וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף שלום קדוש הותקף במהלך שוד ומאושפז במצב קשה

עודכן לאחרונה: 27.3.2021 / 11:20

קדוש, מאבות המטבח הישראלי, נפצע באורח קשה בראשו במהלך ניסיון שוד אלים בבירה, ומאושפז בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם

תיעוד: השף שלום קדוש מתעמת עם גנב ונפצע בראשו/מערכת וואלה!

השף הישראלי שלום קדוש הותקף במהלך שוד ומאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

האירוע התרחש לפני כמה ימים בתחנת דלק בדרך בית לחם בבירה - ושעות ספורות לפני חתונת בתו של קדוש. ככל הידוע, השף הבחין בשודד כשהוא פורץ למכוניתו ומנסה לגנוב ממנה פריטים, ניסה להתעמת איתו, הוטח בחוזקה לקרקע ונפגע בראשו.

החשוד במעשה נמלט. לעת עתה, המשטרה לא הצליחה לאתרו. תיעוד - קשה לצפייה - ממצלמות האבטחה במקום, פורסם זמן קצר לאחר מכן, ומתאר את המתרחש במתחם שניות ספורות לאחר התקיפה.

מחזיקים אצבעות גם בפריז: השף הראשי של ארמון האליזה במחווה לקדוש:

קדוש בן ה-74 נולד במרוקו. הוא עלה לישראל כשהיה בן 13, וגדל בעפולה. קריירת הבישול הארוכה שלו החלה בעבודה כטבח על אוניות נוסעים שיצאו מחיפה, עברה ב-1974 לירושלים, ונטעה בעיר שורשים עד עצם היום הזה.

הוא עבד במלון הילטון, עבר משם למלון "גן־אור" (שהפך במרוצת השנים ללאונרדו פלאזה) והפך לשף המלון, תפקיד אותו הוא מחזיק בגאווה במשך כמעט יובל שנים.

במהלך אותן שנים, ביסס קדוש את שמו בארץ ובעולם, ערך את "האנציקלופדיה לבישול ולאפייה", טווה קשרים עם כוכבים קולינריים גלובליים, ומעולם לא שכח את הבסיס שממנו יצא לדרך.

לפני כשלוש שנים, קיבל את עיטור העיר ירושלים. "הייתי בנסיעה וכמעט נכנסתי בקיר מרוב התרגשות", סיפר אז לאילנה שטוטלנד במעריב, "אני מאוד אוהב את ירושלים, והרגשתי נפלא כששמעתי זאת".

עוד בוואלה!

עורך דין כבן 70 נרצח בחצר ביתו בנשר

לכתבה המלאה
השף שלום קדוש עם אריאל שרון, 2005. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קדוש עם אריאל שרון, 2005/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הגורו שלנו

קדוש, מאבות המטבח הישראלי המודרני, הוא מורה הדרך הקולינרי של עשרות שפים והאיש שהאכיל ראשי מדינה ושועי עולם, נשיאים ואינספור קולגות ממושלנות שביקרו בישראל. הוא עשה את כל זה מבלי לסטות ולו צעד אחד מדרכו הצנועה והחמה.

"שף גדול מתנהל כאדמירל מלא קסם וסמכות. ואכן קדוש נראה כזה. גבוה, זקוף ומאוד אלגנטי", כתבה שרי אנסקי במעריב כבר לפני 15 שנים, "אבל עיקר קסמו וכוחו מתבטא ברגישות, בטוב לב, בביישנות, בצניעות ובנדיבות. בדרכו זו חולש קדוש על צי שלם של שפים מהארץ ומהעולם".

לדבריה, "גם לשפים הגדולים ביותר יש גורו. לזה שלנו קוראים שלום קדוש".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully