וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירת חובה בצפון: אומה בצומת גומא

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest

3.10.2021 / 8:32

מסעדת uma בצומת גומא בגליל העליון פעילה כבר 22 שנה. את נזקי הקורונה עדיין מרגישים שם אבל זה לא שינה כלום בחוויה הקולינרית המבוססת רק על דגה טרייה, בקר מגידול מקומי בגולן ויקבי בוטיק מקומיים

אומה. גלעד הר שלג,
המבורגר במסעדת אומה/גלעד הר שלג

"היינו הראשונים באזור" אומר אריק חגי, השף והבעלים של מסעדת אומה הוותיקה בצומת גומא, שהקים את UMA לפני 22 שנים. "התחלתי את אומה כמסעדת המבורגרים מבשר טרי איכותי מגידול מקומי שמיישנים לנו במיוחד על העצם, ואחרי שהבנו מה עוד הקהל שלנו אוהב הוספנו סושי ומנות אסייתיות מדגה טרייה בלבד. אנחנו היחידים באזור שעובדים עם דגים טריים ועונתיים", הוא מספר.

כשחגי פתח את המסעדה הוא היה היחיד באזור שהעניק קולינריה מתוחכמת יותר, מעבר לאוכל רחוב. שאר המסעדות הגיעו בשלב מאוחר יותר כך שבמידה רבה הוא נתן את האות להתפתחות קולינרית אזורית. כבר אז הוא חש את מה שחסר לתושבים ולמבקרים בגליל העליון ורצה לספק "חוויה של מקסימום איכות במחירים סבירים" כפי שחגי מגדיר זאת. "תמיד בישלתי ותמיד שירתי אנשים. אני מבין בטעמים של אנשים, יודע להתרשם מה הקהל רוצה ומחבר את זה לעקרונות שלי. אני אוהב לעבוד על פלמידה, אינטיאס וכל מה שטרי-טרי, כמו בשווקי דגים בחו"ל. ברגע שנגמר - נגמר", מספר חגי.

מטיילים או גרים בסביבה? הזמינו מקום באומה: 053-6274142

אומה. גלעד הר שלג,
סושי מדגים טריים/גלעד הר שלג

אומה בצומת גומא היא סיפור של הצלחה מקומית. חגי עבד במטבחים והתמקצע בכל מה שקשור לדגים. הוא החל את דרכו במסעדת ג'קו המיתולוגית בחיפה, לפני שזו הפכה לרשת, למד במשך חמש שנים כל מה שצריך לדעת על דגים ופירות ים, ועד היום הוא מחובר לדגים טריים. מידי יום הוא מקבל טלפון הישר מהדייגים, הם מספרים לו מה נתן הים ובהתאם הוא מרכיב את מנות הספיישל במסעדת אומה ליום-יומיים הבאים. את הסושי מכינים באומה אך ורק מדגים טריים, מה שנדיר לדבריו למצוא בכל אזור הצפון. גם את תפריט היינות מרכיבים גם יינות מיקבי בוטיק מקומיים קטנים שמחוברים לאדמה ולאזור.

"אנחנו ב-UMA מבוססים על קהל מקומי ולכן אין פשרות באוכל ובשירות", אומר חגי, "אם לא היינו טובים - הקהל לא היה נותן בנו אמון שוב ושוב וחוזר לאכול את המנות האהובות כבר יותר מ-20 שנה. יש מנות שחזרו לתפריט בעקבות בקשת הקהל ויש מנות שהולכות איתנו כבר שני עשורים".

איך צלחתם את תקופת הקורונה?
"היה ניסיון קצר לשירות משלוחים אך מהר מאוד סגרנו כשהבנו שאין לנו אפשרות להעניק את אותה החוויה כמו במסעדה. את המנות החזקות שלנו כמו סטייקים ופירות ים לצד המבורגרים מושקעים עדיף לאכול במסעדה, כמו שצריך", מספר חגי.

הקיץ היה מעודד?
"הקיץ היה מוצלח מאוד, באו הרבה מטיילים, אבל זה לא מספיק כדי להתגבר על שנה וחצי של קורונה", הוא מוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אומה. גלעד הר שלג,
מסעדת אומה/גלעד הר שלג

לפני הכל ואחרי הכל יש כאן אוכל פשוט מעולה!

בתפריט שבעבר היה מחולק לשניים נפרדים (ובעצם היו שתי מסעדות בעבר עם קיר ביניהן שבוטל במרוצת השנים) יש מנות אסתטיות להפליא בהן תאי-וונג - מנת דג קצוץ וסלט המוגשת על עלה חסה פריך; קרפצ'יו פילה עגל - אחת המנות הפופולריות במסעדה; ארבורגר - ממנות הדגל של המסעדה; שניצל עגל וינאי שהיא מנת דגל מבוקשת ואהובה; סטייקים משובחים מעדרי הגולן (אנטרקוט, פילה ועוד); פירות ים; ומגוון אדיר וצבעוני של סושי (תשאלו על Arik roll) לצד מנות אסייתיות קלאסיות. התפריט עשיר ומורכב כך שכל אחד ואחת ימצאו מה לאכול.

אז אם אתם מטיילים או גרים בסביבה, עוצרים בדרך לחופשה או מתארחים, אומה היא תחנה קולינרית מומלצת גם בזכות המסורת הבלתי מתפשרת.

אגב, חגי גם מבין היטב מה הקהל אוהב לצלם ולא רק לאכול אז המנות סופר פוטוגניות ויש קטגוריה של סלפי אוכל שבה מזמינים באומה את הסועדים לפרסם תמונות שוות. המסעדה גם פועלת בחלל מעוצב ונעים כך שבטוח יהיה במה להשוויץ באינסטגרם.

אומה - צומת הגומא, 053-6274142

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully