וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוץ מסתורי, 34 מיליון זכרונות ואינספור קונספירציות: הנוסחה החדשה של קולה זירו

19.7.2021 / 6:00

ענקית המשקאות הקלים שמה בצד עשורים של טראומה והודיעה על מהלך היסטורי. זה נמשך, כרגיל, בסערת רשת גלובלית

כריסטיאנו רונאלדו מזיז במחאה שני בקבוקי קוקה קולה במסיבת עיתונאים/ספורט1

לא משנה כמה גדולה החברה שלך, איזה נתח שוק היא מחזיקה בשוק ומהי טביעת הרגל האיקונית שלה בתרבות הפופולרית, כשמהלך שיווקי אסטרטגי שלך הופך לשיעור מבוא בכל קורס שיווק וקמעונות בעולם, וכשאותו מהלך מהווה בסיס לאינספור עקיצות באותה תרבות פופולרית עצמה, אתה מתחיל להיזהר, להתאבן ולדרוך במקום.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

זה המקרה של קוקה קולה ופיאסקו ה-New Coke שלה מ-1985. אז זה עלה בפגיעה ישירה של משהו כמו 34 מיליון דולר, במכת הדף כלכלית שסכומיה לא נחשפו עד היום, ובמהלומה תדמיתית שאיימה לרסק את החברה. לא רע בשביל 79 ימים.

זה גם איפשר לה, בתהליך אמריקני מזוקק שמשלב קפיטליזם וסגידה מותגית, לצמוח מחדש ולחלוב מכל הרע הזה את כל הטוב האפשרי.

36 שנים לאחר מכן, ושבועות ספורים לאחר הסטירה שחטפה מכריסטאינו רונאלדו, היא מרגישה בשלה להמר מחדש.

המסע הנוסטלגי תם. קוקה קולה רוכבת על "דברים מוזרים":

ציוץ מסתורי אך מלא עוצמה של קוקה קולה בישר לפני ימים ספורים על "פחית חדשה ונוסחה חדשה", והכין את העוקבים לקולה זירו "משופרת וטעימה יותר", תחת ההאשטאג הסולידי #BestCokeEver.

על פי בכירים בחברה, שהרחיבו בנושא אך לא באמת הרחיבו בנושא, הכוונה הייתה "לשנות את המשקה באופן כזה שהוא יספק טעם קולה איקוני יותר". שוב, סולידי. הצהרה נוספת ממטה החברה הבהירה כי "השינוי ישקף אופטימיזציה של הקולה הקיימת ושל מרכיביה", והבטיחה שמרכיבי הבסיס שלה לא ישתנו, וכי "כל המרכיבים הרשומים והמידע התזונתי יוותר ללא שינוי".

בנוסף, הבהירה החברה כי הגירסה החדשה כבר נמכרת בנקודות מסוימות באירופה ובאמריקה הלטינית, וגוררת תגובות חיוביות מצרכנים. המשפט הזה לבדו הוביל, כמו שמשפטים כאלה עושים בדרך כלל, לתגובות-נגד מצד לקוחות, כולל גולש ממקסיקו סיטי שצילם את הפחית החדשה בידו והודיע לעולם שהוא "מאוכזב".

האמת נחשפת

ה"צביעות" של כריסטיאנו רונאלדו בפרשת קוקה קולה

לכתבה המלאה

"משופרת". הציוץ של קוקה קולה:

הצלחת המהלך תיקבע רק על ידי הלקוחות עצמם, והם כבר מתחילים לרעוד

הפחיות החדשות צפויות להגיע למדפים ברחבי ארצות הברית בסוף החודש, ולהציב רף תחרות חדש לפפסי זירו. ועוד אומרים שההיסטוריה לא חוזרת על עצמה.

הצלחת המהלך - משווק לעייפה ככל שיהיה - תיקבע, כפי שאותם בכירים בוודאי זוכרים (או לא זוכרים), רק על ידי הלקוחות עצמם, והם כבר מתחילים לרעוד. מעצבים ומחשש של ממש משינוי.

"כדאי מאוד שתהיה לכם תכנית גיבוי למקרה שזה נדפק כמו הניו-קוק", תבע אחד מהם תוך שהוא תוהה אם הם בכלל זוכרים את אותו פיאסקו, "תפסיקו להתעסק עם דבר טוב, לעזאזל!".

פפסי עצמה הטרילה את קוקה קולה בגאוניות, ותהתה אם "עוד מישהו מרגיש דז'ה-וו?", וגולשים נוספים שאלו למה לשנות משקה אהוב כל כך.

קוקה קולה מנסה לעת עתה לעמוד בפרץ, ואפילו ענתה לחלק מהתגובות. "אנחנו ממשיכים לפתח ולשפר ונרגשים להביא את המוצר החדש למעריצים כמוך", הסבירה בעמוד הטוויטר שלה, "כדאי לך לנסות". תוך כמה ימים - 79 ימים ליתר דיוק - נדע בדיוק אם אותם מעריצים מסכימים עם זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully