וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמונות זה נראה כמו המבורגר משוגע. אז טעמנו

קוקטיילים מהטופ-שלף, לחם שמזכיר כפר איטלקי ובשר שרוצה לתת ביס גדול מהתבנית: טועמי "חדש על המדף" עבדו קשה

המירוץ לשינוי הסוכר של "דומתוק"/ניב אהרונסון

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך. והפעם - דגנים עם יותר קריספ, יוגורט בשתי שכבות, לחם שמזכיר כפר איטלקי ובשר שרוצה ביס מהתבנית. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

AMOR, קוקטיילים חדשים של משה שגב

ולנטיין 2021, משה שגב עם מוש בודניק. אסף קרלה,
משה שגב עם מוש בודניק/אסף קרלה

עולם הקוקטיילים המבוקבקים הרותח מקבל באהבה שיתוף פעולה נוצץ בדמות השף משה שגב והמיקסולוג מוש בודניק.

המותג החדש - AMOR Cocktail House - מציע ערכות מסודרות, מארזים בהרכבה עצמית ומבחר של עשרה קוקטיילים מוכנים להגשה. בנוסף, כפי שניתן "לחשוד", מצורפים למשלוח גרנישים נבחרים, "ספריי קסמים ארומטי" ותערובת פיצוחיים קלויים "בתיבול סודי".

אנחנו דגמנו, בין היתר, "Sundi De Amor" (ג'ין, אגסים, ליקר סן ז'רמן, ליים וטארגון) שהיה חמצמץ ומוצלח מאוד, מרטיני ליצ'י ויוזו (ג'ין בומביי ספייר, היביסקוס, ורמוט צרפתי, ליקר פרחים, פלפל ורוד ויוזו) שלקח אותנו למסע רומנטי טעים בצרפת וגם "סמוקי מרגריטה" (טקילה אל חימדור, מזקל, ליים ונקטר אגבה) שהייתה מעט מתוקה מדי לטעמנו, אבל אלכוהולית מספיק בשביל להשכיח את זה תוך דקה או שתיים.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

וזה מה שהיה לשרון טרקניסקי להגיד על זה:

סדרת Wonders of Nature, זוגלובק

תחליף בשר זוגלובק. זוגלובק,
תחליפי הבשר של זוגלובק/זוגלובק

סטארטאפ ישראלי חדש מנסה להשתלב בשוק הרוחש של תחליפי הבשר, תוך הצהרות על שימוש בחלבונים איכותיים (אפונה וסויה), B12, אבץ וברזל "ממש כמו קציצת בשר, ובטעם משובח".

הסדרה כוללת, לעת עתה, המבורגר, מיני-קבב, צ'וריסו ותחליף בשר טחון, כולם ללא חומרים משמרים, גלוטן, כולסטרול, שומן טראנס, או GMO, לשון ההודעה.

את ההמבורגר הענקנו לטועם מנוסה. "בניגוד להמבורגרים טבעוניים רבים שלא מצליחים להיות מספיק מושכים במבט ראשון, ההמבורגר הזה מצליח בכך בלי ספק", הוא כתב, "הוא גדול מספיק ועסיסי מספיק ובכך הוא מצליח במבחן הראשון שלו. לגבי הטעם נותרנו מעט מבולבלים - כשטיגנו אותו הוא היה ממש לא רע, אך כשהעדפנו להכין אותו בתנור, הרגשנו במעט טעם לוואי. בסך הכול אחלה המבורגר עם טעם עשיר וטוב, אם כי חייבים לומר שהוא לא הטוב ביותר שטעמנו".

הטועם השני השתלט על שלושת המוצרים האחרים, והיה מעט יותר ורבלי. "קלישאה ישנה בעולם הקולינריה גורסת שאוכל טועמים עם העיניים. זה נכון. במובן הזה, הסדרה הטבעונית החדשה של זוגלובק מציגה שלל מאכלים שניתן לסווג ל'הטוב, הרע והמכוער'. הטוב, מבחינת הקהילה הטבעונית, הוא קודם כל בעוד פיתוח טבעוני במקפיא בסופרמרקט שיכול לספק ארוחה מלאה בחלבון לילדים. הרע הוא ששוב הרכיבים מלאים בשלל חומרים מעובדים; המכוער הוא הניסיון המוזר ליצור מוצר עם חזות 'בשרית' כל כך, שבעצם מאפילה על הטעם.

"גם המחיר ראוי לכינוי משלו. 35 שקל לערך ברשתות השיווק יקנו לכם חבילות קטנות יחסית - 6 צ'וריסוס בחבילה, למשל, בגודל קטן-בינוני.

"בגזרת הטעם, הנקניקיות לא היו רעות, אבל הן פשוט לא היו צ'וריסוס. לא במרקם, לא בטעם ולא בחריפות. הן נראו כמו צ'וריסוס ואפילו 'דיממו' על המחבת כמו צ'וריסוס, אבל היה להן טעם של מין קציצה מגורענת עם מעט מאוד פיקנטיות. זה היה אכיל, זה אפילו לא הרגיש צמחי במיוחד, אבל זו לאו דווקא מחמאה.

"הקבב הטבעוני היה המוצר המוצלח יותר מבחינת הטעם, אבל שוב לא כל כך ברור מה הקשר בינו לבין המנה הבשרית המוכרת. גם כאן ניכר שהמנה מנסה להידמות לבשר, כאשר מהקציצות הקטנטנות ממש ניגר דם' על המחבת, תוצאה משימוש בליקופן וסלק כדי לתת צבע מלאכותי למוצר.

"'המכוער' היה ללא ספק ה'טחון'. לא ברור איזה טבעוני מחפש מוצר שנראה ככה, וגם הטעם לא הצליח לפצות - לא כחלק מקציצות ביתיות, ולא כמרכיב הבסיס בבולונז. ניכר שההשקעה של זוגלובק ביצירת מוצר 'דומה' לבשר באה, לצערנו, על חשבון הטעם".

ברנפלקס אקסטרה פרוטאין וברנפלקס אקסטרה פייבר, תלמה

ברנפלקס, תלמה. תלמה,
ברנפלקס של תלמה/תלמה

תלמה מבית יוניליוור מרחיבה את סדרת ברנפלקס אקסטרה שלה עם שני מוצרים חדשים - ברנפלקס EXTRA פרוטאין (דגנים עם 20% חלבון, חיטה מלאה ושיבולת שועל מלאה בטעם וניל מעודן, ללא תוספת סוכר) וכן ברנפלקס EXTRA פייבר (דגנים פריכים מסובין חיטה וחיטה מלאה).

ביקשנו מצרכני ברנפלקס ותיקים לחוות דעה על החידושים, וקיבלנו בעיקר פידבקים חיוביים. זה עם תוספת הווניל סיפק מתיקות קלה ונדרשת, ללא טעם לוואי שלפעמים תוקף במוצרים כאלה. המוצר השני - בעיקר לאחר תוספת קטנה של דבש, סליחה מראש - היה טעים וקראנצ'י, והרגיש בריא, בטח ביחס לארוחות בוקר שגרתיות אחרות.

לחם מחמצת בסגנון איטלקי, מאפיית אנג'ל

לחם מחמצת בסגנון איטלקי, מאפיית אנג'ל. דן לב,
לחם מחמצת של מאפיית אנג'ל/דן לב

המאפייה הוותיקה משיקה לחם חדש בסדרת הכפר שלה - מחמצת "בסגנון איטלקי", עם שמן זית וללא תוספי מזון וחומרי שימור מלאכותיים.

ניסינו אותו כמו שהוא, לאחר חימום במצנם וגם כטוסט וקיבלנו מרקם מוצלח, וטעם שמשלב קצת שמן זית בתוך ניחוחות האפייה. הקראסט פציח מבחוץ, ומבפנים מורגשת רכות גדולה יותר. כך, ההצהרות באשר ללחם "שכל כולו באווירת כפר איטלקי - עם נראות ייחודית, ונימוחות ואווריריות מבפנים" התגשמו באופן משביע רצון וסיפקו חווית מחמצת ראויה.

יוגורט WOW, דנונה

יוגורט WOW, דנונה. דנונה,
יוגורט WOW של דנונה/דנונה

מותג דנונה מבית שטראוס משיק את דנונה WOW, "שילוב בין פלא היוגורט לפינוק".

הסדרה, שנכנסת לתוך מדפים צפופים במיוחד, כוללת חמישה מוצרים שלכולם שתי שכבות - יוגורט 2.4% שומן ומתחתיו קרם. לעת עתה, מוצעים טעמי תות, קרמל מלוח, בננה-תמר, אפרסק ופירות יער. ככלל, מדובר במוצר טעים עם מרקם כיפי. טעמי הפירות מוכרים ברובם ולא מחדשים הרבה, לטוב ולרע. הקרמל המלוח - בדרכו הבטוחה לאובר-חשיפה - דיבר כבר יותר שוטף את השפה הפינוקית, והרגיש כמו הכלאה בין ארוחת עשר לקינוח. זאת הכוונה, לא?

קופסת עוגיות להכנה בבית, שף בוקס וקוואקר

שף בוקס, קוואקר. איתי אבירן,
קופסת העוגיות של שף בוקס וקוואקר/איתי אבירן

שף בוקס וקוואקר משיקים מהדורה של תערובת עוגיות שיבולת שועל בקופסה לאפייה ביתית.

הכוונות הטובות של שף בוקס - סטארטאפ קולינרי ומיזם חברתי שמסייע לשילוב תעסוקתי וחברתי של אנשים עם מוגבלויות - והמוניטין היציב של מותג שיבולת השועל הוותיק הובילו למארז כיפי, מעוצב היטב ומעורר חשק אמיתי להתנסות.

שתי הקופסאות - עוגיות שיבולת שועל עם שוקולד ועוגיות שיבולת שועל עם שקדים וחמוציות - ניתנו לאופים בדרגות מיומנות שונות וחזרו בתצורה מפתה יותר, של עוגיות כמובן.

מדובר בפתרון כיפי לאפייה ביתית (הדורשת רק תוספת של ביצה, חמאה או שמן) יעילה וזריזה, למי שעדיין לא נכנס חזק למטבח, או למי שמבקש זמן איכות עם הילדים, נגיד. העוגיות עצמן, אגב, הרגישו טוב בזכות שיבולת השועל, והיו רכות וריחניות.

seperator

הצעות, טעימות, התנסויות ושאלות למדור "חדש על המדף" אפשר לשלוח לעמוד האינסטגרם שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully