים מעושנים וטריים של בשר ועוף, משלוחים עסיסיים במיוחד בכל ירושלים וסיפור על מקום מיוחד שיצא לדרך בשנה לא רגילה בעליל

"רחל בשדרה", שרונה מרקט/שועלי מדיה

שנת 2020 מתקרבת לסיומה עם פתח גדול של תקווה, לקראת תחילת הסוף של האירוע הכי משוגע שטלטל את כולנו הלוך ושוב ללא רחמים. האם החיסונים הקרבים יוציאו אותנו סופית מהטרלול ויחזירו אותנו לשגרה הזכורה כל כך לטוב? אין לנו ברירה אלא לקוות ולהאמין. מה עוד נותר לנו?

מסעדת סמוק האוס, ירושלים. מסעדת סמוק האוס, ירושלים,
מסעדת סמוק האוס, ירושלים/מסעדת סמוק האוס, ירושלים

דברים טובים קורים לאט

גם בשנה הקשה הזאת עם אינספור תכניות שהתבטלו ושאיפות שנגנזו, היו כאלו שעשו את הצעד. רגע לפני תחילתה של שנה חדשה, קבלו סיפור של אומץ, זיהוי הזדמנויות והמון אמונה שהביאה להגשמת חלום דווקא בשנת 2020 המאתגרת. תשאלו את צור גבריאל ודוד פלינר, אב ובנו, שהשיקו תוך כדי הקורונה את מסעדת הבשרים הירושלמית סמוק האוס, צור דוד.

תחום הבשר המעושן התפתח בארץ בשנים האחרונות, אבל לא מספיק. הביקוש לארומה המעושנת ולנתחים שתמיד כיף לאכול עולה יותר ויותר, ובדיוק למשבצת המבוקשת הזאת, נכנסו השנה צור ודוד עם מעצמה מוקפדת של בשר, שמנפיקה בשרים טריים וייחודיים ברמה הכי גבוהה ובכשרות בשר חלק של רבנות מהדרין. דיברנו עם דוד על ההתחלה, ההמשך ומה הלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסעדת סמוק האוס, ירושלים. מסעדת סמוק האוס, ירושלים,
מסעדת סמוק האוס, ירושלים/מסעדת סמוק האוס, ירושלים

שיעורי בית: אני ואבא במטבח

"עבדתי 8 שנים במטבחים שונים ומגוונים ברחבי הארץ. לאבא שלי הייתה מסעדה מצליחה במוסקבה במשך שנים רבות עד שהוא עלה לארץ. לפני 5 שנים הוא עבר לישראל, התיאבון גבר, ומאז הוא לא הפסיק לחפש משהו חדש שעוד אין כאן. כך הגענו יחד לתחום העישון ועברנו ביחד תהליך חווייתי של לימוד מחדש של כל רזי המקצוע. קנינו מעשנות, עשינו ניסויים למעלה משנה אצלנו בבית וממש פיתחנו מעבדה שלמה של בשרים ונתחים מעושנים מכל הסוגים".

איך היה לצאת לדרך?

"ברגע שהרגשנו מוכנים התחלנו לחפש מקום מרכזי בירושלים לפתוח את המסעדה שלנו. חיפשנו וחיפשנו ואז הגיע הסגר ראשון שעצר כמובן את כל הפרויקט. מיד אחרי הסגר הראשון חזרנו בכל הכוח ומצאנו את המקום המושלם בלב השוק. פתחנו את המסעדה בסוף אוגוסט במחנה יהודה בירושלים ויצאנו סוף סוף לדרך.

לאחר חודש של השקה וטבילת אש ראשונה הכול נקטע שוב עם בואו של הסגר השני. עדיין לא הכירו אותנו ולא היו לנו הרבה הזמנות עד שלאט לאט הבנו שאפשר לעבוד ולהתפרסם גם במצב של הגבלות והפצנו את הבשורה. עוד ועוד לקוחות חזרו והביאו לקוחות חדשים וכיום יותר ויותר אנשים מכירים גם את המסעדה וגם את המשלוחים והטייק אווי שאנחנו מציעים".

מסעדת סמוק האוס, ירושלים. מסעדת סמוק האוס, ירושלים,
מסעדת סמוק האוס, ירושלים/מסעדת סמוק האוס, ירושלים

הכריכים של סמוק האוס

הגענו למנה העיקרית - סמוק האוס פתוחים למשלוחים וטייק אווי מדי יום עד השעה 23:00 ומציעים חוויה בשרית כיפית במשך כל שעות היום והערב. מה שאומר שאפשר להתפנק על כריך מעושן לצהריים או לנשנש בקטנה כל היום ולחכות לארוחה מושחתת וקרניבורית בשעות הערב. זה כריך, זה טרי וזה מפנק. בכל שעה ובכל מצב.

מה תוכלו להזמין?

המעשנות של צור דוד אוהבות גיוון ומנפיקות מדי יום שלל נתחים טריים של עופות ובשרים. תוכלו להזמין אסאדו עסיסי במיוחד, בריסקט חזה בקר, בשר בקר, עוף טרי בעישון עץ דובדבן ומנת ספיישל מיוחדת של פרוסות בייקון טלה (כשר כמובן). כל הנתחים מוגשים גם בכריך של טוסט ג'בטה, חמוצים ורוטב הבית.

ממוקדים בבשר? יש לכם את ה-Beef Jerky עם חטיפי בשר מיובשים במעשנה. אחלה תוספת לארוחה מעושנת במקסימום. בתיאבון.

הזמינו עכשיו: סמוק האוס, האפרסק 12, ירושלים, או בטלפון 053-9414647

עישון ללא פשרות

"אנחנו מתחילים את תהליך העישון כל ערב משעות אחרי הצהריים עד הלילה ובבוקר מעשנים את השלב האחרון כדי שהבשר יהיה הכי טרי שאפשר. יש לנו פחמים מקוריים מדרום אמריקה וכל החומרים כמובן טריים יום יום".

על מה הכי חשוב להקפיד בתהליך העישון?

"הדבר הכי חשוב בעישון הוא לתת זמן וסבלנות לנתחים לקבל את הטעמים לאט לאט. המעשנות שלנו עובדות על 120 מעלות שזה חם מאוד אבל לא יותר מכך, כדי שהבשר יתבשל בקצב איטי. כמו כן, אנחנו משתמשים בעצי דובדבן שמייצרים הרבה עשן אבל באופן איטי ומדוד, מה שמבטיח חדירה של כל הטעמים באופן הדרגתי ויסודי לבשר המעושן עד לריכוך וקבלת המרקם המדויק והמובחר ביותר".

יעקב גולדברג, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully