וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילינו את היין שירים לכם את ליל הסדר. אתם חייבים לנסות

בשיתוף שופרסל

14.3.2021 / 10:48

פסח הולך ומתקרב אלינו בצעדי ענק ולא משנה איזו ארוחת חג תהיה לנו הפעם, ברור שיין טוב יהיה חלק בלתי נפרד ממנה. אבל אילו יינות, כמה בקבוקים לקנות ומאיזה סוג? וגם: ארבעה יינות חדשים ברשת שופרסל

יין שולחן פסח. ShutterStock
מה יחכה לנו על שולחן החג?/ShutterStock

מכל חגי ישראל, אין חג שמזוהה יותר עם יין מאשר חג הפסח: במהלך סעודת הסדר אנחנו מצווים לשתות ארבע כוסות יין במסגרת קריאת ההגדה, וכמובן שיין טוב ילך מצוין עם הארוחה הטעימה שנכין (או נאכל היכן שנתארח). ישנן סוגיות רבות בנושא יין לקראת החג, אז הנה כמה תשובות לקושיות הבוערות:

כמה בקבוקי יין לקנות?

כל בקבוק יין סטנדרטי מכיל 4 כוסות (187.5 מ"ל לכוס). לארוחה של 10 מבוגרים מומלץ לרכוש 3-4 בקבוקי יין (בחישוב גס של 1-2 כוסות מלאות לסועד). כמובן לא לשכוח לרכוש גם תירוש לילדים, ואם מדובר בחובבי יין רציניים עם קיבולת גבוהה אפשר לקנות יותר.

האם צריך לקרר את היין?

יינות לבנים מומלץ לקרר יום לפני הפתיחה, יינות אדומים אפשר לשמור בטמפרטורת החדר ופשוט לפתוח.

איזה סוג יין מומלץ לארוחת הסדר?

מכיוון שיש מגוון רחב של מנות שמוגש בארוחה, מומלץ גם לגוון את סוגי היינות, ולרכוש חצי לבנים וחצי אדומים, ככה שכל סועד יוכל למצוא יין שיותר מתחבר אליו.

כמה זמן בקבוקי יין פתוחים נשמרים במקרר?

לאחר הפתיחה בקבוקי יין נשמרים בקירור עד שבוע לשתייה, לאחר מכן הם טובים לבישול.

האם צריך ללכת לחנות יין במיוחד כדי למצוא יינות טובים?

אם בשנים קודמות חובבי יין ואלכוהול היו צריכים להפריד בין קניות המזון לקניות המשקאות החריפים והיין לחג בחנות ייעודית, השנה בשופרסל מציעים מגוון ענק של מותגי אלכוהול איכותיים ואפילו יינות אקסקלוסיביים וחדשים, ככה שבסיבוב אחד תוכלו לסמן וי על כל הקניות לסעודה החגיגית.

סדר פסח יין. ShutterStock
לקרר? כמה לקנות? וכמה זמן אפשר לשמור את היין במקרר?/ShutterStock

יינות חדשים לקראת החג בהשקה מיוחדת בשופרסל

לקראת החג משתפים פעולה ברשת שופרסל עם שניים מהיקבים האהובים בארץ: יקב הרי גליל ויקב רמת הגולן, ומשיקים לרשת ארבעה יינות חדשים, נהדרים ועשירים, שמושלמים לפאר את שולחן החג שלכם, במסגרת ארבע הכוסות ששותים ועליהן מברכים במהלך קריאת ההגדה וכמובן לצד הסעודה.

היינות החדשים מצטרפים למגוון היינות הרחב והעשיר שזמין בסניפים, שמכיל גם יינות נגישים וקלילים במבצעים שווים במיוחד, וגם יינות יוקרתיים שאפשר לפתח עליהם דיונים מעמיקים אל תוך הלילה.

היינות החדשים של יקב הרי גליל

GALIL קברנה 2018 - יין אדום יבש מ-100% ענבי קברנה סוביניון מכרמים ברי קיימא של היקב בגליל העליון. מדובר ביין עשיר ומלא טעמים, שהתיישן בחביות עץ אלון לפני שהועבר לבקבוק, כזה שכיף למזוג לצד מנות עיקריות מכובדות כמו רוסטביף וכתף טלה או תבשילי בקר עשירים כמו גולאש.

GALIL גוורצטרמינר 2020 - יין לבן, חצי יבש המופק מענבי גוורצטרמינר. בשנים האחרונות יינות המופקים מזן לבן וארומטי זה תפסו פופולריות רבה בארץ, והיין הזה, שהגיע מכרמים ברי קיימא בגליל העליון, הוא כיפי במיוחד (גם למי שלא בקיא ביין): ארומטי, נעים לשתייה ועם מתקתקות עדינה שמאוד קל לחבב. הוא נהדר עם המנות הראשונות (גפילטע, חריימה ועם שלל סלטים) וגם עם הקינוחים.

מחירי היינות החדשים: עד 65 ש"ח לבקבוק, ו-2 בקבוקים ב-110 ש"ח.

יין שופרסל. שופרסל,
GALIL קברנה 2018/שופרסל
יין שופרסל. שופרסל,
GALIL גוורצטרמינר 2020/שופרסל

היינות החדשים של יקב רמת הגולן

גמלא גוורצטרמינר 2020 - לראשונה יקבי רמת הגולן משיקים יין גוורצטרמינר שלא בסדרת ירדן, במחיר נגיש ליין מעולה. זהו יין חצי יבש (כלומר, מעט מתקתק), 100% זני, מכרמים גבוהים ברמת הגולן שמספקים לזן תנאים אופטימליים לשגשוג. זהו יין נפלא וקליל, עם המון ניחוחות משמחים, כזה שכיף למזוג לאורחים עוד לפני שמתחילים לקרוא את ההגדה. בארוחה הוא ילך מעולה לצד כרובית צלויה בתנור וקציצות כרישה.

גמלא בלאנקו 2020 - יין לבן יבש שמכיל שילוב מפתיע ולא מסורתי של סוביניון בלאן ומוסקט קנלי, שני זנים ידועים מאוד בניחוחות המיוחדים והנעימים שלהם. הענבים מגיעים מכרמים גבוהים ברמת הגולן. יין מעולה לפתוח לצד עיקריות וראשונות בעלות טעם עדין, כמו דגים צלויים בתנור, ארטישוק ממולא או קציצות עוף עסיסיות.

מחירי היינות החדשים: עד 65 ש"ח לבקבוק, ו-2 בקבוקים ב-110 ש"ח.

יין שופרסל. שופרסל,
גמלא גוורצטרמינר 2020/שופרסל
יין שופרסל. שופרסל,
גמלא בלאנקו 2020/שופרסל

עם שפע עצום של אפשרויות, שיתאימו לכל חך ומשפחה; עם היתרון הגדול, שמאפשר לכם לעשות את קניות האוכל לחג ואת קניות האלכוהול האיכותי במקום אחד; עם המומחים שיכולים לתת לכם טיפים שיעזרו לשלב שתייה עם אוכל; עם מחירים שיפתיעו אתכם ומבצעים שאסור לפספס; ועם היינות החדשים, אותם תוכלו למצוא בשופרסל לקראת פסח הקרוב - אין מקום טוב יותר להצטייד בו בשתייה חדשה ומפנקת.

שיהיה חג שמח עם הרבה אוכל טוב ומשקאות משמחים לצדו!

בשיתוף שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully