וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם השתנה, וגם אנחנו": אחת המסעדות הטובות בעולם הטילה פצצה חכמה

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 9:26

המחיר הפנטסטי של תפריט הטעימות הבסיסי נשאר דומה, אבל כל השאר דווקא טולטל, והעולם כולו צופה בעניין

מסעדת אילבן מדיסון פארק, ניו יורק. Giphy
"לעמוד ברף". מסעדת אילבן מדיסון פארק/Giphy

הטלטלה הגלובלית שיצרה מגיפת הקורונה עדיין לא דעכה, אך רעשי המשנה שלה נותנים אותותיהם כמעט בכל שדה, תחום ומקצוע. דבר גורר דבר, ואבני הדומינו הראשונות - ביטחון כלכלי, ביטחון תזונתי וביטחון תעסוקתי - צפויות להפיל אחריהן לא מעט סלעים, מוסכמות מקובעות של שנים.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

הדחקה אנושית שמעיפה מתחת לשטיח התרחשויות בקצה השני של העולם, ותפיסת עולם שמסרבת להכיר בקשר בין אותם קצוות, כבר לא יכולות להתקיים בנינוחות בעולמנו. במיוחד בעולמנו. "אנחנו חייבים לשנות את התזונה שלנו", אמר דיוויד אטנבורו, "כדור הארץ לא יכול להתקיים כשעליו מיליארדי אוכלי בשר".

ואם אטנבורו - ככל הנראה האדם שיודע הכי הרבה על העולם הזה - אומר, אנשים מתחילים להקשיב. וגם מסעדות. ומתחילת השבוע - גם אחת המסעדות הטובות בעולם.

"להגדיר מחדש מהו שפע". המהלך הדרמטי של EMP:

"העולם השתנה בשנה החולפת, וגם אנחנו. כשנפתח מחדש, נגיש תפריט על טהרת הצומח, ללא שום שימוש במוצרים מן החי. כל מנה תורכב מירקות, מהקרקע ומהים, וכן מפירות, קטניות, פטריות, דגנים וכל כך הרבה דברים נוספים"

פוסט האינסטגרם של דניאל הום היה מפורט, מושקע ומושכל. השף הנחשב של מסעדת "Eleven Madison Park" בניו יורק סיפר בו על העולם לפני הקורונה, על העולם במהלך הקורונה ועל העולם שאחרי הקורונה. מסקנתו פשוטה.

"זה הזמן להגדיר מחדש מהו שפע, ואיך הוא יכול לשרת עבור כולם מטרה נעלה יותר, ולבסס קשר אמיתי עם הקהילה", סיפר, "אנחנו נרגשים לחלוק את האפשרויות המגוונות של מטבח מן הצומח, תוך שאנו מעמיקים את הקשר שלנו לבית, בית במשמעות של עיר ובית במשמעות של כדור הארץ".

לב של אביר בריטי

האם תקשיבו לקשיש בן 94 שיסביר לכם איך להציל את עצמכם?

לכתבה המלאה

"סיכון ששווה לקחת". הפוסט של דניאל הום:

הום השווייצרי הגיע ל-EMP בשנת 2006, וכחמש שנים לאחר מכן הצליח לרכוש אותה יחד עם שותפו. היא נחשבת לאחת המסעדות הטובות בארצות הברית ובעולם כולו, ומחזיקה שלושה כוכבי מישלן מאז החלפת הבעלות.

תפריט הטעימות שלה - 335 דולר לאדם, כולל טיפ - כלל לאורך השנים אינספור וריאציות מן החי, לרבות ברווז בגלייז לבנדר, סרטנים, צדפות, כבד אווז ומנה מיתולוגית של קיפוד ים עם תפוחים ועשבי תיבול. מחירו, אגב, לא צפוי להשתנות בעקבות המהלך.

"זה יהיה אתגר עצום לעמוד ברף הקלאסיקות שלנו ולספק אתכם", הודה, "אבל אנחנו מאמינים שמדובר בסיכון ששווה לקחת, ואנחנו לא יכולים לחכות לחלוק עמכם את תוצרי עבודתינו".

מסעדת אילבן מדיסון פארק, ניו יורק. Giphy
שאלה אחת ריחפה באוויר. מסעדת אילבן מדיסון פארק/Giphy

המסעדה, שהייתה סגורה מאז מרץ 2020, צפויה להיפתח במתכונתה החדשה ב-10 ביוני. "תוך כדי ההכנות, שאלה אחת ריחפה כל הזמן באוויר", תיאר הום, "איך האוכל שלנו, הפילוסופיה שלנו, יכולים לשקף כל מה שלמדנו באחת השנים הקשות ביותר בחיים שלנו?".

התשובה, סיפר, הייתה ברורה - "מהותה של המסעדה, תמציתה, נותרו חזקים מתמיד. אנחנו מחכים לקבל אתכם חזרה ולהוכיח את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully