וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חירש, זה האיש שמימן את כל הרוע": ציוץ הפרידה משלדון ששרף את השף

הספד וירטואלי מאופק וקצר עורר מחדש זעם אדיר על אחד מאנשי האוכל המפורסמים בעולם, והתוצאה הייתה ברורה מראש

בווידאו: איל ההון ובעלי ישראל היום שלדון אדלסון הלך לעולמו/צילום: רויטרס

זה היה הספד סולידי יחסית. 91 תווים מהוגנים על שלדון אדלסון, לא פרובוקטיביים מדי ובוודאי לא אמורים לעורר מחלוקת מיוחדת בעידן שבו כל משפט עלול להצית איזושהי אש, באיזשהו מקום. אלו היו גם 17 מילים שהשביתו את חשבון הטוויטר של תומאס קלר.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

השף האמריקני המפורסם, שעומד מאחורי מסעדות פאר דוגמת "Per Se" הניו יורקרית ו-"The French Laundry" הקליפורנית, מחק את החשבון הפעיל יחסית שלו ברשת החברתית לאחר ביקורת עזה שקיבל מיד לאחר שפירסם דברי פרידה מאיל ההימורים.

"תודה על תמיכתך ב-Venetian, Bouchon Las Vegas ועוד. אתה תחסר לנו", כתב קלר בציוץ שהפך מוקד להתקפות רבות מצד עוקביו, שלא הרפו ממנו זה יותר משנה. כעת, עם זאת, נראה שהם השיגו את מטרתם.

"LOL": תומאס קלר שובר את הרשת

העימות הוויראלי החל כשנשיא ארצות הברית (היוצא, קשה להתרגל אבל גם קל להתרגל, כנראה) דונלד טראמפ הזמין את קלר לקחת חלק בפאנל יועצים לחיזוק הכלכלה הכורעת תחת הקורונה. קלר השיב בחיוב, צייץ דברי גאווה וצניעות על עצם הבקשה, והצטרף לפאנל - בתמצית, גברים לבנים ועשירים - בבית הלבן, מבלי להיות מודע, ככל הנראה, לתגובה שלילית שהמהלך עלול להניע.

פחות משבועיים לאחר מכן, ובעיצומו של גל הקורונה הראשון, נודע כי מסעדת הדגל של קלר בקליפורניה זכתה בשני מענקים גדולים תחת כנפי תוכנית הסיוע של הבית הלבן, שהסתכמו בכ-2.4 מיליון דולר - פי 17 יותר מממוצע המענקים שקיבלו מסעדות אחרות באזור המפרץ, ובדיוק כשהממשל הודיע על הידלדלות משאביו.

זה היה הרגע שבו הבינו מעריציו הרבים של השף את פער המעמדות, והחלו לדחוק אותו לפינה.

עשה את המקאו

כך הקים שלדון אדלסון אימפריה חובקת עולם

לכתבה המלאה
תמונותיהם של תומאס קלר ודניאל בולו על חזית מלון "The Venetian", לאס וגאס. GettyImages
בעזרת הספונסר. קלר (מימין) ודניאל בולו על חזית "The Venetian" של אדלסון/GettyImages
"זה דבר אחד להתמודד עם ספונסר עשיר בחייך, ודבר אחר לגמרי לבכות על האיש שמימן את כל הרוע שממנו אנחנו סובלים כעת"

אדלסון הלך לעולמו לפני כעשרה ימים כשהוא בן 87. הוא הותיר אחריו הון משוער של כ-35 מיליארד דולר, ושנים של המלכת פוליטיקאים שמרנים - מטראמפ ועד בנימין נתניהו. הוא תרם 93 מיליון דולר לקמפיין הרפובליקני לנשיאות ב-2012, ובשני המאבקים הבאים שילש את הסכומים, ואף יותר מכך.

תקופת החסד שלה זכה לאחר מותו נמדדה במיקרו-שניות, בארצות הברית ובישראל כאחד. במובן זה, הציוץ של קלר היה בסך הכול עוד קצת דלק לחבית אבק השריפה שהיא הרשת החברתיות בימים אלה.

"זה דבר אחד להתמודד עם ספונסר עשיר בחייך, אולי אפילו משהו שאי אפשר להימנע ממנו בתעשייה", הגיב אחד מעוקביו, "אבל דבר אחר לגמרי לבכות על האיש שמימן את כל הרוע שממנו אנחנו סובלים כעת". רוב הגולשים האחרים כינו אותו בפשטות "חירש", תהו אם למד משהו בשנים האחרונות וניסו להסביר לו שוב על הקשר הרעיל שבין הממשל למסעדותיו הנעולות. "פשוט תגיד את מה שאתה חושב בלי להתבייש", סיכם אחד מהם, "הכול אצלך סובב סביב הכסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully