וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שטעים השבוע

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 12:13

הגן הבוטני בירושלים מתחדש במעדניית אוכל בהשראת Eataly, בתיאטרון גשר משיקים בר יין קולינרי, ובקפה אירופה יש בראנץ' חדש ולוהט. שלא תגידו שמשעמם כאן

עדניה. אסף קרלה,
עדניה בגן הבוטני בירושלים/אסף קרלה

עדניה: מעדניה-מטבח, משתלה וחנות בוטניקה, ירושלים

בצמוד לגן הבוטני בגבעת רם בירושלים, נפתח בימים אלו מרכז חדש לקולינריה ארץ ישראלית - עדניה. עדניה תציע 'מטבח-מעדנייה' - מטבח שעושה שימוש בחומרי הגלם ומוצרים של חקלאים ויצרנים מקומיים ומשלב אותם בתפריט שמוצע במקום "מהמדף לצלחת". בצמוד לעדניה, ישנה משתלה מקורה יוצאת דופן.

עדניה הוקמה בשיתוף אנשי המשתלה הוותיקה ושף נדב מלין, ממובילי תנועת סלואו פוד בישראל. ההשראה להקמתה היא מרשת Eataly האיטלקית, שהבשורה שלה דאז הייתה לקדם תרבות קולינרית מקומית ולהנחיל את ערכי הסלואו פוד לגסטרונומיה מקיימת וייצור מזון 'טוב, נקי והוגן'.

בתפריט המקום תמצאו למשל מוזלי עם הגרנולה של מירב, סילאן טהור מחצבה ויוגורט כבשים של מחלבת עברי. יוצעו פלטות וכריכים שישלבו את כל הטוב של הספקים המקומיים על פלטה או בתוך לחמים איכותיים. יוצעו יינות ישראליים משובחים, בירות ואף משקה גזוז אורגני של גרופר, קפה מעולה 'מהדור השלישי' של אגרוקפה, פסטות טריות, סלטים ממבחר ירקות העונה בשמן זית של מסיק מגל, פלטות גבינות של מוטקה עברי וברקנית, דגים כבושים ומוחמצים ועוד ועוד.

עדניה, זלמן שניאור 1 ירושלים, ראשון - חמישי: 08:00-18:00, שישי: 08:00-14:00

קנטינה סן רמו. אסף קרלה,
קנטינה סן רמו/אסף קרלה

קנטינה סן רמו - בר יין יפואי חדש

קבוצת סן רמו (קזינו סן רמו, איטלקיה בפשפשים, אשתי) פותחת ברחבת תיאטרון 'גשר' ביפו בר יין חדש - 'קנטינה סן רמו' - עם יינות בוטיקים ואיכותיים מאזור אגן הים התיכון והבלקן, אווירה חמה ושמחה, וריחות וטעמים של יפו ושוק לוינסקי.

בבר מוגשות מנות קלילות ומרעננות עם טעמים עזים שילוו את היין ויחמיאו לו, אותן יצרה השפית אולה פפר, למשל גבינת ג'יבנה צרובה על הפלנצ'ה, ברבוניות מטוגנות בסולת ותבלינים, קרודו דג ים, קבנוס מקומי משוק לוינסקי, מולים בחמאת אריסה וערק ועוד. תפריט האוכל במקום ישתנה ויותאם לעונות השנה וכך גם היינות.

נחמה 1, יפו 051-5531835

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קפה אירופה. אמיר מנחם,
בראנץ' חדש בקפה אירופה/אמיר מנחם

בראנץ' חדש בקפה אירופה

במסעדת 'קפה אירופה' של השף שרון כהן משיקים בימים אלו בראנץ' עונתי של סופי שבוע, בניצוחה של השפית ירדן שי (אשר עמדה בראש הפופ אפ של 'קיוסק אנד קו' והשתתפה בריאליטי MKR). בתפריט הבראנץ' ישולבו קלאסיקות של בוקר שיקבלו פרשנות מקומית וסתווית, למשל קולרבי אפוי וגאודה כמהין (28 שקלים), סשימי על גספצ'ו מנגו (71 שקלים), טוסט של לחם מחמצת צרוב על מחבת עם גבינות, חמון וביצה עלומה (48 שקלים), שיפוד שרימפס, לחם תירס, חמאת עגבניות ושמנת חמוצה (68 שקלים), ביצה עלומה על לחם תירס צרוב ופטריות יער ביין לבן (71 שקלים) ועוד.

גם תפריט האלכוהול יתכתב עם מסורות ארוחות הבראנץ' עם קנקני פונץ' צוננים עמוסים פירות מתובלים ואלכוהול, משקאות שפריץ מסוגננים ועוד.

בראנץ' בקפה אירופה, שדרות רוטשילד 9 תל אביב , 03-52599987, שישי-שבת 12:00-17:00

שמפניה מואט. מואט הנסי בינלאומי,
בואו ללמוד קצת על שמפניות/מואט הנסי בינלאומי

סדנת שמפניות וירטואלית לקהל הרחב

בית השמפניה המפורסם בעולם, Moët & Chandon, יקיים וויבנר (סדנא ווירטואלית) ראשונה מסוגה לרגל חגיגות יום השמפניה הבין-לאומי. הוובינר, שיהיה פתוח לקהל הרחב ללא עלות, יעשיר את הידע בתחום השמפניה בכלל ועל בית מואט ושנדו בפרט.

הסדנא תתרחש ב-21 באוקטובר, בין השעות 20:00-21:00. לינק ל-ZOOM בביו של IBBLS באינסטגרם

ג'ראז. דודי אייזנטל,
קולקציית המפורקים של הגראז'/דודי אייזנטל

קולקציית המבורגרים חדשה בגראז'

מסעדת הגראז' משיקה קולקציית המבורגרים חדשה. החל מהיום תציע המסעדה בשני סניפיה ארבעה המבורגרים חדשים, אשר יוצעו בדיל הכולל גם צ'יפס ושתייה (85 שקלים).

בין החדשים תמצאו את מפורק סופרנו - קציצת סופרנו (230 גרם בשר בקר), בשר מפורק בריבת בייקון טלה, כדורי ריקוטה ופרמז'ן מטוגנים, רוטב פלפלת, בצל מוחמץ ורוקט; מפורק באגסי- קציצת באגסי (230 גרם בשר בקר, שומן כבש ותערובת תבלינים ארומטית), בשר מפורק בריבת בצל, כדורי ריקוטה מטוגנים וממולאים בבצלים, רוטב צ'דר, בצל מוחמץ ורוקט; מפורק אסקובר - קציצת אסקובר (230 גרם בשר בקר, שומן כבש ופלפלים מקסיקנים טחונים), בשר מפורק בפלפלים מעושנים, כדורי ריקוטה חריפים ומטוגנים, רוטב קרמל מלוח, בצל מוחמץ ורוקט; ומפורק קפונה - קציצת קפונה (230 גרם בשר בקר, שומן כבש, גבינה ועשבי תיבול), בשר מפורק ברוטב עגבניות, כדורי ריקוטה מטוגנים וממולאים בקונפי שום, רוטב "שוק" ירוקים, בצל מוחמץ ורוקט.

ראול ולנברג 24 רמת החייל תל אביב; הרצל 151 צומת גן הורדים ראשון לציון, 03-6499600

מושו. יונתן בן חיים,
מושו/יונתן בן חיים

המושו בר נפתח מחדש, ת"א

מושו, הבר שמתחת לקפה האנוי שהיה בתרדמת בקורונה, שב כעת בצעדי ענק. מושו המחודש, חוזר עם תפריט קוקטיילים בניצוחו של המיקסולוג אורי גופר, על טהרת עשבי תבלין, צמחים ריחניים ושאר ירקות והם כולם באווירה אסייתית. לצד הקוקטיילים, תמצאו שלל טאפסים מהמטבח של ק-פה האנוי, גם הם בניחוח אסייאתי ומשתלבים נהדר עם האלכוהול, למשל סלט פפאיה ויאטנמי (48 שקלים), חציל בטריאקי עם קרם קשיו (57 שקלים), טאטקי סינטה עם סלט עשבי תיבול רעננים (87 שקלים) ועוד, ולקינוח- קרמו שוקולד עם חלבה הודית (39 שקלים), או מרק מנגו קר ורענן עם אננס צ'ילי וליים (42 ש'קלים).

ק-פה האנוי, פרישמן 77, תל אביב (בקומה התחתונה של מסעדת ק-פה האנוי) 054-7000163

אוקינאווה לבונטין. אמיר מנחם,
צ'אנקי ביף קוריאני באוקינאווה לבונטין/אמיר מנחם

שעות שמחות ומנות חדשות באוקינאווה לבונטין, ת"א

אוקינאווה סושי לבונטין, היפנית של גן החשמל בת"א, מתחדשת לקראת עונת הסתיו במנות חדשות. ביניהן פאני פורי - סביצ'ה דג לבן, עירית, טוביקו, וצ'ילי טרי על מצע קרם סלק, צ'אנקי ביף קוריאני - נתחי סטייק אנטריקוט ברוטב שמנת - חרדל קוריאני, רוטב גוג'ג'אנג חריף , אטריות סובה
ובצל ירוק (92 שקלים).

בנוסף יוצאת המסעדה עם הפי אוור חדש - 20% הנחה על כל תפריט האוכל והשתייה בישיבה במסעדה בימים ראשון - חמישי בין השעות 17:00-19:00

לבונטין 11 מתחם גן החשמל ת"א, 03-5101099

רוטיסרי איוו בשוק הנמל. באדיבות המקום,
רוטיסרי איוו/באדיבות המקום

רוטיסרי חדש בשוק הנמל

בשוק הנמל נפתח בימים אלו, כחלק מהקצביית איוו, רוטיסרי חדש המציע תפריט המתבסס על עופות שלמים, העוברים צלייה. את המנות החמות משדכים לתוצרת המקומית של שוק הנמל, החל מרטבים בהכנה במקום ותוספות, המבוססים כולם על תוצרת ירקות עונתיים. העופות השלמים הנמכרים במקום הינם מבשר עוף טרי בלבד, עם ממרחים ורטבים שמכינים מידי יום בינהם איולי הריסה ורוטב יוגורט ומבחר ירקות צלויים משתנים כמו: כרוב, תפוחי אדמה, דלועים, קישואים, גזרים, זוקיני, לפי ההיצע המשתנה של השוק. עוד במקום נקניקיות וואגיו הנעשות גם הן בתנור הרוטסרי ומוגשת עם כרוב וחרדל (28 שקלים).

שוק הנמל האנגר 2

הפודטראק של לאון ויילו. יח"צ,
הפודטראק של לאון/יח"צ

יילו משיקה משאית אוכל בשיתוף עומר מילר וטוסט לאון

רשת חנויות הנוחות yellow תפתח פודטראקס (משאיות אוכל) נודדות שיוצבו במתחמיה ברחבי הארץ, ויופעלו בשיתוף פעולה עם Leon, הטוסטרייה של השף עומר מילר. המשאיות של לאון יציעו תפריט עם מגוון רחב של טוסטים מיוחדים, שייקים וגלידות. הפודטראק הראשון יוצב במתחם yellow בשדרות רוקח בתל אביב (מול הלונה פארק), בין התאריכים 13 באוקטובר ועד ה-25 באוקטובר. בהמשך ינדוד למתחם פז גדרה, באר שבע וקריית מוצקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully