וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתיכת עוגה מ"חתונת המאה" של דיאנה וצ'ארלס נמכרה באלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 19:29

היה תמים מאוד לחשוב שהסלייס הזה יישאר בגבולות הגזרה הצנועים שהציבו לו, אבל אפילו אנחנו הופתענו

טריילר "הכתר" עונה 4/נטפליקס

בית המלוכה הבריטי סיפק לנו לאורך השנים לא מעט שערוריות וסקנדלים, רכילויות עסיסיות וטרגדיות קורעות לב, הזיות ביזאריות ופרשיות דרמטיות, וגם סדרת מופת אחת לפחות. עכשיו הגיע הזמן לשים דובדבן על הקצפת התרבותית הזאת. או, אם תרצו, אייסינג על העוגה.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

מכירה פומבית שהתקיימה היום (חמישי) בלונדון העבירה את השליטה על הקינוח מבעליו החוקיים לקונה שהגדיר עצמו כתומך נלהב במוסד המלכותי. תפיסת העולם הזאת, לגיטימית או לא, הובילה לרכישת אותו סלייס מתקתק ב-1,850 פאונד (פלוס עמלה של 20% כמובן). נחזור על זה שוב, עם השער היציג לטובת ההדגשה הדרמטית - חתיכת עוגה בכ-8,250 שקלים.

יש דברים, כנראה, שרק דיאנה יכולה לעשות.

"רק אל תטעמו": דיווח טלוויזיוני על המכירה הפומבית

מדובר, ובכן, בחתיכה "גדולה" של עוגת מרציפן חגיגית, אך לא חגיגית כפי שניתן היה לצפות. הקונסטרקוציה הקינוחית הגבוהה הזאת הייתה אחת מ-23 עוגות חתונה שפיארו את "חתונת המאה" לפני 40 שנים בדיוק, אך מסתבר שיש ערך רב לכושר ההישרדות שלה.

היא שוקלת כ-800 גרם, מציגה חלק מקישוט אכיל של סמלי מלוכה, וניתנה במקור למוירה סמית, אחת מהעובדות בבית קלרנס, מעונה של אליזבת בווס-ליון, אמה של המלכה אליזבת.

סמית שימרה את העוגה בניילון נצמד ובכלי פח, ומשפחתה מכרה אותה ב-2008 לאספן. המכירה הפומבית הנוכחית, שנפתחה עם ציפיות צנועות של מכירה בכמה מאות פאונדים בודדים, צברה מומנטום ונעצרה על תג מחיר פנטסטי. "הופתענו מאוד ממספר האנשים שהשתתף באירוע והתחרה על הקנייה", הודה מנהל בית המכירות הלונדוני, תוך שהוא מפרט כי רוב המתעניינים הגיעו מבריטניה, ארצות הברית והמזרח התיכון.

יומני הנסיכה

בתוך החתונה של דיאנה וצ'ארלס

לכתבה המלאה
חתיכה מעוגת החתונה של צ'רלס ודיאנה. Oli Scarff, GettyImages
בראנץ' שאופה את עצמו. עוגת החתונה של דיאנה וצ'ארלס/GettyImages, Oli Scarff

החתונה המיתולוגית התקיימה בקתדרלת סנט פול בלונדון בסוף יולי 1981. פחות מ-4,000 מוזמנים נכחו באירוע (כולל מישהי עם קרייב מרוסן למתוקים וחוש עסקי מפותח מאוד, מסתבר), ומאות מיליונים ליוו אותו מול המסך.

מערכת היחסים הזאת, הרסנית וקטלנית כמעט מיומה הראשון, שרדה 14 שנים באופן רשמי, והרבה פחות מזה בפועל.

העוגה, כך נראה, החזיקה הרבה יותר. יחד עמה, אגב, נארזו גם תכניה מודפסת של האירוע, תפריט ארוחת הבוקר שליוותה אותו וגם סידור השולחנות הרשמי שיצא מארמון בקינגהאם.

"ניכר שהעוגה במצב טוב מאוד, בדיוק כמו ביום שבו נמכרה לראשונה", פירט בית המכירות, "אבל אנחנו ממליצים בחום לא לטעום ממנה".

הקונה עצמו, אספן פרטי מלידס בשם גארי לייטון, סיפר כי הוא מתכוון להוסיף אותה לאוסף פריטי בית המלוכה שלו ולהוריש אותה לצדקה בבוא היום. "תמיד הייתי מונרכיסט", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully