וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, מסתבר שאנשים *באמת* עושים את זה: כך תבשלו אוכל (טעים) בתוך מדיח כלים

אנחנו מודים שבהתחלה גם אנחנו היינו קצת סקפטיים, אבל זה עובד הרבה יותר טוב ממה שחשבנו

ככה תנקו את מדיח הכלים/@carolina.mccauley

תראו, אנחנו לא שופטים, לא מתעליינים ובטח לא מלגלגים. אנחנו רק בוהים, בקטע טוב. וגם מודים. מודים שלא חשבנו שהתופעה הזאת היא אכן "תופעה", ושהיא אכן עובדת, ושיהיו אנשים שיאמצו אותה, ושחלק מהאנשים האלה יהיו ישראלים.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

טרנד הבישול במדיח הכלים הביתי שטף (ראיתם מה עשינו שם, נכון? זה לא רק בשבילנו) את הרשת והעולם לפני שנים, עם התגברות השעמום (או היצירתיות, לפעמים זה באמת אותו אפקט שמניע לפעולה) והצורך ליצור משהו ויראלי מספיק.

כעת, כשכולם כבר הספיקו לסגור את הלסתות, מגיעים השכלולים, והטיפים.

כך תכינו ארוחה שלמה במדיח:

כמונו, רובם היו די סקפטיים בהתחלה. אחרי הכול מדובר באחד המקומות הבודדים שמהם אנחנו מנסים *להרחיק* אוכל בבית שלנו, ושהחלל שלו מקבל פעם ביומיים בערך (לרוב יותר) כמות הגונה של סבון כלים וכימיקלים אחרים.

אחר כך הגיעה הסקרנות, שנדבקה באופן טבעי למה שהוא לכל הפחות טריק מעורר התפעלות, בואכה פריצת דרך טכנולוגית-קולינרית.

בסוף, כרגיל, הגיעה הרשת, מאמצת בחדווה את הבסיס, בונה עליו עוד ועוד שכבות של טעם ומתחזקת קהילת אוכל, בשלנים ומתכונים - מקינוחים אישיים בצנצנות ועד מנות עיקריות של ממש, לרבות סלמון, קוסקוס, בשר וקינוחים.

כן, כולל בישול סלמון

5 דברים שלא ידעתם שאפשר לעשות עם מדיח הכלים שלכם

לכתבה המלאה

כך תכינו ארוחת שף של שלוש מנות בעזרת מדיח:

"שיטת הבישול במדיח הכלים היא לא רק טרנד עולמי, אלא גם מאפשרת באופן יעיל וחסכוני לבשל ארוחת ערב טעימה בזמן שהכלים מתנקים", הסבירה טלי יצחק, מדריכת מדיח כלים חכם קונסטרוקטה, תוך שהיא מספקת טיפים פשוטים וחשובים, וגם מתכון לרוטב פירות יער שהיא עצמה מכינה בבית.

"אחת ממובילות הדעה הגדולות בתחום היא ליסה קאזלי ממילאנו, פעילה סביבתית ובשלנית שכתבה ספר בשם "בישול במדיח הכלים". האיטלקים אימצו בחום את המתכונים והטיפים, וקאזלי ממשיכה לשתף במגוון רחב של מנות להכנה במדיח", סיפרה יצחק.

לדבריה, "הכלל הכי חשוב להצלחת הבישול הוא איטום מוחלט של המנות. כלומר, כדי ליהנות מקינוחים, למשל, יש להשתמש בצנצנות אטומות הרמטית בגומי ותפס, או בשקיות ואקום, כדי שהאוכל עצמו לא יתלכלך בזמן פעולת המדיח, ושהכלים עצמם יהיו נקיים, כדי שהמטרה הראשונית של המכשיר לא תיפגע כמובן".

מדיח כלים חכם של קונסטרוקטה. קונסטרוקטה,
"כלים נקיים ומנת אוכל מוכנה". מדיח כלים חכם של קונסטרוקטה/קונסטרוקטה
"סוגרים את המדיח, ובסיום ההדחה מקבלים כלים נקיים ומנת אוכל מוכנה"

היא הוסיפה כי מדובר בטכניקת בישול שמתאימה בעיקר למנות שלא צריכות לצאת פריכות, ובשיטה המשלבת שימוש יעיל של הכנת ארוחה וניקיון הכלים.

"שמים במדיח את הכלים המלוכלכים יחד עם מנת האוכל בקופסא או בצנצנת האטומה - ומכוונים לעוצמה גבוהה", תיארה, "סוגרים את המדיח, ובסיום ההדחה מקבלים כלים נקיים ומנת אוכל מוכנה".

היא סיפקה טיפים נוספים למדיח, שאמנם אינם קשורים ישירות לערוץ האוכל אך תמיד מסייעים. "בסיום ההדחה יש לפנות קודם את הסלסלה התחתונה, ולא את העליונה, כדי שמים לא יטפטפו מלמעלה למטה", המליצה, "ובשביל לשמור על הניקיון כדאי לשקול התקנת אביזר 'ראש ספריי' בתוך המדיח. הוא מאפשר להתיז מים על תבניות או רשתות פילטר של קולט אדים, ומנקה אותן טוב יותר".

מתכון לרוטב פירות יער במדיח

רוטב פירות יער. ShutterStock
מינימום עבודה. מקסימום תוצאה. רוטב פירות יער/ShutterStock

ממלאים צנצנת בגודל מתאים כמעט עד הסוף בשקית פירות יער קפואים. מוסיפים כחמש כפות מים, מעט קינמון וסוכר או דבש, וגם תמצית וניל

התוצאה היא רוטב כמעט ללא עבודה - אין צורך אפילו לערבב את המרכיבים בצנצנת, כי חום המדיח ידאג לזה - שמשדרג לא מעט מנות, לרבות דייסת שיבולת שועל, עוגות או סתם קערה של גלידה בסוף היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully