וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו פיניש: כשוויסקי מאירלנד פוגש חביות רום וברבן

זיו לנצ'נר, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 9:27

מותג וויסקי וותיק השיק שני ביטויים חדשים, שהתיישנו בחלקם בחביות רום וברבן. יצאנו לטעום

בעולם שהולך לכיוון של משקאות אלכוהוליים קלים יותר, נוחים לשתייה וידידותיים לערבוב, ובמזקקה אירית כמו בושמילס, שהוויסקי שלה ידוע כמעודן יחסית, לא מפתיע לפגוש סדרה חדשה, שמסתובבת גם בחביות שהכילו בעבר משקאות אחרים.

בושמילס 5. באדיבות היבואן,
"פינישים" - הכל נגמר בחבית/באדיבות היבואן

BUSHMILLS CASK FINISH

סדרת BUSHMILLS CASK FINISH שולחת 30 אחוז מהבלנד (החלק הסינגל מאלטי) לסיים את ההתיישנות בחביות שפעם שכן בהן משקה אלכוהולי אחר, שעיצב את אופיין, ואז מערבבת את החלק הזה ב־70 אחוזי הגריין וויסקי המוכרים של המזקקה.

התוצאה: תוספות טעם וריח באדיבות ההיסטוריה של החביות. שני משקאות בסדרה הגיעו עכשיו לכאן: אמריקן אוק, שהושפע מברבן, וקאריביאן רום, שהושפע, כמובן, מרום קאריבי. בהמשך צפויים לנחות שניים נוספים, שניהם בעלי רקע צרפתי: אחד מחביות שהכילו קלבדוס ואחד מחביות שהשתכשכו ביין בורדו.

בושמילס 1. באדיבות היבואן,
בשומילס בסיומת אלון אמריקאי - פיניש בחבית שעברה שתי חריכות/באדיבות היבואן

BUSHMILLS AMERICAN OAK CASK FINISH

הוא עשה את הפיניש בחביות עץ אלון אמריקאי לבן, שעברו שתי חריכות, לאחר שנתיים או שלוש של חוויית ברבן. הוא מתוק וענוג באף - דבש, וניל ומייפל, וגם בפה, קרמלי כזה. החריכה לא ממש דומיננטית בטעם, הסיומת לא דרמטית, והתחושה הכללית, מה נגיד, זורמת. וויסקי שתי מאוד, ובגיבוי קרח, קיצי לגמרי - גם במושגי תל אביב. וזה כיף.

בושמילס 2. באדיבות היבואן,
פיניש של רום קאריבי. בושמילס/באדיבות היבואן

BUSHMILLS CARIBBEAN RUM CASK FINISH

הסיפור של הקאריביאן רום שונה. השליש שלו עשה את סיום הסטאז' בחביות שאירחו רום במשך שבע שנים לפחות. הרום, נוסף לקטע הנצחי שלו, נחשב כיום לקטגוריה המתפתחת בעולם האלכוהול. במקרה זה הוא גויס כדי להנגיש הוויסקי, וההשפעה שלו כאן רבה מזו של הברבן. האף סוער יותר (מתפוחים ועד פירות טרופיים) והפה מתעתע: מתוק מצד אחד, מריר עד עוקצני מצד שני. לסיום, הסיומת מתמשכת מעט. הוויסקי הזה, שנשתלו בו זיכרונות רום, עשיר ומיוחד מהוויסקי שעבר בדרך הברבן.

ועדיין, אותי תפס יותר האמריקן אוק, דווקא בגלל שהוא, כפי שאומרים בשפתו, איזי גואינג כזה, ולא עושה מעצמו ומהשתייה שלו עניין. עד אוקטובר לפחות, למי יש כוח ליותר.

המחיר: 129 שקלים לבקבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully