וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך טרנדית ייחודית להכנת קפה איכותי במכונה - או מסוכנת?

6.7.2021 / 6:00

אנשים החלו להכניס חלב במקום מים למכונת הקפה שלהם כדי להשיג תוצאה טעימה ואיכותית יותר, אך ברשת מזהירים מהסכנות שטומנת השיטה הזאת וקובעים: אל תנסו את זה בבית

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

אוהבים את הקפה שלכם עם חלב מוקצף? אם כך ודאי תהיתם לעצמכם פעם אם ניתן להכניס חלב במקום מים למכונת הקפה ולקצר תהליכים. התשובה היא שניתן, בהחלט. רצוי? ממש לא.

הכול החל כשמשתמש טיקטוק שיתף את הדרך שבה הוא שותה את הקפה של הבוקר - כשבמקום מים הוא ממלא את מכונת הקפה שלו בחלב. משתמשת הטיקטוק good.food.gang - שמשתפת באופן קבוע סרטונים על מאכלים ומשקאות - החליטה לתת לזה צ'אנס ומילאה את המיכל הייעודי בחלב. היא טעמה את התוצר והכריזה: "המשקה הרבה יותר מריר מהרגיל". בתגובה היא סיפרה שנגמר לה החלב באמצע הניסוי ולכן נאלצה למלא את המכונה מחדש וכתבה: "לא בטוחה אם זה הרס את הניסוי".

לפני שאתם רצים לנסות את זה בבית, משתמשי טיקטוק אחרים הזהירו שלא לנסות זאת. אחד כתב: "את לא אמורה לעשות את זה. החלב עלול ליצור עובש במכונה ולהרוס אותה". אחר הסכים וכתב: "לזכרה של מכונת הקפה שלך. מחר יהיה שם עובש". אדם אחד סיפר על חוויה מצערת משלו וכתב: "כן, גם אני עשיתי את זה ומכונת הקפה שלי נהרסה".

צפו בטריק שלה - אבל אל תנסו אותו בבית:

"רק בגלל שאתם יכולים - זה לא אומר שאתם צריכים"

באתר portafilter.net סיפקו מספר סיבות מדוע אסור להוסיף חלב למכונת הקפה. "הוספת חלב ישירות למכונת הקפה היא בהחלט דרך קלה יותר מאשר חימום חלב בנפרד. זה גם יחסוך מכם שטיפת כלים נוספים", נכתב באתר, "טכנית, ניתן להכניס חלב למכונת הקפה, אבל רק בגלל שאתם יכולים - זה לא אומר שאתם צריכים. יש סיבה שרוב מכונות הקפה מגיעות עם הוראות מפורשות שאומרות שאסור להכניס חלב למיכל המים. מלבד זה, הטעם ייפגע עקב חימום מוגזם של החלב והשתלטותו על טעם הקפה, כך שהתוצאה תהיה בעיקר חלב ומעט קפה".

חלב במכונת הקפה. Tiktok/good.food.gang, צילום מסך
לא, אל תעשו את זה/צילום מסך, Tiktok/good.food.gang

באתר נכתב גם: "בנוסף לכל זה, חיידקים עלולים להתפתח במכונת הקפה, עובש עשוי לצמוח בכל מקום שהחלב נגע בו בתהליך הכנת הקפה וזה עלול לפגום בטעם הקפה גם בעתיד. לכל הפחות תצטרכו לבצע ניקיון פנימי במכונה אחרי כל הכנת כוס קפה וגם במקרה כזה לא תוכלו להסיר את כל שאריות החלב שיוותרו בו, אלא אם תפרקו את המכונה לגמרי. כמו כן - החלב עלול להקריש ולסתום את המכונה".

לאחר ש-good.food.gang נחשפה לתגובות המפתיעות, היא סיפרה שהיא מיהרה לשטוף את מכונת הקפה שלה והעבירה בה תמיסת חומץ מדוללת מספר פעמים כדי להבטיח שהמכונה תמשיך לתפקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully