וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות "הסודיים" והמעולים של היקב הענק

פדרו חימנז

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 12:08

בהשקט ובבטחה, אחד היקבים המסחריים הגדולים בישראל מוציא לאור סדרת יינות אישיים, מרתקים וטעימים במיוחד

יקב טפרברג, מייצר מיליוני בקבוקי יין בכל שנה, בכל רמות המחיר ובכמה רמות איכות. לאחרונה זכו שניים מיינות היקב במדליות זהב בתחרות היין הבינלאומית החשובה Decanter 2021. סגנון היינות הקונסיסטנטי, המוכר והאהוב, נובע מעבודה מאומצת של צוות הייננים, תחת הנהגתו של היינן הראשי, שיקי ראוכברגר.

ליקב ענק, בסדר הגדול של טפרברג, קשה לעשות ניסיונות כאלו או אחרים ולייצר יינות בכמויות קטנות של כמה מאות בקבוקים. כאן נכנסת לתמונה סדרת הקפסולה של דני פרידנברג, הצעיר שביינני היקב, שעלה לארץ מניו יורק, למד באוניברסיטה העברית והשלים את התואר בייננות באוניברסיטת קורנל. סדרה שמאפשרת ליינן לבטא את הסגנון האישי שלו, תוך מתן ביטוי נהדר לזן הענבים ולכרם.

גרנאש טפרברג 19. יח"צ,
גרנאש 2019, רק 800 בקבוקים במחיר 80 שקל/יח"צ

ניחוח מצוין של פרי אדום

בינתיים הושקו שני יינות בסדרה, הכמויות קטנות במיוחד וכמוהן כמות המקומות בהן ניתן למצא את היינות. מקומות שדני בחר בפינצטה.

גרנאש 2019

אחד היינות שגורמים לך ליהנות מיינות אדומים גם במזג האוויר הישראלי בקיץ. גרנאש מכרם במורדות הרי יהודה, בעל חשיפה פחותה לשמש שמאפשרת הבשלה מתונה של הפרי ושמירה על רעננות ואופי הזן.

הענבים נבצרו ידנית עם שמירה על כל עינב, והיין שתסס ללא ריסוק במיכלים פתוחים, עבר תסיסה טבעית ראשונה ולאחר מכן בעזרת תוספת שמרים. הוא התבגר מעט בחביות ישנות כמעט "גמורות" , די לשמור על ניחוחות הפרי האדום המצוין יחד עם מעט אדמתיות ואיזון וקלילות יוצאים מהכלל. כמות: 800 בקבוקים בלבד. המחיר: 80 שקל

רמאטו טפרברג. יח"צ,
רמאטו 2019, 1,200 בקבוקים במחיר 80 שקל/יח"צ

פאנקי ונהדר

רמאטו 2019

סגנון שמקורו באיזור פריולי בצפון איטליה, משמעות השם היא נחושת וכך גם צבעו של היין שהוא. בעצם סוג של יין כתום. הןא נעשה מענבי פינו גרי, מכרם בגובה 900 מטר בהרי יהודה, ממנו בוחר דני את הגפנים בעלות ההבשלה הפנולית הגבוהה יותר בכדי לייצר יין שאינו לבן. ענבי פינו גרי מתחילים את דרכם כלבנים וממשיכים לכיוון אפור או כהה יותר.

היין נוצר בתסיסה אלכוהולית ראשונה על הקליפות של כשבוע כולל פיז'אז' (שבירה של השכבה של המשקעים והקליפות שמתאספים בחלקו העליות של מיכל התסיסה), שפיה, תסיסה נוספת בחביות והתיישנות של כעשרה חודשים בחביות כמעט נייטראליות.

יין פירותי עם מעט "פאנקיות" יפה, שמריות קלילה, חמיצות טובה ובכלל יין מרתק שמתפתח בין לגימה ללגימה. כמות: 1,200 בקבוקים. המחיר: 80 שקל.

קשה לסיים את הסקירה בלי להביע גם הערכה לאכסנייה - ולא רק ליינן: כל הכבוד ליקב הענק שנותן במה שונה ויצירתית ליינן שחושב אחרת. שווה לחפש את היינות בחנויות המתמחות אבל סביר יותר שתמצאו אותם במסעדות תל אביביות ומלונות בוטיק.

יין טפרברג גרנאש. יח"צ,
שני היינות "המחתרתיים" של דני פרידנברג. טפרברג מאפשר ביטוי גם לייננים הצעירים וקוטף את הפירות/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully