וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב פיספסה, אבל ישראל הרוויחה: על הקינוח הזה היא חייבת לרשום פטנט

22.2.2021 / 6:00

החיים הציבו בפני בר ויהב בק מחסום דרכים זמני ומגיפה שלא נגמרת. הם הגיבו בצורה הכי מתוקה שאפשר

בקס פטיסרי. יהב בק,
האנבוקסינג יחכה. בקס פטיסרי/יהב בק

לפני הכול, בואו נדבר על האריזה. בדרך כלל משלוחים מהסוג הזה - עוגות, קינוחים, מאפים - גוררים התנפלות רבתי ולא עולים אסוציאטיבית עם איפוק. שקיות נייר מובילות את כל התכולה, על קופסאות הקרטון שבתוכן, וצנצנות הזכוכית העמוסות, והסרטים שסייעו להדק הכול - ברצינות, מי מאיתנו עוצר רגע לחשוב על כל אלה לפני הביס הראשון?

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

הפעם - ואני מודע לכך שאנחנו בוואלה! אוכל ולא בוואלה! בית ועיצוב - זה שונה. משלוח הענק מ-BECKS הצליח לעצור לנו את הסטורי הרבה לפני שהתפנינו לדבר על טעמים ואיזונים, רמת מתיקות וקלאס, גימור ומרקמים.

כשמקבלים אריזות כאלה - ממותגות נפלא ומהונדסות אנושית כאילו עד עכשיו פתחנו קופסאות שגוי לגמרי - עולה בראש מיד מחשבה מפתה, מסקרנת, כמעט מסוכנת: אם ככה זה נראה מבחוץ, מה לעזאזל הולך בפנים?

אירופה בישראל. בקס פטיסרי

מה שהולך בפנים, כמו שהיטבתם לנחש, הם תוצרי החלום הפריזאי של בר בק. שנים ארוכות של עבודה במטבחי המסעדות המובילות בארץ (רפאל ובינדלה, בין היתר) שלחו אותה לנסות ולהבין גם קצת קונדיטוריה. היא למדה תוך כדי עבודה, ליוותה שפים, נמשכה יותר ויותר, ולבסוף החליטה לשנות כיוון.

"זה תחום יותר יצירתי, מאוד אומנותי, ומתחבר לי יותר לנפש", סיפרה לוואלה! NEWS על הסוויץ'. עוד כמה שנים של עבודה (רביבה וסיליה, למשל, אך גם יא-פאן של יובל בן נריה), ולא מעט שיחות עם אחיה יהב הובילו את השניים להחלטה על פתיחת מקום משלהם. "דיברנו הרבה זמן על לפתוח עסק ביחד. היינו דקה לפני חתימה על שכירות בתל אביב. מצאנו מקום, קונדיטוריה של ממש, אבל אז…". אתם יודעים.

התוצאה של כל זה היא "בקס", כרגע במתכונת קונדיטוריית רפאים-משלוחים שכזאת. ההשראה אירופית, הביצוע אירופי, הטעם אירופי ורק השליחויות בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בקס פטיסרי. יהב בק,
לא שמים תווית על מה שישראלים אוהבים. בקס פטיסרי/יהב בק
יש גם עוגות "בחושות" שזקוקות לכינוי אחר או פשוט ליותר מרכאות, משום שהן רחוקות מאוד ממה שעולה לכם בראש

אז מה אוכלים כאן? בקס מציעה, לעת עתה, קולקציה מפתיעה של עוגות ראווה (מוצארט סיציליאנית מהממת ופיסטוקית, למשל, או פבלובה פטל, תות, ליצ'י וקוקוס שנראית כמו מיצג פוסט-מודרניסטי פרה-אינסטגרמי), ומבחר מהמם של עוגות מהעולם (פארי-ברסט ענקית, עמוסה פרלינה של אגוזי לוז וגנאש אגוזי מוקצף, או עוגת גבינה ניו-יורקית ושטרודל תפוחים וינאי, אך גם מלוחים כמו אינגליש-פאי חמאתי ממולא רויאל ותערובת פטריות-תפוח אדמה-כרישה).

יש גם עוגות "בחושות" שזקוקות לכינוי אחר או פשוט ליותר מרכאות, משום שהן רחוקות מאוד ממה שעולה לכם בראש, ובהן סטיקי טופי פודינג תמרים וקרמל, או בסבוסה לילות ביירות שבוודאי קשה יותר למצוא בצרפת.

וגם לחמים - בייגל פומפרניקל שחום ומעט מתקתק, ובאגט וינאי, לחם שיפון דני וחלת באטרמילק במרקם שמסרב להניח את היד במקומה. וגם ספיישלים, אם כל זה לא מספיק מיוחד עבורכם, כמו קאנלה דה בורדו קרמלית, וערכות שוקו חם מושקעות, וגם מה שוודאי יהפוך ללהיט הדורש ביקור במשרד לרישום פטנטים - קופסת פיינט שבמקום גלידה מכילה קינוח מתחלף, עשוי שכבות-שכבות של עושר, הזועק לכף שתצלח אותו פנורמית.

הפתיחה הביאה איתה פיינט מון-בלאן, המורכב משכבות של פונדנט ערמונים כמובן, ג'ל ויסקי, קומפוט אוכמניות כחולות, שקדים מקורמלים, קרם ערמונים צרפתי, מוס וניל ערמונים וגם קרמה ערמונים שמוודא פתיחת חקירה בחשד לשחיתות.

רגל אחת באירופה, רגל שנייה במזרח התיכון. בקס פטיסרי

הריקוד הזה - רגל אחת בקלאס האירופי ורגל שנייה במזרח התיכון - מסקרן רק עיתונאי עם שאלות מיותרות. בק עצמה דווקא נהנית מהאתגר

"שנינו נמשכנו תמיד לתרבות הזאת באירופה. לפרסטיז', הסגידה לאוכל ולפטיסרי, איך זה משתלב בחיים שלהם, ונתפס כמעט כמשהו שמקביל לתכשיטים, מוערך", הסבירה בק, "אנחנו רק רוצים להביא את הרמה הזאת של הקינוחים, את תרבות הפטיסרי הצרפתית הזאת, לכל הארץ".

הוויזואליה אכן מהממת, והטעמים נדרשו מן הסתם ליישר קו, כמו גם נורמות מקומיות אחרות. "היינו צריכים לעשות התאמה מבחינת גודל של מוצרים, כי ישראל מאוד משפחתית. לא תמצא כאן כמעט ישראלי שקונה שתי עגבניות לארוחת ערב. לכן המוצרים שלנו מאוד גדולים, והעוגות ברובן מפתיעות בגודלן".

הריקוד הזה - רגל אחת בקלאס האירופי ורגל שנייה במזרח התיכון - מסקרן רק עיתונאי עם שאלות מיותרות. בק עצמה דווקא נהנית מהאתגר. "אני לא חושבת שאפשר לשים תווית על מה שישראלים אוהבים. זה קיבוץ גלויות, ולי יש גם דברים שמשלבים טעמים מכאן, וגם עוגה שמכילה פיסטוק ומרציפן, עם השראה מווינה. היה לי חשוב להביא את הכול, החיך הישראלי מאוד מפותח ואני לא מגבילה אותו".

בקס פטיסרי. יהב בק,
"להתחיל בקטן, ולגדול לאט-לאט". בקס פטיסרי/יהב בק
רצינו ליצור משהו קצת יותר יוקרתי, אבל לא להגזים חלילה. להיות פיירים. יש גבול לכמה אפשר לקחת על אוכל

וכך, במקום קונדיטוריה תל-אביבית משלה, רכבה בק עם אחיה ולא נבהלה מהמחסום הזמני. "חשבנו שזאת תהיה הזדמנות להתחיל בקטן, ולגדול לאט-לאט, לראות מה אנשים חושבים, ללמוד מזה ולהתפתח". בינתיים, היא מספרת, ההחלטה מוכיחה את עצמה. "התגובות מעולות. רצינו ליצור משהו קצת יותר יוקרתי, אבל לא להגזים חלילה. להיות פיירים. יש גבול לכמה אפשר לקחת על אוכל".

חודשים ספורים לאחר החתימה שהתפספסה, מתחילה בק את יומה בסביבות שש בבוקר, ולא מסיימת אותו לפני 23:00 בלילה. "אני עובדת לבד במטבח, ואחי עושה כמעט את כל השאר". הימים אולי ארוכים, ועמוסי חלומות גדולים, אבל הרגליים נטועות בקרקע. "בימים כאלה", הודתה, "העבודה נותנת לי המון שקט נפשי, ואני בטח לא יכולה להתלונן".

seperator

בקס פטיסרי, פרטים נוספים והזמנות דרך האתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully