וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריקים של שפים: כל הדרכים לשדרג מנות, רגע לפני ההגשה

בשיתוף מלח הארץ

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 14:26

מחפשים רעיונות שיתנו טאץ' סופי ומנצח לבישולים שלכם ויקחו אותם רמה אחת למעלה? הנה כמה טריקים שהמומחים משתמשים בהם, רגע לפני שהמנה מגיעה לשולחן

שף במטבח. ShutterStock
כל הסודות שחיפשתם/ShutterStock

חלק חשוב מאמנות הבישול הוא לדעת כיצד להגיש מנה, ואיך לתת לה את הנגיעות האחרונות, אלו שירימו אותה רגע לפני שהסועדים יתחילו לאכול. תוספת נכונה של עשב תיבול טרי, מלח מתובל, שמן נכון או אגוז מתאים יכולה לספק למנה מרקמים, טעמים וניחוחות שיהפכו אותה לבלתי נשכחת.

לכל שף יש כמה טריקים קטנים כאלו, שגם אתם יכולים ליישם בקלות במטבח הביתי. אספנו עבורכם את הטובים ביותר.

שמן זית כתית מעולה

נכון, אנו רגילים להוסיף את שמן הזית רק בתחילת הבישול, אבל אם נחבר אותו למנה ממש בעת ההגשה, נקבל טעמים וניחוחות נהדרים של השמן הטרי, כאלו שלא מורגשים כאשר משתמשים בו לבישול בלבד.

תוספת קטנה של שמן זית איכותי, ישר מהבקבוק , יכולה לשדרג פסטות, מרקים שונים, סלטים, מרקים קרים כמו גספצ'ו ועוד. יש עולם שלם של טעמים וניחוחות לסוגי שמני הזית השונים, ושווה ללמוד ולהכיר סוגים שונים שלהם.

שמן זית. ShutterStock
שמן זית טוב יעזור/ShutterStock

מלחים מיוחדים

במסעדות נחשבות בחו"ל מוכר כבר מזמן השימוש במלחי סיום (finishing salts) - תוספת קטנה של מלח גס שמספק מרקם וטעם למנות אליהן הוא חובר.

אם גם אתם רוצים להיות חלק מהטרנד, כדאי שתדעו שלמלח הארץ יש סדרה חדשה של מטחנות מלח ים עם תבלינים - סדרת מטחנות אקסטרא תבלינים, שנותנות נגיעה של שף רגע לפני ההגשה, ומוסיפות ממד של פריכות, מליחות, ניחוח וטעם. המטחנות בנויות כך שהן שומרות על טריות התבלינים ויכולת לשדרג מגוון עצום של מנות מכל המטבחים והעדות.

תערובת מלח ים ותבלינים בסגנון חריף: תערובת מלח ים טבעי עם 5 סוגי פלפלים ותבלינים ייחודיים, מקפיצה כל מנה למנה אקסטרא טעימה ואקסטרא ספייסי, מעניקה טעם חריף ועשיר, ושווה לנסות אותה על פיצה, שקשוקה, תבשילי דגים, מרקים אסיאתיים, מוקפצים שונים, קארי ועוד.

תערובת מלח ים ותבלינים בסגנון איטלקי: תערובת מלח ים טבעי בשילוב תערובת תבלינים בניחוח איטלקי - פפריקה מתוקה, פלפל אדום, שחור וצ'ילי, עגבניות מיובשות, אורגנו, בצל ושום יבש, זרעי ושורש סלרי, רוזמרין, מרווה, טימין ועוד. נפלאה בסלטים, פסטה, שקשוקה, פיצה וכן הלאה.

תערובת מלח ים שום ופלפל 4 עונות: תערובת מלח ים טבעי בשילוב שום, פלפל שחור, לבן, אדום וירוק. מוסיפה טעם עשיר וארומטי לכל מנה (פירה, פולנטה, אורז, פסטות) ומשדרגת אותה לאקסטרא טעימה.

מלח הארץ - שום פלפל. יח"צ,
מלחי סיום - הטריק של כל שף/יח"צ

עשבי תיבול טריים

כוסברה: עשב תיבול שמחבר בין מזרח למערב. במזרח משתמשים בכוסברה רגע לפני ההגשה במגוון מנות תאילנדיות - קארי, פאד פאי וכו'. פשוט מוסיפים למנה גבעולים כמעט שלמים מעשב התיבול הארומטי הזה. במערב, כוסברה קצוצה היא תוספת למנות ותבשילי דגים - דג מרוקאי, חריימה ועוד.

עירית: אהובה במיוחד בצרפת ואיטליה. מוסיפה טעם בצלי עדין למנות כמו ריזוטו, פירה, דגים ועופות צלויים ועוד.

בצל ירוק: בסין ויפן מאוד אוהבים להוסיף בצל ירוק רגע לפני הגשת מנות. הסינים פורסים אותו באלכסון (חיתוך שנקרא "אוזני סוס") והיפנים, לטבעות דקיקות. תוספת נהדרת למוקפצים, מרקים ותבשילים שונים.

פטרוזיליה: הכי ים-תיכונית - פטרוזיליה קצוצה היא תוספת נהדרת לפסטות, סירי קציצות, פתיתים ואורז, וכן למאפים יוונים/טורקים כמו מוסאקה.

בזיליקום: כמו הכוסברה, גם הבזיליקום זוכה לאהבה במזרח ובמערב. בתאילנד, בה ניתן למצוא לפחות ארבעה סוגים שונים של בזיליקום, הוא מצטרף לתבשילי קארי שונים ומהווה מרכיב חשוב באחת המנות הלאומיות: פאד קפאו (בתרגום ישיר - מוקפץ עם בזיליקום). במערב לעומת זאת, יש לו תפקיד חשוב בסיום מנות במטבח האיטלקי - הוא מוסיף המון לרטבים כמו בולונז (ראגו אה לה בולונזה בשמו המלא) ומרקים שווים כמו מינסטרונה.

שמיר: לעשב תיבול הנהדר הזה יש נוכחות יפה במזרח אירופה, ושמיר טרי הוא תוספת אהובה מאוד למרקים כמו מרק עוף ובורשט.

אגוזים וזרעים קלויים

שקדים פרוסים קלויים: ג'וקר בארסנל של כל בשלן. מקפיצים כמעט כל מנה מלוחה, מסלטים דרך תבשילי קדירה, קציצות, מרקים ומאפים שונים כמו פשטידה וקיש.

צנוברים קלויים: מעולים לשדרוג מנות חומוס על מרקמיו (חלק, מסבחה וכו') ונהדרים גם מעל מנות עוף, טלה או דגים.

בוטנים: גרוסים או חצויים, בוטנים הם שדרוג אהוב למוקפצים ותבשילי קארי ממדינות שונות. מוסיפים ניחוח עדין ומרקם נהדר.

שומשום: כמו הבוטנים, גם השומשום מתחבר מצוין למרקים ומוקפצים שונים, בעיקר מרקים בסגנון ראמן יפאני. הוא גם מוסיף המון למאפים מלוחים עם בצקים פריכים.

בשיתוף מלח הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully