וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות מעצבים: האם הרוזה הזה שווה 1,600 שקל?

מירה איתן, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 15:49

כל אחד מהבקבוקים של היצרן מדרום צרפת הוא יצירת אומנות בפני עצמה. יצאנו לבדוק האם גם היינות שבתוכם כאלה, במיוחד השניים שעבורם נשלם את המחיר שבכותרת

האזור הראשון בשטחי צרפת (כלומר, בגבולות צרפת של ימינו), אליו הביאו הרומאים גפנים לייצור יין, הוא לנגדוק שבדרום מערב צרפת, צפונית לספרד. בשנות השמונים של המאה הקודמת הפיקו באזור כ- 10% מתפוקת היין העולמית, והכמות הייתה חשובה יותר מהאיכות.

ואז החליטו היצרנים המקומיים לדאוג לכרמים, לגפנים ולזני ענבים חדשים, איכותיים יותר. הזנים המאפיינים היום את האזור הים תיכוני הזה הם בעיקר גרנאש (במזרח), מורבדר וסירה (במערב). רוב היינות המיוצרים באזור אדומים. היום האזור הוא אחד הנחשבים בעולם היין. לאחרונה טעמנו כמה יינות של אחד היצרנים המובילים באזור, Gérard Bertrand.

ג'רארד ברטרנד, דור שלישי לעוסקים בייצור יין, גילה את התשוקה שלו ליין כבר בשנת 1975 כשעבד בבציר. 12 שנים של לימודי ייננות לצד אביו, ג'ורג' ברטרנד, הכשירו אותו למלאכת הייצור.

בעברו היה ברטרנד שחקן עלית בליגת הרוגבי הצרפתית, אך בעקבות פטירת אביו, חבר סופית בשנת 1987 לעסקי היין המשפחתיים ופיתח אותם ב-16 אחוזות, כשהדגש על הקו המחבר ביניהם, השאיפה לאיכות וקיימות, המתבססת גישה ביו-דינמית. וגם הבקבוקים עצמם. כל אחד מהם הוא יצירת אמנות בפני עצמה שיש מצב שתרצו לשמור בבית.

וכך, בערב נחמד של אמצ"ש, התכנס צוות הטועמים שלנו באחד המקומות האהובים עלינו במרכז: הגלריה "הסודית" בבית המשקאות של נפתלי, שבתחנת הדלק בציר האלוף שדה, בגבעתיים. כדי לטעום ולשפוט: האם היינות האלה יפים מפנים כפי שהם מבחוץ.

יין הממפטון. באדיבות היבואן,
Hampton Water 2020/באדיבות היבואן

Hampton Water 2020 היין פרי שיתוף פעולה בין ג'ון בון ג'ובי ובנו ג'סי לבין ג'רארד ברטרנד. מיוצר מענבי גרנאש, סינסו ומורבדר. צבע סלמון בהיר יפהפה. רוזה יבש, מינרלי, רענן ואלגנטי, עם ניחוחות פירותיים ופרחוניים, תיבול קל ואפילו עישון קל. בפה איזון, מרקם קטיפתי נעים וסיומת ארוכה של אשכוליות במרירות קלה ומרעננת. רוזה מהנה ביותר. המחיר: 109 שקלים. ניתן להשיג גם בבקבוקי מגנום, דאבל מגנום ומתושלח (6 ליטר).

טיעמה 3 גיא הרן. גיא הרן,
מאחר שלא שותים על בטן ריקה, הקפדנו מדי פעם גם לנשנש.../גיא הרן

טעמנו גם Orange Gold 2020 - יין כתום (יין לבן שהופק בתהליך של יינות אדומים). מיוצר מענבי שרדונה, גרנאש לבן, ויונייה, מרסאן, מאוזק ומוסקט. צבע כתום זהב נוצץ. ניחוחות מורכבים של פרחים לבנים ופירות מסוכרים ומעט פלפליים. בפה רעננות נעימה עם מרקם מלטף וסיומת ארוכה ומעט מרירה. יין כתום נעים, למי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם היין הכתום. עדיין לא נמכר בישראל.

קוט דה רוז שרדונה. באדיבות היבואן,
Cote Des Roses Chardonnay 2019/באדיבות היבואן

Cote Des Roses Chardonnay 2019 - סדרה זו מתאפיינת בקבוקים ייחודיים שבבסיסם צורה של ורד. זהו שרדונה קלאסי מיושן, מלולקטי, חמאתי, אינטנסיבי ובשל, לצד ניחוחות פירותיים אקזוטיים, וסוכריות אגס ואננס. בפה מרקם עשיר המלווה במינרליות. לחובבי השרדונה של פעם. המחיר: 95 שקלים.

קוט דה רוז רוזה. באדיבות היבואן,
Cote Des Roses Rose 2020/באדיבות היבואן

Cote Des Roses Rose 2020 - צבע ורוד כתמתם תפוזי רך שנוצץ מתחתית הבקבוק המעוצבת. רוזה מלא ומורכב עם ניחוחות פירותיים אדומים של קסיס ודומדמניות, פרחוניות והדריות. בפה המלא רעננות ואיזון יפה. רוזה טוב וקולינרי. המחיר: 99 שקלים.

קוט דה רוז פינו נואר. באדיבות היבואן,
Cote Des Roses Pinot Noir 2019/באדיבות היבואן

Cote Des Roses Pinot Noir 2019 - פינו נואר קליל, עם ניחוחות פירותיים ומעט תיבול. הפה רך ובשל, מעט טאני, וקצת מאכזב לחובבי הפינו נואר. המחיר: 99 שקלים.

קלו דו טמפל. באדיבות היבואן,
Clos Du Temple 2019/באדיבות היבואן

Clos Du Temple 2019 - יין רוזה מיוחד של היקב, עשוי מענבי סינסו, גרנאש, סירה, מורבדר ו-ויונייה. יין מרשים ביותר שזכה כרוזה הטוב ביותר בעולם על ידי The Drinks Business. ניחוחות פירות קיץ, משמש ואפרסק, ורדים ומעט פלפל ירוק וטבק עדין. בפה המלא איזון נפלא, רעננות ומינרליות וסיומת ארוכה ומתמשכת. המחיר: 1,600 שקלים.

כן, זו אינה טעות - זה המחיר והשאלה עתה היא האם עם כל התפעלותנו מהנוזל, שבמקרה הזה הולם את יפי הבקבוק, היינו נפרדים מסכום שכזה?

השאלה מורכבת - והיא גם התשובה הנכונה לגבי היין הבא ברשימה. אם המרתם בראש את הסכום וחישבתם שבמחיר הזה הייתם יכולים לרכוש שני ארגזים של רוזה לא רע, אזי התשובה היא לא: אין יין בעולם שמחירו צריך להצדיק נדודני שינה.

לעומת זאת אם יש לכם יותר כסף מאשר תוכלו אי פעם לבזבז, הרי שבקבוק שכזה הוא בדיוק הצעד הראשון (והמוצדק!1) בכיוון...

קלו דאורה. באדיבות היבואן,
Clos D'Ora 2017/באדיבות היבואן

Clos D'Ora 2017 - בהחלט יין דגל. מיוצר מענבי סירה, מורבדר, קריניאן וגרנאש. יין מרשים ויוצא דופן, שמיוצר במקום מסתורי ושמור. עשייה מדויקת ונקייה ואלכוהול מעט גבוה, כמעט פורטי. ניחוחות של פרי מצוין, פלפליות נעימה, שוקולד, תיבול מקסים של אניס, נענע, קינמון, ציפורן, בוטנים ועשבוניות. בפה חמיצות יפה, טאנינים עדינים וריכוז טעמים מרתק של פירות שחורים וערער. יין מצוין עם פוטנציאל יישון גבוה. המחיר: 1,600 שקלים.

אשר למחיר, כבר אמרנו את דעתנו, הכל תלוי באמצעים. שלנו - כמי שמתפרנסים בעיקר מעיתונות, לא ממש מאפשרים רכישות שכאלה, בטח שלא על בסיס יום יומי (וככל הנראה, אפילו לא שבועי...), אבל מראש מדובר במחירים שלא מיועדים לכל אחד. היין, מכל מקום - מצוין.

טעימה גיא הרן. גיא הרן,
צוות הטועמים סביב השולחן, בית המשקאות של נפתלי/גיא הרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully