וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוצרים בלי הפסקה: יקבי כרמל חוגגים 139 שנות בציר

סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 11:57

עם יותר מ-100 כורמים ו-350 חלקות כרם ברחבי הארץ, היקב הוותיק פותח את בציר 2021

"פתחנו את הבציר עם 80 טון ענבי סובניון בלאן משתי חלקות מבקעת ערד המיועדים ליינות בסדרת פרייבט קולקשן האהובה". אומר יפתח פרץ, היינן הראשי של יקבי כרמל. "החורף השנה היה חם ושחון והאביב והקיץ היו נוחים יחסית ואפשרו את הבשלתם של הענבים בקצב הטבעי להם". הוא מוסיף.

"עושה רושם שיש פיחות כמותי קל בזנים מסוימים, אך יחד עם זאת ניתן לראות שיפור משמעותי במדד הפגעים ובענבים. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות למשפחות הכורמים המלוות את יקבי כרמל לאורך השנים ולצוות העובדים האגרונומים והייננים המסור שעובד איתי".

בציר 2021. יח"צ,
בציר 2021 - יקבי כרמל מתחילים בחגיגה/יח"צ

מרמת הגולן עד בקעת ערד

הבציר יתבצע השנה ב-350 חלקות כרם הפזורות ברחבי הארץ: מקדמת צבי, שבעמק הבכא הצפוני ועד בקעת ערד בדרום, על ידי כ-8 בוצרות שיעבדו בו זמנית בכל יום. במקביל, ייערך גם בציר ידני בכרמים הוותיקים של היקב.

בציר 2021. דייויד סילברמן,
בציר 2021 - ליקבי כרמל 350 כרמים ברחבי ישראל/דייויד סילברמן

שלושים ושניים זני ענבים

בבציר השנה, יבצרו ביקבי כרמל 32 זנים איכותיים ביניהם: זיפנדל, שיראז, פטיט סירה, פינו גרי ועוד. כמו כן, יבצרו כמויות גדולות מהרגיל של 'גרנאש בלאן' מאזור זכרון, 'מרסלן' מאזור לטרון וזכרון יעקב ו'גרנאש נואר' מאזור כפר דניאל. זנים המותאמים לאקלים ולטעם הישראלי, המשמשים לעשיית יינות רוזה שאנחנו כל כך אוהבים לשתות בשנים האחרונות.

במהלך הבציר, יפעיל היקב גם טכנולוגיות חדישות ומיכון מתקדם כמו מערכת קליטת הענבים הייחודית, המשמשת לעשיית יינות הפרמיום תחת תת המותגCARMEL SIGNATURE, המהווים כ-10% מכלל הענבים שיבצרו השנה.

כרם קריניאן ותיק מזכרת בתיה כרמל. דרור דותן,
כרם קריניאן ותיק במרכז הארץ/דרור דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully