וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אנד ג'ריס לא תמכור גלידה בהתנחלויות: "סניף חדש של גולדה תחת כל מפעל"

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 7:27

ההחלטה הפוליטית של ענקית הגלידה האמריקנית הכניסה את הרשת הישראלית לסחרור, ואת המתחרות למתקפה

סיפור בדקה: בן אנד ג'ריס יוצאים מהארון/אולפן וואלה, סיפור בדקה

פצצת הגלידה הפוליטית שהטילה הערב (יום שני) חברת בן אנד ג'ריס, ולפיה היא אינה מוכנה עוד למכור את תוצרתה בהתנחלויות ("השטחים הפלסטיניים הכבושים", כהגדרתה), הותירה את הרשת הישראלית סוערת במיוחד, גם ביחס לעצמה, את עולם האוכל המקומי כולו תוהה ומבולבל, ואת המתחרות דרוכות.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

"המדינה הזו קטנה בשביל שתינו", הודיעה גלידה גולדה כצפוי בחשבון האינסטגרם שלה, "אנחנו גאים בזכות למכור גלידה תוצרת כחול לבן, לכל אזרחי ישראל".

בעלי החברה עדי אביטל הוסיף כי "רשת גולדה מאמינה כי גלידה נועדה לשמח אנשים. כרשת כחול לבן אנו גאים בישראליות שלנו ובזכות שניתנה לנו למכור גלידה לאלפים רבים של ישראלים בכל רחבי המדינה".

"מנוגד לערכינו". הודעת בן אנד ג'ריס:

הניסוח הראשוני, ששמח מאוד לאידה של בן אנד ג'ריס, נתקל בתגובה כועסת מצד הזכיין הישראלי. "כנראה שהשליח השאיר אתכם יותר מדי זמן בשמש", תקף בתגובה בעמודי הסושיאל, "במקום שנהיה יחד מול המחרימים, בעד ישראל, אתם דופקים קולגות ומאות עובדים ישראלים שמייצרים כאן את הגלדיה? לא הכול זה תחרות, יצאת מקולקלים".

גולדה מיהרה לקחת צעד אחורה, קיבלה את הביקורת וערכה את הפוסט. "בשום אופן לא היינו רוצים לפגוע בפרנסה מקומית. נהפוך הוא, אנחנו דוגלים בייצור כחול-לבן ומכל מקום בארץ", הסבירה, "הפוסט נכתב כתגובה להחלטה של המותג הבינלאומי, וחלילה לא כנגד המפעל המקומי ועובדיו".

רשת הגלידריות דלי קרים הצטרפה אף היא לשיח ועמדה לצדה של בן אנד ג'ריס ישראל. "כמו הרבה דברים בחיים, הנושא מעט יותר מורכב מאשר לפסוק אותו מיד בחרם צרכני", הודיעה, "הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס בישראל מפרנס מאות עובדים ישראלים בדרום, כך שלהפסיק לצרוך מהגלידה שלהם אומר פגיעה ישירה בתעשייה מקומית. כבעלי מפעל בראשון לציון שמייצר גלידה למעלה מ-32 שנה, נוכל רק להזדהות, לתת כתף תומכת ולהמשיך לעודד צריכת גלידה מקומית. כשזה מגיע לגלידה, אין מקום לפוליטיקה".

הודעת בן אנד ג'ריס

"לא נמכור גלידה בהתנחלויות"

לכתבה המלאה
גלידה גולדה מול בן אנד ג'ריס. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יצאתם מקולקלים". בן אנד ג'ריס נגד גולדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעת ענקית הגלידה האמריקנית הסבירה בלקוניות יחסית כי פעילות מסחרית ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים אינה עולה בקנה אחד" עם ערכיה.

היא הבהירה כי רישיון הזכיינית הישראלית, שמאפשר שיווק בהתנחלויות, לא יחודש בסוף השנה, וכי שיווק הגלידה בישראל יימשך על בסיס הסדר חדש.

חברת בן אנד ג'ריס ישראל מיהרה להגיב, ומסרה כי ההחלטה נולדה בעקבות סירובה לדרישה. "אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל", נמסר, "זוהי פעולה חסרת תקדים. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באיזור הדרום".

"ישראל קטנה בשביל שנינו". גולדה מגיבה:

לצד קריאות אינסטינקטיביות לחרם צרכנים על אימפריית המזון שהיא יוניליבר, תהו גולשים רבים אם הפיינטים המפורסמים של בן אנד ג'ריס ייעלמו מהמקררים, ומה בדיוק לוח הזמנים הנגזר מההודעה הדרמטית. אחרים, כמקובל בימים אלה, הסתערו על המקלדות ונלחמו מה שאפשר להגדיר כקרב הסברה שתם כמעט מיד לאחר פתיחתו.

כל השאר, באופן יעיל יותר כנראה, מצאו נחמה בעקיצות על איכות הגלידה, על טעמיה הביזאריים לעתים, ועל האוצר המסחרי שנפל בחלקן של היצרניות האחרות.

הרשת מסתערת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully